چالش جاماندگان کمک معیشتی +عکس

اگرچه مطابق با اعلام رسمی متولیان، مقرر است پس از ۲۴ ساعت از ارسال پیام به سامانه #۶۳۶۹* کد رهگیری ارسال شود، اما بررسی ها نشان می دهد برای برخی از افراد هنوز کدی ارسال نشده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،پس از پایان سومین مرحله از دور اول پرداخت کمک های معیشتی به ۱۷.۷ میلیون خانوار ایرانی، سامانه ای تحت عنوان #۶۳۶۹* برای ثبت درخواست های جدید متقاضیان اعلام شد.

مطابق با اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی متقاضیانی که موفق به دریافت کمک معیشتی در دور اول نشده اند باید تا ۱۰ روز کد ملی خود را (سرپرست خانوار با سیم کارت به نام خود) به این سامانه ارسال و تا ۲۴ ساعت بعد کد رهگیری را دریافت کنند.

حسین میرزایی سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی دولت چند روز قبل گفته بود:« برای جلوگیری از ازدحام و ترافیک فقط سرپرست خانوارها به این سامانه مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند و نتیجه هم در مدت ۲۴ ساعت اطلاع رسانی خواهد شد.»

وی دیروز هم از ثبت درخواست ۵.۴ میلیون خانوار در سامانه مذکور خبر داده است که بررسی های میدانی و تماس های مردمی نشان می دهد برای بسیاری از آنها کد رهگیری ارسال نشده است. 

ثبت درخواست های بی نتیجه

در این بین، از روز نخست اعلام آدرس این سامانه، در ابتدا شاهد اختلالات گسترده و عدم دسترسی به ویژه در خطوط همراه اول به سامانه مذکور بودیم. حال که اختلالات دسترسی به سامانه به حداقل رسیده است، مشکل دیگری مبنی بر «عدم ارسال کد رهگیری» هویدا شده که به نگرانی متقاضیان دامن زده است. در ادامه بخشی از پیام های مربوط به عدم دریافت کد رهگیری بازنشر می شود:

یکی از مخاطبان در پیامی نوشته است: «سلام. بازنشسته ناجا هستم. ما چهارنفریم یارانه هم بر اساس ۴ نفرمیگیریم. ولی بسته کمک معیشتی ۱۰۳ هزار تومن واریز شده برامون یعنی فقط ۲ نفر. به کجا اعتراض کنیم کد ۶۳۶۹ روهم میزنم ثبت شد ولی پیامکی نیامده»

یکی دیگر از متقاضیان در تماسی کرد که «بنده به عنوان سرپرست خانوار با سیم کارتی که به اسم خودم بوده، از روز نخست با سامانه ۶۳۶۹ ارتباط گرفتم اما با گذشت دو روز هنوز پیامی تحت عنوان کد رهگیری برای من ارسال نشده است، فقط پیامی به مضمون اینکه «با این شماره با شما در ارتباط خواهیم بود» برایم ارسال شد.»

همچنین مخاطب دیگری نوشته است: «مگه نگفتند بعد از فرستادن کدملی ۲۴ ساعت بعد کد رهگیری براتون ارسال میشه، الان ۴۸ ساعت شده پس چرا کد رهگیری نیومده برای من؟»

یکی از دیگر متقاضیان در پیامی نوشته است: «تا الان صد بار پیام فرستادم برای ۶۳۶۹ اما هیچ کد رهگیری نمیاد.»

مخاطب دیگری نوشت: «چرا بعد از کلی وررفتن با کد دستوری اعلام شده برای ثبت کد ملی ، و بعد از گذشت بیش از ۲۴ ساعت هیچ پاسخ و یا کد رهگیری داده نمی شود؟»

کاربر دیگری نوشته است: «کد ملی خود را با شماره همراه خود طبق روشی که اعلام کرده اند یعنی با #۶۳۶۹* ثبت کرده ام و ۲۴ ساعت و بلکه بیشتر هم گذشته ولی هیچ پاسخ و یا پیامی دریافت نکرده ام آیا باید دوباره شروع کنم؟»

همچنین یکی دیگر از متقاضیان نوشت: «دیروز ظهر کد ملی را به #۶۳۶۹* فرستادم ولی با وجود گذشتن ۲۴ ساعت هنوز جواب و کد رهگییری فرستاده نشده.»

شخص دیگری نوشته است: «با سلام، بیشتر از ۲۶ ساعت پیش در سامانه اعتراض کد ملی خودم (سرپرست خانوار) رو ثبت کردم ولی کد رهگیری برام ارسال نشده، لطفا پیگیری کنید.»

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی دولت دیروز گفته به دلیل اختلال در سامانه پیامکی همراه اول سایت در روز نخست با مشکل روبرو شد حال اینکه تعداد ثبت نام کنندگان از طریق شرکت رایتل و ایرانسل به ۱۵۰۰ کد ملی رسید.

این در حالی است که مشکل مذکور محدود به روز نخست نبود و طی روزهای بعد نیز ادامه داشت و اکنون نیز بسیاری از کسانی که موفق به ثبت اعتراض شده اند، هنوز کدرهگیری دریافت نکرده اند.

پیگیری‌های خبرنگار ما برای گفتگو با سخنگوی ستاد شناسایی مشمول طرح معیشتی دولت برای پیگیری این مشکل به نتیجه نرسید. 

منبع: مهر

انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/3859
نظرات شما