تله گذاری مدعیان اصلاحات

همین ها پس از شکست معین در مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری 84، ناگهان دور هاشمی جمع شدند و او را قدیس اصلاحات نامیدند اما مردم رای ندادند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی و فعال رسانه‌ای در کانال شخصی خود در تلگرام نوشت:

رفتار برخی مدعیان اصلاح طلبی با چهره های سیاسی، عبرت آموز است. هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری 76، به جناح راست بی وفایی کرد و از کارگزاران خواست به جای ناطق ناطق نوری (نامزد جامعه روحانیت)، از خاتمی حمایت کنند.

اما دو سال بعد، حزب مشارکت و سازمان مجاهدین (انقلاب) در انتخابات مجلس ششم، از خجالت هاشمی درآمدند و از او، عالیجناب قتل های زنجیره ای ساختند و به تصریح محسن هاشمی، دوستان تاج زاده (رئیس ستاد انتخابات) تقلب کرده و مانع ورود هاشمی به مجلس شدند.

همین ها پس از شکست معین در مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری 84، ناگهان دور هاشمی جمع شدند و او را قدیس اصلاحات نامیدند اما مردم رای ندادند.

آنها همین رفتار منافقانه را در حق ناطق نوری مرتکب شدند. او را در انتخابات 76 ترور شخصیت کردند و قبل از آن در تجمعات شعار دادند "مجلس زوری نمی خوایم- ناطق نوری نمی خوایم". اما بعدها، به ناطق نزدیک شدند و او را شیخ میانه رو توصیف کردند و در جامعه روحانیت شکاف انداختند. جالب این که اصلاح طلبان بعدها خاتمی را هم اردک فلج خوانده و خواستار استعفای او شدند!

همین ها در فتنه 78، خطاب روحانی قرار گرفتند که فتنه گران را مزدوران آمریکا و اشسائیل و سزاوار سرکوب می خواند. اما اصلاح طلبان در انتخابات 92 و 96، روحانی را شیخ اعتدال نامیدند. در عین حال پس از مشاهده نارضایتی گسترده مردم، خواستار استعفای روحانی شده و  او را بی عرضه نامیدند.

نفر بعدی عارف است؛ بارها او را اصلاح طلب قلابی  و برانگیخته نهادهای امنیتی خواندند اما در انتخابات 92 در حالی که بیشتر از 8 درصد رای نداشت و مجبور به انصراف بود، منت او را سر روحانی منت گذاشتند و همین انصراف را فاکتور کردند.

اخیرا هم برای انتخابات مجلس یازدهم، او را مجبور کرده اند نامزد نشود، و حال آن که رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان و سرلیست ائتلاف امید در تهران بوده و منطقا باید خود را به آزمون رای  دوباره مردم بگذارد.

نمونه دیگر، علی لاریجانی است. مرعشی سخنگوی کارگزاران امروز در روزنامه اعتماد نوشت "کناره‌گیری چهره‌هایی همچون آقای علی لاریجانی از انتخابات مجلس پیامی روشن دارد و آن اینکه نه‌تنها اصلاح‌طلبان، بلکه اصولگرایان نیز دیگر جایی برای سیاست‌ورزی نمی‌بینند".

اما همین روزنامه اعتماد 13 شهریور از قول مرعشی نوشت "چه لزومی دارد به سمت اصولگرایان معتدل برویم.ردنیا مرسوم است که روی اسب برنده شرط می‌بندند. کارگزاران هم روی اسب بازنده شرط‌بندی نمی‌کند. آنها بازارشان را از دست داده‌اند".

جالب این که کرباسچی دبیر کل کارگزاران آذر 94 در مصاحبه با روزنامه شرق، ضمن نام بردن از برخی اصولگرایان مانند لاریجانی،گفته بود "ما بعد از پیروزی در انتخابات 92 روش نامعقولی به کار نگرفتیم. دولت از طرف مقابل یارگیری کرده، مثلا در سیاست خارجی و برجام. در مجموع بازی طرفداران دولت در گروه‌های سیاسی به واسطه همین سربازگیری از جبهه مقابل بوده است و در مجلس هم می تواند اتفاق بیفتد".


انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/3869
نظرات شما