ادعای عجیب نماینده مردم تهران: علت اعتراضات اخیر «حجاب» است!

روزنامه سازندگی در یادداشتی به قلم عبدالرضا هاشم‌زایی، نماینده مردم تهران و عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با بیان اینکه «بنزین عامل اصلی نیست» نوشت: «من بر این اعتقادم که مردم در این سال‌ها یک سری خواسته‌هایی داشته‌اند که نه‌تنها به آنها نرسیده‌اند...

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،روزنامه سازندگی در یادداشتی به قلم عبدالرضا هاشم‌زایی، نماینده مردم تهران و عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با بیان اینکه «بنزین عامل اصلی نیست» نوشت: «من بر این اعتقادم که مردم در این سال‌ها یک سری خواسته‌هایی داشته‌اند که نه‌تنها به آنها نرسیده‌اند بلکه با رفتارهای بازدارنده ما حکومتی‌ها نیز مواجه شده‌اند. در واقع ما حکومتی‌ها این خواسته‌ها را سرکوب کرده‌ایم و مطالبات و خواسته‌ها را نادیده گرفته‌ایم.»
 
مقایسه وقیحانه مردم معترض با میکروب!
 
هاشم زایی در این یادداشت نوشت: «به جد معتقدم که فقط نارضایتی از قیمت بنزین عامل این اعتراضات نیست. برخوردهای تنگ‌نظرانه و به قول رئیس‌جمهور سرهنگی کردن در امور فرهنگی، زمینه اعتراضات را آماده کرده تا جرقه‌ای مانند افزایش قیمت بنزین شعله اعتراضات را روشن کند، حتی میکروب هم تا محیطی برای رشد نداشته باشد رشد نمی‌کند! به همین دلیل ما نمی‌توانیم بگوییم گرانی بنزین باعث شده تا در 600 نقطه کشور مردم تظاهرات کنند.»
 
وی در این مطلب در استدلالی عجیب‌وغریب آورده است: «شیراز و اصفهان دو شهر بین‌المللی و توریستی هستند و مردم دنیا هم آنها را می‌شناسند. مردم هر دو منطقه هم به‌عنوان مردمانی آرام و شاد شناخته می‌شوند اما یک‌باره می‌بینیم که این تظاهرات و برخوردها در این دو شهر به اوج می‌رسد. من فکر می‌کنم به این دلیل که این دو شهر توریستی است و فشارهای فرهنگی روی مردم در این مدت نسبت به سایر مناطق بیشتر بوده است. گروه‌های با نام و نشان و حتی بی‌نام‌ونشان فشارهای فرهنگی روی مردم اصفهان و شیراز وارد می‌کردند و حساسیت‌های بیش‌ازحد که درباره پوشش دختران مردم و خانم‌ها و حتی آقایان در این مدت اعمال شده موجب انباشته شدن نارضایتی‌ها شده و این نارضایتی‌ها با گرانی بنزین عمل کرده و این وضع را به وجود آورده است.»
 
شایان ذکر است، استدلال عجیب‌وغریب و دور از واقع این نماینده اصلاح‌طلب که نشانه سطح تحلیل سیاسی اجتماعی اوست، در حالی است که شعارهای مردم سراسر کشور در تظاهرات سراسری به ویژه اجتماع دیروز در میدان انقلاب حاکی از اعتراض به مشکلات اقتصادی و نحوه و زمان اجرای سهیمه‌بندی بنزین بوده است.
 


انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/3900
نظرات شما