آماده‌باش زنجیره‌ای‌ها برای حمله به شورای نگهبان!

مدعیان اصلاحات در چنین شرایطی پاسخ نمی‌دهند که بر اساس چنین ادعایی ناتوانی اصلاح‌طلبان در اداره شهر تهران را باید نتیجه چه دانست؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،روزنامه اعتماد روز گذشته در مطلبی نوشت: «نجفقلی حبیبی، فعال کهنه‌کار سیاسی اصلاح‌طلب که سابقه فعالیت سیاسی‌اش به روزهای پیش از پیروزی انقلاب اسلامی بازمی‌گردد نیز معتقد است که «شورای‌ نگهبان باید راه را برای نیروهای کاربلد و ارزشمند کشور که بچه‌های خوب انقلابند باز کند تا ان‌شاءا... مجلسی متخصص و متعهد در دوره یازدهم تشکیل شود.» این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اعمال نظارت استصوابی در دوره‌های گذشته انتخابات را باعث رقم خوردن «شرایط نامطلوبی» دانست که نتیجه آن تشکیل «مجالسی ضعیف» است»
 
مدعیان اصلاحات در چنین شرایطی پاسخ نمی‌دهند که بر اساس چنین ادعایی ناتوانی اصلاح‌طلبان در اداره شهر تهران را باید نتیجه چه دانست؟ نظارت استصوابی؟ می‌دانیم در انتخابات شورا‌های شهر و روستا شورای نگهبان دخالتی ندارد و این مجلس است که امور را اداره می‌کند و سابقه سال‌ها انتخابات شورا‌ها نشان می‌دهد.
 
این در حالی است که استخوان‌بندی دولت را «ژنرال‌های» اصلاح‌طلب که چند دهه سابقه مدیریت در درون نظام را دارند و همواره فضای مدیریتی کشور برای آنها باز بوده است شکل داده است و دولت موجود را می‌توان نهایت ظرفیت اصلاح‌طلبان در درون آن دانست. پس نظارت استصوابی دخلی در انتخاب یا حذف مدیران دولتی ندارد. اگر مجلس را نمونه دخالت نظارت استصوابی در حذف افراد لایق جبهه اصلاحات و تحمیل افراد ناکارآمد به اصلاح‌طلبان بدانیم باید گفت: گروهی که ادعا دارد اکثریت جامعه و دانشگاهیان و روشنفکران و متخصصان و طبقه متوسط جدید از آنها حمایت می‌کند، چطور می‌تواند این مقدار خالی از ظرفیت باشد که نتواند جایگزینی برای چند نامزد سیاسی نشان‌دار که رد صلاحیت شده‌اند، انتخاب نماید؟ پس ادعای حمایت جامعه و روشنفکران و متخصصان و داشتن ظرفیت بالای اجتماعی چه می‌شود؟ یعنی، اصلاح‌طلبان نمی‌توانند افراد متخصص به قول خود «سفید» که امکان رد شدن از فیلتر شورای نگهبان را دارند جایگزین افراد مسئله‌دار خود نمایند؟ عجبا؟ در ضمن، در ‌ترکیب نمایندگانِ تهرانِ مجلس فعلی که همه از اصلاح‌طلبان هستند، حتی یک اقتصاددان هم در میان آنها وجود ندارد. این خلأ را باید به چه جایگاهی از نظام نسبت داد؟ شورای نگهبان؟ در جبهه اصلاح‌طلبان این همه اقتصاددان با قابلیت و امکان حضور در مجلس وجود دارند پس چرا به‌عنوان نامزد اصلاح‌طلبان برای مجلس معرفی نشدند؟ اصلاح‌طلبان بهتر است با جامعه صادق بوده و درگیری‌های درونی خود را که مانع از انتخاب افراد لایق به‌عنوان نامزد آنها در مجلس شده است، به گردن دیگران نیندازند.
 


انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/3904
نظرات شما