رجال سیاسی با نفوذ عراق در قم؛

مقتدی صدر در قم چه می کند؟

رهبر جریان صدر در عراق این روزها در شهر مقدس قم حضور دارد و پس از نا آرامی های عراق به ایران آمده و در قم مشغول به فعالیت شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق چند مدتی است که ساکن شهر مقدس قم شده است البته پیشتر هم در قم زندگی میکرد اما نه برای همیشه مدتی به عراق سفر میکرد و دوباره باز میگشت اما این روزها که عراق به حضور این رهبر جریان سیاسی با نفوذ عراق احتیاج دارد او در ایران چه میکند؟!

مقتدی صدر در عراق به عنوان یک رهبر جریان سیاسی با نفوذ شناخته می شود و پس از ناآرامی های عراق در ماههای گذشته حضور چشمگیری در میان معترضان داشت و با آنها اعلام همبستگی کرد و حتی بر علیه دولت قانونی عراق هم صحبت هایی را مطرح کرد و نقش یک اپوزیسیون فعال را در این کشور متاسفانه بازی کرد و خواسته یا ناخواسته به آشوب های خیابانی عراق دامن زد.

نکته جالب توجه این است که
مقتدی صدر سوار بر یک خودرو در شهر نجف اشرف به میان معترضین رفت تا به قول خودش با آنها همراه و یکصدا شود اما چگونه میشود که این چنین فرد با نفوذی این روزها که بیشتر از همیشه کشورش به وی احتیاج دارد کشورش را تنها گذاشته و به ایران بیاید.

مقتدی صدر در قم این روزها پای ثابت درس خارج فقه حضرت آیت الله سبحانی است و طبق گزارش ها اعلام کرده که فقط و فقط میخواهد در قم به تقویت درس دینی خود بپردازد و هیچ گونه فعالیت سیاسی در قم نخواهد داشت!

رهبر یک جریان سیاسی با نفوذ در عراق که بارها و بارها نظرات متناقضی از خود مطرح کرده است و هر از گاهی هم برای کشور عراق هزینه هایی را ایجاد کرده است به راستی این بار چه در سر دارد، بعضی می گیوند که وی درصدد دریافت نظر مراجع قم برای اعلام مرجعیت خود فعالیت هایی را آغاز کرده است و بعضی دیگر معتقد هستند که مقتدی صدر برای آرام شدن فضای سیاسی عراق به ایران آمده تا به عراق ضربه بیشتری نخورد اما هرچه که هست مقتدی صدر یک رهبر جریان سیاسی است که غیر قابل پیش بینی است.
انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/3910
نظرات شما