افشای دروغ‌های آدم‌کش‌ها! +عکس

در مقر ارتش آمریکا در کابل و هم در کاخ سفید، آمارهای جنگ به نحوی دستکاری می‌شده تا به نظر برسد که ایالات متحده در حال پیروزی در جنگ است، در حالی که واقعیت خلاف این بوده است.»

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،روزنامه «واشنگتن‌پست» روز دوشنبه مجموعه‌ای از اسناد محرمانه را منتشر کرده که نشان می‌دهد دولت‌های آمریکا یکی پس از دیگری در مورد واقعیات جنگ در افغانستان به مردم خود دروغ گفته‌اند تا تصمیمات خود در مورد این مناقشه را توجیه کنند.

واشنگتن‌پست در این مورد نوشته است: «آرشیوی محرمانه از اسناد دولتی که واشنگتن‌پست به آن دست یافته، افشا می‌کند که مقام‌های ارشد ایالات متحده در طول جنگ ۱۸ ساله در افغانستان، حقایق را نگفته‌اند.

آن‌ها اظهاراتی خوش رنگ و لعاب مطرح کرده‌اند، حال آنکه می‌دانسته‌اند گفته‌هایشان درست نیست و مدارکی را پنهان کرده‌اند که جای تردیدی باقی نگذاشته بود که این جنگ، پیروزناشدنی شده است.

 برخی از مقام‌های آمریکایی از تلاشی عامدانه برای تحریف وقایع جنگ افغانستان پرده برداشته و گفته‌اند که هم در مقر ارتش آمریکا در کابل و هم در کاخ سفید، آمارهای جنگ به نحوی دستکاری می‌شده تا به نظر برسد که ایالات متحده در حال پیروزی در جنگ است، در حالی که واقعیت خلاف این بوده است.»

 

در پی انتشار این مقاله در واشنگتن‌پشت برنی‌سندرز نامزد انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری امریکا، در حساب توییتر خود نوشت:

"من به عنوان یک جوان ، من به جنگ ویتنام اعتراض کردم، به آمریکایی ها دروغ گفته شد و فرستاده شدند تا بمیرند.

بعد از ۱۸ سال دروغ و یک تریلیون دلار جنگ در افغانستان ، ما در همان جا هستیم. ما باید به این جنگ پایان دهیم و جامعه ای بسازیم که جلوی این کار را دوباره بگیرد."

 

 

"سارا عبدالله" خبرنگار ایندیپندنت ، نیز در واکنش به انتشار این اسناد در حساب توییتر از دروغگویی‌های همیشگی آمریکایی اشاره کرد و نوشت:

"آنها در مورد ویتنام به ما دروغ گفتند

آنها در مورد عراق به ما دروغ گفتند

در مورد لیبی به ما دروغ گفتند

آنها درباره سوریه به ما دروغ گفتند

در مورد ایران به ما دروغ گفتند

در مورد ونزوئلا به ما دروغ گفتند

آنها در مورد بولیوی به ما دروغ گفتند

همانطور که به ما دروغ گفتند جنگ در افغانستان"

 

منبع: جام نیوز


انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/3976
نظرات شما