حجت الاسلام والمسلمین حاج احمد پناهیان:

مرحوم منتظری از اول انقلاب با امام مشکل داشت/هاشمی رفسنجانی در دهه ۶۰ ادعای شاهی می کرد!

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان: مرحوم منتظری از همان روزهای آغازین انقلاب نظرهایی متضاد با انقلاب داشت و هیچ گاه لایق رهبری نظام نبود اما عده ای سعی میکردند قائم مقامی رهبری را به امام تحمیل کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،حجت الاسلام والمسلمین احمد پناهیان در اولین جلسه از سلسله جلسات محفل خاطره روایت های ناگفته که بمناسبت دهه بصیرت در حوزه هنری استان قم برگزار شد با اشاره به نکاتی از حوادث چهل سال گذشته انقلاب اسلامی و فتنه های بزرگی که انقلاب آنها را پشت سر گذاشته است و بخصوص اقدامات مرحوم آیت الله منتظری و مرحوم هاشمی رفسنجانی گفت:مرحوم هاشمی رفسنجانی در دهه هفتاد چون کارش را با جریان روحانیت مبارز بسته بود در آن زمان کسی جرائت نداشت به ایشان انتقاد کوچکی داشته باشد و هر کاری که می خواست در کشور انجام می داد و مثل یک شاه رفتار می کرد!

حجت الاسلام والمسلمین حاج احمد پناهیان ادامه داد: مرحوم هاشمی رفسنجانی در طول جنگ حضور داشت اما همواره سعی می کرد تا به هر نحوی جنگ را تمام کند و در آخر هم جام زهر را به حضرت امام نوشاند و آن زمان بود که خیلی ها از آن به بعد از هاشمی رفسنجانی جدا شدند حتی انقلابی هایی که سینه چاکش بودند دیگر دنباله روی هاشمی نبودند .

وی در ادامه افزود :آقای هاشمی رفسنجانی در دهه هفتاد قدرت سیاسی اصلی در کشور بود که از هر طرف قدرت داشت و هیچ کسی جرائت نمی کرد ایشان را به چالش بکشد و شما به این زمان نگاه نکنید که این به میزان رسانه و شبکه های اجتماعی در کشور وجود دارد و آنقدر فضای سیاسی کشور باز شده است که هرکسی خودش یک رسانه دارد ، در آن زمان فضای سیاسی کشور بسته بود و اکثر روزنامه ها هم حامی هاشمی رفسنجانی بودند و کسی جرائت کوچکترین نقدی نداشت که اگر هم می کرد فورا محکوم می شد!

ایشان در مورد بسته بودن فضای سیاسی در قم در دهه 60 ادامه داد: فضای سیاسی قم در دهه ۶۰ آنقدر بسته بود که حتی در حرم مطهر حضرت معصومه بچه حزب الهی ها نمی توانستند برای حضرت امام و شهدا و جانبازان دعا کنند که امروز اینقدر فضای سیاسی باز شده است حاصل کار شبانه روزی و ثابت قدمی حزب الهی ها در آن زمان است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج احمد پناهیان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اتحاد بچه حزب الهی ها در دهه 60 با هم باعث شد که در کشور موج های سیاسی راه بی افتد و فضای سیاسی کشور باز شود و در دوران خفقان اصلاحات که کسی جرائت نداشت صدایش در بیاید بچه حزب الهی ها توانستند این سد را بشکنند .

پناهیان ادامه داد:انقلابی های قم دو طول سالهای پس از انقلاب به بهترین شکل توانست در کشور موج ایجاد کند و همان طوری که رهبر معظم انقلاب گفتند قم توانست به بهترین شکل ممکن کار خودش را برای انقلاب انجام دهد و اقدامات مردم قم همواره در طول تاریخ پس از انقلاب موثر بوده است و حرکت کشور را در مسیر درست انقلاب حفظ کرده است.

وی در ادامه در مورد اقدامات فتنه انگیزانه مرحوم منتظری در دهه 60 گفت: سخنان مرحوم منتظری از اول انقلاب کاملا تفاوت فاحش با حضرت امام داشت و در همان سالهای اولیه انقلاب به راحتی می شد تشخیص داد که نظر منتظری با حضرت امام در تضاد کامل است و از زمان آشکار شدن جریان مهدی هاشمی دیگر کاملا تضاد ایشان با جریان انقلابی برای همگان مشخص شد و فتنه گری ایشان برای همگان آشکار شد و آنها که هنوز در خواب و خیال بودند بیدار شدند اما این بیداری حاصل حرکت های مردمی و هوشایری مردم بود .

ایشان ادامه داد: مرحوم منتظری انقدر انحراف پیدا کرده بود که در زمان جنگ به طلاب گفته بود جبهه رفتن حرام است! و متاسفانه عده ای هم فریب او را در آن زمان می خوردند و به میدان جنگ نمی رفتند!

حجت الاسلام والمسلمین حاج احمد پناهیان ادامه داد:سخنان بسیار تند منتظری در مورد رهبری در سال 66 و تقابل جدی منتظری برای فتنه انگیزی در کشور  و مسائلی که در آن سال پیش آمد با هوشیاری مردم قم و طلاب انقلابی و با سخنرانی آیت الله جوادی آملی و حرکت مردم به سمت بیت ایشان باعث شد تا منتظری رسوا شود و اگر نبود بصیرت مردم کسی چهره واقعی منتظری را نمی شناخت.

وی در پایان در گفت :بعد از سخنرانی آیت الله جوادی آملی که باعث شد منتظری رسوا شود مردم به سمت بیت منتظری حرکت کردند و انقدر خشمگین بودند که شاید منجر به کشته شدن ایشان توسط مردم می شد اما سپاه پاسداران وارد این قضیه شد و به حفاظت از ایشان پرداخت تا کشته شدنش تبدیل به پیراهن عثمان نشود و بیشتر برای کشور هزینه سازی شود .

انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/4248
نظرات شما