فراز و نشیب جعبه سیاه هواپیمای انقلاب!

تنها اتفاقی که می‌توانست موجب شوک همگان شود، خبر فوت حجت الاسلام و المسلمین اکبر هاشمی رفسنجانی بود. مردی که به عنوان جعبه سیاه هواپیمای انقلاب شناخته می‌شد و در بسیاری از شرایط حساس سکان را به سمت خودش کشاند و مسیر را تغییر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،خدمات هاشمی بسیار است و همواره در مسیر انقلاب حضور داشت. هر چند حضور او بیشتر دیپلماتیک و مدیریتی بوده است ولی با این حال در شرایط مختلف کارهای شایسته‌ای را رقم زده است.

هاشمی بیشتر از خودش، از اطرافیان ضربه خورد و به جای جبران مافات همیشه سعی در توجیه گذشته خویش داشت. به خصوص بعد از ناکامی در رسیدن به ریاست جمهوری سال 1384 و فشار دردناک انتخابات 88، مسیرش را تغییر داد.

سودای هاشمی رسیدن به اقتصاد آزاد بود. مسیری که از ابتدای سال 68 با ورود مدیران لیبرال در کنار او و مشاوران تحت تاثیر تفکر نئوکینزی ریل گذاری به سمت اشتباهی صورت گرفت، راهی که هیچ کس انتهای آن را نمی‌دانست.

سوغات زندگی هاشمی برای مردم امروز ما، اشرافیتی است که امروز درگیر آن هستیم، همان اتفاق تلخ و استدلال وحشتناکی که تفکر جریان توسعه گرا را شکل می‌داد: «وقتی چرخ توسعه بچرخد، ناگاه برخی زیر چرخ‌دنده‌های توسعه له می‌شوند.»

مشکلات اقتصادی امروز ما، یادآور درگیری‌های سال 72 است. آن روز هم با شعار اشرافی‌گری مردم را در صف طولانی قندوشکر نگه داشتند تا خودشان به نان و نوایی برسند. حالا نیز دوباره این ارثیه تکرار می‌شود و پدرخوانده‌های دیگر در صف انتقال هستند.

انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/485
نظرات شما