فریز کردن مواد غذایی، کرونا را از بین نمی‌برد؟

فوق تخصص بیماری‌های عفونی در مورد فریز کردن مواد غذایی و مصرف فلفل سیاه در زمان شیوع کرونا توضیحاتی داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،مسعود مردانی فوق تخصص بیماری‌های عفونی و عضو کمیته کشوری کرونا گفت: فریز کردن مواد غذایی باعث از بین رفتن ویروس کرونا نمی‌شود.

او افزود: تصور این موضوع که فریز کردن مواد غذایی باعث ازبین رفتن ویروس کرونا می‌شود کاملا نادرست است؛ در واقع ویروس در عمل فریز شدن گاهی اوقات باعث حفظ و محکم شدن آن می‌شود.

فوق تخصص بیماری‌های عفونی ادامه داد: نگهداری نان در فریزر نه تنها منجر به از بین رفتن ویروس کرونا نمی‌شود، بلکه منجر به پایداری احتمالی آن خواهد شد. هرچند که حرارت دادن نان قبل از مصرف می‌تواند منجر به از بین رفتن آلودگی احتمالی شود.

عضو کمیته کشوری کرونا اضافه کرد: ویتامین‌های A موجود در سبزیجات تازه و مخصوصا هویج، ویتامین C موجود در مرکباتی مانند لیموشیرین و پرتقال و همچنین مصرف ویتامین D که به وفور در غذاهای دریایی، زرده تخم مرغ و پنیر وجود دارد، منجر به تقویت سیستم ایمنی و افزایش مقاومت بدن در پیشگیری از عفونت‌های مختلف دستگاه تنفس به خصوص ویروس کرونا می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد: برای اینکه مواد غذایی، میوه و سبزیجات از آلودگی احتمالی ویروس کرونا از سطح آن‌ها مبرا شوند، باید با استفاده از دستکش و شست شویی صحیح و کامل آن‌ها با آب و مواد ضدعفونی کننده اقدام کرد.

عضو کمیته کشوری کرونا در خصوص مصرف فلفل سیاه مطرح کرد: افرادی که فلفل سیاه مصرف کرده اند و دچار سرفه و تنگی نفس شده اند، این علائم هیچ ارتباطی با ویروس کرونا ندارد و مربوط به مصرف فلفل سیاه می‌باشد.

عضو کمیته کشوری کرونا بیان کرد: این روزها هر علائم و نشانه‌ای که در خود احساس می‌کنیم به خاطر حجم نگرانی و استرس‌های وارد شده، مربوط به ویروس کرونا می‌دانیم؛ درصورتی که اگر از استرس خود بکاهیم و منطقی به این موضوع نگاه کنیم متوجه خواهیم شد مصرف یک ماده غذایی مانند فلفل سیاه عوارض خاص خود را دارد و نمی توان هر موضوعی را به کرونا ربط داد.

این روزها خیلی‌ها اضطراب ابتلا به ویروس کرونا را دارند. اضطراب واکنش طبیعی به شرایط سخت و تهدید آمیز است، اما اگر شدید و طولانی
شده و رنج ایجاد کند، زندگی را مختل می‌کند. اضطراب می‌تواند روی سیستم ایمنی تأثیر منفی داشته باشد و بدن را در برابر بیماری‌ها تضعیف کند.
گاهی نیز اضطراب باعث رفتارهای ناکارآمد می شود. برای مثال ممکن است باعث شود مکرراً اخبار اشتباه یا ناخوشایند را برای هم ارسال کنیم و
پیام‌های درست و دستورالعمل‌های علمی را ندیده بگیریم. کارهایی که فرد مبتلا به اضطراب انجام می‌دهد و چرخه‌ی اضطراب خودش و دیگران را بیشتر می‌کند عبارت است از جستجوی مداوم خبر در رسانه ها، شبکه‌های اجتماعی نامعتبر. عدم اطمینان و بزرگ نماییِ خطرات از ویژگی‌های افراد مضطرب است.

اشخاصی که از قبل دچار اختلال اضطراب منتشر، اختلال اضطراب بیماری و اختلال وسواسی جبری بوده اند در این شرایط اضطراب بیشتری را تجربه می‌کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/5037
نظرات شما