زیباکلام:مدیریت جهادی،شعاری پوپولیستی است!

«صادق زیباکلام» از فعالین اصلاح‌طلب در یادداشتی در ویژه نامه نوروزی روزنامه شرق نوشت:«آنچه مسلم است این است که در سال ۹۹ و در ادامه آن در ۱۴۰۰، تمام قدرت از آن جریان های جوانتر اصولگرا شده و حکایت یکدستی جناح راست مانند سالهای ۸۴ تا ۹۲ یک بار دیگر تکرار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،«صادق زیباکلام» از فعالین اصلاح‌طلب در یادداشتی در ویژه نامه نوروزی روزنامه شرق نوشت:«آنچه مسلم است این است که در سال ۹۹ و در ادامه آن در ۱۴۰۰، تمام قدرت از آن جریان های جوانتر اصولگرا شده و حکایت یکدستی جناح راست مانند سالهای ۸۴ تا ۹۲ یک بار دیگر تکرار خواهد شد. سیاست‌های آنان چندان متفاوت تر از مقطع قبلی نخواهد بود از یک‌سو برآوردن شعارهای پوپولیستی مبنی بر جوانگرایی، مدیریت جهادی، مبارزه با مفاسد اقتصادی، مبارزه با اشرافی گری، رسیدگی به محرومان، تامین عدالت اجتماعی و از این دست شعارها و از سوی دیگر در سیاست خارجی نیز تاکید بر مقابله با آمریکا، ایستادگی در برابر نظام سلطه و شعار هایی از این قبیل و... وجه دیگر تبلیغات آنان نیز حمله به عملکرد روحانی خواهد بود».
 
زیباکلام در ادامه نوشت:«با وجود شعارهای پوپولیستی برخی اصولگرایان جوان در به حرکت در آوردن اقتصاد با اتکا به منابع داخلی، وضعیت اقتصادی نمی تواند بدون ارتباط با خارج بهبود یابد. برخلاف سیاست، اقتصاد را با شعارهای پرطمطراق نمی توان اداره کرد».
 
 
 
صادق زیباکلام، مدیریت جهادی، جوانگرایی و مبارزه با مفاسد اقتصادی و اشرافیگری را صرفا شعارهای پوپولیستی و مردم فریب نامیده است. وی پیش از این نیز مدعی شده بود که «با شعار مدیریت جهادی، نمی توان اقتصاد را چرخاند».
 
چندی پیش «اکبر ترکان» مشاور سابق رئیس جمهور گفته بود: «هنوز مشخص نشده مثلاً منظور مخالفان دولت از برنامه‌ای چون مدیریت جهادی چیست».
 
طیف اصلاح طلب حامی درجه یک مفسدان دانه درشت اقتصادی و مدیران نجومی بگیر و وزیران هزارمیلیاردی است. این طیف همچنین راه حل مشکلات کشور را در باج دادن به آمریکا می بیند.
 
رهبر معظم انقلاب- 1 فروردین 1394- در حرم مطهر رضوی فرمودند:«در نگاه کلان به اقتصاد کشورمان دو جور نگاه وجود دارد،دو جور نگاه به رونق اقتصادی و پیشرفت اقتصاد وجود دارد؛ یک نگاه میگوید که ما پیشرفت اقتصاد را باید از ظرفیّتهای درون کشور و درون مردم تأمین بکنیم، نگاه دوّم به اقتصاد کشور نگاه به پیشرفت اقتصاد با استفاده از کمک بیرون از مرزها است؛ میگوید سیاست خارجی‌مان را تغییر بدهیم تا اقتصاد ما درست بشود، با فلان مستکبر کنار بیاییم تا اقتصاد رونق پیدا کند، تحمیل قدرتهای مستکبر را در بخشهای گوناگون و مسائل گوناگون بپذیریم تا اقتصادمان رونق پیدا کند؛ این هم نگاه دوّم است. امروز شرایط کشور به ما نشان داده است که این نگاه دوّم یک نگاه کاملاً غلط و عقیم و بی‌فایده است. همین تحریمهایی که امروز علیه ملّت ایران اعمال میشود، دلیل محکم و متقنی است بر غلط بودن این نگاه؛ یعنی شما وقتی که به امید قدرتهای خارجی نشستید تا آنها بیایند اقتصاد شما را رونق بدهند و با زیر بار آنها رفتن، اقتصاد را رونق بدهید، آنها به حدّ کم قانع نیستند».
 
فعالین اصلاح طلب مدعی هستند که «ما ایرانی ها قدرت رقابت در هیچ صنعتی به جز قرمه سبزی و آبگوشت بزباش را نداریم»!؛ و به همین دلیل «جوانان را فقط در حد سیاهی لشکر میتینگ های انتخاباتی به رسمیت می شناسند»؛ و به همین خاطر می گویند «خودکفایی مزخرف است»! و «باید مدیر از خارج بیاوریم»! و...
 
این طیف در مسئله برجام، عیار ادعاهایش را مشخص کرد. آنجا که پس از امضای توافق اعلام کرد که فتح الفتوحی بزرگ رخ داده و زین پس تمامی تحریم های ضدایرانی از جمله تحریم های مالی و بانکی و نفتی بالمره(به یکباره) لغو خواهد شد و نه تعلیق، و سرمایه گذاری خارجی به کشور سرازیر شده و مشکل رکود و گرانی و بیکاری و ازدواج جوانان و...رفع خواهد شد.
 
اما اعتماد مطلق به آمریکا و اروپا و بی اعتمادی به جوانان و غفلت از توان عظیم داخلی، مردم را با مشکلات عدیده اقتصادی و معیشتی مواجه کرد.

انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/5168
نظرات شما