امام جمعه قم:

مقاومت مردم و هدایت رهبری موجب شکست فشار حداکثری دشمنان شد

آیت الله سعیدی با اشاره به اینکه با حضور جو بایدن در کاخ سفید نه تنها فشار کم نشد بلکه هوشمندانه شد، گفت: همه می دانند که جبهه استکبار به دنبال شکست انقلاب است و در این میان مقاومت مردم و هدایت رهبری، فشار حداکثری دشمنان را از بین برده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، آیت الله سعیدی امروز در خطبه های نماز جمعه قم با تبریک ولادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: امام راحل این روز را  بسیار بزرگ می داشتند و در تقویم نیز این روز به نام روز مادر و زن نامگذاری شده است. امام علی(ع) فرمودند که مردان نباید کاری که بیش از حد توان زنان است از آنها درخواست کرد.
وی افزود: همه می دانند که جبهه استکبار به دنبال شکست انقلاب است و در این میان مقاومت مردم و هدایت رهبری، فشار حداکثری دشمنان را از بین برده است. 
امام جمعه قم بیان کرد: همه دیدند که با حضور جو بایدن در کاخ سفید نه تنها فشار کم نشد بلکه به لحاظ خوی استکباری که دارند در پی آن هستند که با فشار هوشمندانه به اهداف خود برسند. در مقابل فشار هوشمندانه، ملت ما نیز باید مقاومت هوشمندانه داشته باشد.
وی گفت: شکست ترامپ در مقابل مقاومت ملت ایران، نشانه افول آمریکا و شکست لیبرال دموکراسی غربی است. ترامپ بر اساس یک تحلیل اشتباه امریکا را از برجام خارج کرد تا با کمک برخی از نفوذی های داخل ایران به نتیجه دل‌خواهش برسد. تحلیل او این بود که با تشدید برجام از بین دو گزینه مذاکره یا جنگ، ایران را بر سر دو راهی قرار می دهد و فکر می کرد ایران گزینه مذاکره را انتخاب می کند و بر این اساس نخست وزیر ژاپن را راهی ایران کرد و زمانی که آقای آبه با پاسخ قاطع رهبری معظم مواجه شد، متوجه قاطعیت ایران شد ولی برخی از عوامل داخلی همچنان در رسانه های خود می گفتند که ایران چاره ای جز مذاکره با ترامپ ندارد و در صورت نفی مذاکره جنگ می شود و در جنگ باید امتیازات بیشتری به آمریکا بدهیم.
آیت الله سعیدی اظهارکرد: در چنین فضایی بود که مقام معظم رهبری در مقابل تهدید آمریکا قد علم کردند و جمله تاریخی «نه مذاکره می کنیم نه جنگ اتفاق می افتد» را بیان کردند. خداوند نیز خواست و چنین هم شد که اکنون ترامپ شکست خورده، ذلیلانه کاخ سفید را ترک کرده و به زباله دان رفت و مردم ما نیز همچون همیشه از جمله امام درس گرفتند که پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به کشور آسیب نرسد.
امام جمعه قم بیان کرد: مذاکره با دشمن مکار، بر اساس منطق قرآنی و اهل بیتی(ع) و تجربه های درونی و تجربه های بیرونی، چنین مذاکره ای کوچکترین فایده و تاثیری نداشته و مذاکره با چنین دولت های فتنه گری کارآمد نیست. تنها راه موثر برای احقاق حق این ملت ولایت مدار، مقاومت در مقابل مستکبرین است و بس. 
وی گفت: مهمترین راهبرد ما از ابتدای انقلاب تا کنون، وحدت و پرهیز از تفرقه و دو قطبی سازی است. خداوند نیز این راه را از ما مطالبه کرده است و باید به این راه ملتزم باشیم.
خطیب جمعه قم ،در خطبه اول با اشاره به ویژگی های حکم جزیه گفت: دین اسلام، آمده است که بر همه ادیان و مکاتب با منطق و استدلال چیره و شود و بدخواهان و غرب زدگان بی هویت و هیات حاکمه آمریکا و صهیونیست ها و اسلام ستیزان و شرق و غرب عالم بدانند که مدیریت عالی این جهان در آینده به دست امام زمان(عج) خواهد بود.


انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/5253
نظرات شما