مسئول قرارگاه جهادی عَلَمدارِکَربَلا(قم):

اشتغال زایی برای بیش از ۶۳ نفر در قم/توزیع ۱۰۰بسته معیشتی به ارزش۶۰میلیون تومان در ماه شعبان

مسئول قرارگاه جهادی عَلَمدارِکَربَلا(قم) با اشاره به اشتغال زایی برای بیش از ۶۳ نفر در قم توسط این قرارگاه، گفت: در ماه شعبان و ایام نوروز سال۱۴۰۰ ۱۰۰بسته معیشتی به ارزش۶۰میلیون تومان بین افراد نیازمند توزیع خواهد شد.

علی وکیلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز با اشاره به فرارسیدن ایام ماه شعبان  و عیدنوروزسال۱۴۰۰ اظهار داشت: شانزدهمین مرحله رزمایش کمک مومنانه قرارگاه جهادی عَلَمدارِکَربَلا(قم)دراین ماه برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: رزمایش مواسات و همدلی و کمک مومنانه از ابتدای شیوع ویروس کرونا در جهت توزیع بسته های معیشتی و کمک به نیازمندان شروع شد و قرارگاه جهادی عَلَمدارِکَربَلا(قم) از ابتدا درصحنه کمک رسانی حاضر شد.
مسئول قرارگاه جهادی عَلَمدارِکَربَلا(قم)  عنوان داشت: از ابتدای سال تاکنون بیش از۳۴۰۰بسته معیشتی بین خانواده های نیازمند در مناطق هدف توزیع شده است.
وی در ادامه با اشاره به رزمایش ماه شعبان،عیدنوروزسال۱۴۰۰ اضافه کرد: مرحله شانزدهم رزمایش همدلی و مواسات  در  اعیاد ماه شعبان با توزیع۱۰۰بسته موادغذایی انجام خواهد شد که ارزش ریالی این ۱۰۰بسته۶۰،۰۰۰،۰۰۰میلیون تومان می باشد.
وکیلی تصریح کرد: در این بسته هاپنج کیلوبرنج ایرانی، یک بسته لوبیا قرمز، یک بسته بلغور، یک بسته لپه، یک بسته عدس، یک بسته چای، یک بسته نخود، یک بسته ماکارونی، یک بسته سویا، یک قوطی رب، یک بطری روغن،یک کیلوگوشت گوسفندی،پنج عددماسک فیلتردار و روغن درمانی هسته زیتون قرار دارد.
وی بیان داشت: ادامه این توزیع بسته های معیشتی بین خانواده ها با مشارکت خادمین، همسنگران و خیرین در ایام ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.
مسئول قرارگاه جهادی عَلَمدارِکَربَلا(قم)   عنوان داشت: درپانزده مرحله قبل توزیع بسته های معیشتی بین خانواده های نیازمند تجربیات خوبی کسب شد که سعی شده است از این تجربیات در آینده استفاده کنیم و نقاط ضعف خود را برطرف کنیم.
وی با اشاره به اینکه سعی شده است تمام نیازمندان منطقه هدف شناسایی و پوشش داده شود، گفت: باید کمک رسانی و توزیع بسته های معیشتی به گونه ای باشد که تمام نیازمندان بسته را دریافت کنند.
وکیلی خاطرنشان کرد: به کمک اعضای خادمین و خیرین تاکنون بیش از 1500 خانواده نیازمند شناسایی شده است که به صورت هدفمند تحت پوشش قرار دارند.
وی در ادامه با اشاره به هدف قرارگاه جهادی عَلَمدارِکَربَلا(قم) گفت: خدمت رسانی در۱۷عرصه درمانی، اطعام ، پوشاک ، عمرانی، تحصیلی، آموزشی ، مشاوره ، مالی ، کارآفرینی ، اشتغال زایی ،کاریابی، جهیزیه، وام، اعتیاد، اردویی، بازارچه ازدواج، خدمت رسانی از اهداف مهم این قرارگاه جهادی می باشد.
مسئول قرارگاه جهادی عَلَمدارِکَربَلا(قم)   تصریح کرد: در حال حاضر یکی از هدف ها و تلاش های اصلی و مهم خادمین قرارگاه جهادی عَلَمدارِکَربَلا(قم) در این برهه از زمان ایجاد اشتغال برای خانواده ها می باشد که در این راستا هم بازارچه ای کوچک به صورت مجازی ایجاد شده است تا خانواده ها بتوانند محصولات خود را به فروش برسانند.
وی  با اشاره به اشتغال زایی های انجام شده، گفت: ایجاد۳کارگاه خیاطی، ایجادکارگاه رب خانگی، راه اندازی کارگاه تولیدماسک، ایجادبازارچه مجازی،  سازماندهی انواع مشاغل خانگی،  ایجادمکان نگهداری۳۶ راس گوسفند، معرفی۲۳نفرنیرو به کارخانجات، معرفی۱۱نفربه کمپ ترک اعتیاد و مشاوره۱۱۷خانواده مبتلابه طلاق از جمله اقدامات قرارگاه جهادی در راستای اشتغال و تداوم کانون گرم خانواده در بین افراد نیازمند در منطقه هدف  می باشد.
وی خاطرنشان کرد: درکناراین فعالیت ها اقدام به راه اندازی صندوق قرض الحسنه عَلَمدارِکَربَلانموده که تاکنون مبلغ۲۱۱،۰۰۰،۰۰۰ تومان جهت اشتغالزایی، ازدواج،جهیزیه،درمان،رهن منزل  و ضروریات به خانواده های تحت پوشش این مجموعه اهداءشده است.
علی وکیلی با اشاره اینکه از ابتدای سال۱۳۹۹تا پایان بهمن ماه۱۳۹۹مبلغ۱،۴۲۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان هزینه شده است، ابراز داشت: این مجموعه کاملامردمی است و هیچ نهاد و ارگانی از آن حمایت نمی کند.
وی درخاتمه عنوان کرد: توسط این قرارگاه تاکنون تعداد۶۳نفر برادران  و خواهران اشتغال زایی درقم صورت گرفته است.



انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/5309
نظرات شما