در پیام شهردار قم به مناسبت عید مبعث مطرح شد؛

بزرگترین دستاورد بعثت، ایجاد جریان فکری موفق و موثر برای تعالی انسان است

شهردار قم با صدور پیامی به مناسبت عید مبعث تأکید کرد: بی شک بزرگترین دستاورد بعثت، ایجاد جریان فکری موفق و موثر برای تعالی انسان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، پیام شهردار قم بدین شرح است؛ 

بسمه تعالی

مبعث، مبداء سیر عیان برای مقصد خیر جهان است و با علم (اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِی خَلَقَ) آغاز و با حلم (فَبِما رَحمَهٍ مِنَ اللَّهِ لِنتَ لَهُم) تداوم یافت و عظمت عید مبعث آن است که خالق هستی، مهمترین ماموریت را برای رسالتی عظیم بر عهده‌ی بهترین مخلوق خود قرار می‌دهد تا سرفصل مهمی در تاریخ و تحولات بشری گردد و با نوای زیبای وحی از شهر مکه، نور هدایت عالم گیر شد و پرچم علم، فهم، صلح و مژده همزیستی مسالمت‌آمیز برافراشته گردید و با این نقشه‌ی راه الهی برای سعادتمندی بشریت، حرکتی برای نیل به برکت، رقم خورد و خداوند، پیامبری جهانی را ؛وَمَا أَرْسَلْنَاکَ إِلَّا رَحْمَهً لِلْعَالَمِینَ به جهان هستی هدیه داد.

ماموریت و فلسفه بعثت پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم اتمام مکارم اخلاق ( بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکَارِمَ الْأَخْلَاقِ) بیان شده است. محاسن اخلاقی گام اول در رعایت اخلاق بوده و مقدمه‌ای برای گام بعدی یعنی مکارم اخلاق است و کسانی می‌توانند به مکارم اخلاقی دست یابند که از گذرگاه محاسن اخلاقی عبور کرده باشند تا زمینه تبدیل تمایلات عالی انسانی از قوه به فعل فراهم آید.

با این تحول بنیادین، مبانی دین اسلام که اخلاق، عزت، کرامت و علوّ انسان است به بشریت اهدا گردید و بزرگترین دستاورد بعثت، ایجاد جریان فکری موفق و موثر برای تعالی و تکامل انسانی است.

اینجانب این عید موفورالسرور و بی‌نظیر را به همگان تبریک عرض نموده و امیدوارم که خداوند متعال توفیق پیروی و عمل به دستورات خاتم الانبیاء را به همه ما عنایت فرماید تا بتوانیم در سایه‌ی وحدت و همدلی خادمی خوب برای نظام اسلامی باشیم.



انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/5324
نظرات شما