شهردار قم مطرح کرد؛

درخواست حمایت دولت از تکمیل پروژه قطار شهری در قم

شهردار قم ضمن تشریح 99 پروژه در ششمین مرحله افتتاح پروژه‌هایی شهری در قم گفت: پروژه ملی قطار شهری نیازمند کمک‌های ملی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، دکتر سید مرتضی سقاییان نژاد امروز در آیین افتتاح چهار پروژه شهری که در مرکز همایش‌های شهرداری قم با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، استاندار قم و فرماندار قم و اعضای شورای اسلامی شهر قم و همچنین نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد با اشاره به  افتتاحیه پروژه‌ها در قم، اظهار داشت: این مرحله ششمین مرحله افتتاح پروژه در سال ۹۹ در قم بوده است.

شهردار قم با ابراز تشکر از حمایت و همکاری همه ارگان‌های استانی و شهری در قم افزود: امروز ۹۹ پروژه به افتتاح رسیده و امیدواریم کمبودهای سطح قم یکی بعد از دیگری برطرف کنیم.

سقاییان نژاد پروژه‌ها را در حوزه خدماتی، ترافیکی، تفریحی اعلام و تصریح کرد: امروز چهار پروژه شاخص بوستان حنانه، تقاطع سه سطحه ولی‌عصر(عج)، بلوار حضرت خدیجه(س) و پیاده راه انقلاب با حضور وزیر کشور افتتاح می‌شود.

وی تقاطع غیر هم‌سطح ولی‌عصر(عج) را تشریح کرد و گفت: این تقاطع توانسته این بخش شهر را به کمربندی استان وصل کرده و بااتصال به بلوار حضرت خدیجه(س) این منطقه را از محدودیت خارج کند.

شهردار قم ادامه داد: امروز بوستان حنانه و بوستان‌های مربوط به آن نیز افتتاح‌شده و در این مدت ۱۰۸ بوستان به بوستان‌ها شهر اضافه‌شده و سرانه فضای سبز به ۲۰.۳ دهم درصد رسیده و شهر قم  را در مرتبه سوم بعد از اصفهان و شیراز قرار داده است.

سقاییان نژاد پیاده راه انقلاب و ارم را نیز توضیح داد و بیان کرد: با اجرای این پروژه ترافیک و نظم و ساماندهی دست‌فروشان انجام‌شده و ساحت قدسی اطراف حرم فراهم و مسیرهایی برای دسترسی زائران نیز پیش‌بینی‌شده است.

وی مسیر پیاده راه انقلاب را ۶۰۰ متر و پیاده راه ارم را ۴۰۰ متر اعلام و خاطرنشان کرد: بلوار حضرت خدیجه(س) توانسته مشکلات ترافیکی ایام نیمه شعبان را ساماندهی کرده و رینگ دوم ترافیکی جمکران را تکمیل کند.

شهردار قم با مطرح کردن دو درخواست از وزیر کشور تأکید کرد: تکمیل قطار شهری نیاز به کمک‌های ملی داشته و با توجه به این موضوع که کارفرما وزارت کشور است و موضوع افزایش قیمت‌ها و تأمین قطعات نیازمند کمک‌های ملی و تدابیر دولت است.

سقاییان نژاد ادامه داد: امیدواریم ابتدای سال ۱۴۰۰ فاز نخست این پروژه با طول ۵.۲ کیلومتر افتتاح شود.

وی ادامه داد: دومین درخواست ساماندهی شرایط استخدامی مستخدمین شهرداری بوده که بیش از ۱۸ سال است بلاتکلیف بوده و این شرایط تأثیر بسیاری بر روی خانواده آن‌ها داشته و امیدوارم با مساعدت دولت لایحه‌ای که در مجلس در جریان موردحمایت قرار گیرد.



انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/5325
کلیدواژه: قم شهردار قم مترو
نظرات شما