دانشگاه «تیلبرگ»: محسن مهرعلیزاده تحصیلات خود را در این دانشگاه به پایان نرسانده است

سخنگوی دانشگاه «تیلبرگ» هلند در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری فارس تأکید کرد که «محسن مهرعلیزاده» پایان نامه خود را در این دانشگاه به اتمام نرسانده و بنابراین هیچ عنوانی از این دانشگاه هلندی دریافت نکرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، در پی ادعاهای «محسن مهرعلیزاده» معاون رئیس دولت اصلاحات و نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص اخذ مدرک دکترای «مهندسی اقتصاد» از دانشگاه «تیلبرگ» واقع در جنوب هلند، خبرنگار بخش بین‌الملل خبرگزاری فارس، طی مکاتبه‌ای با «تینکه بناما» سخنگوی دانشگاه «تیلبرگ» صحت این موضوع را جویا شد.

محسن مهرعلیزاده در نشست‌های خود بر این جمله تأکید کرده که «بنده دکترای مهندسی اقتصادی خوانده‌ام و  به این نتیجه رسیدم که روشی به عنوان الگوی حکمرانی اقتصادی اجتماعی وجود دارد که اکنون در کشورهای اروپایی حاکم است».

بناما در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که آیا مهرعلیزاده در دانشگاه تیلبرگ تحصیل کرده و مدرک دکترا دریافت کرده، تصریح کرد: «از آن‌جایی که این موضوع (تحصیل مهرعلیزاده در دانشگاه تیلبرگ) مربوط به سال‌های بسیار قبل است و در آن زمان سیستم اداری به صورت دیجیتالی درنیامده بود، ما در این زمینه تحقیقات بیشتری کردیم و متوجه شدیم که آقای مهرعلیزاده چند سالی به عنوان دانشجو در رشته اقتصاد در دانشگاه ثبت نام کرده بود اما پایان‌نامه خود را به اتمام نرساند و هیچ‌گونه عنوانی از دانشگاه ما دریافت نکرده است».

سخنگوی دانشگاه تیلبرگ هلند در حالی چنین پاسخی را داد که ابتدا در تماس‌های تلفنی اولیه خبرگزاری فارس در پاسخ به سؤالی در این زمینه گفته بود که مهرعلیزاده به عنوان دانشجو در دانشگاه تیلبرگ ثبت نام نکرده بوده است که سپس در پیامی ایمیلی اظهارات خود را  آن طور که در بالا اشاره شد، تکمیل کرد.

این پیگیری‌ها در خصوص پیشینه تحصیلی مهرعلیزاده در حالی صورت گرفته است که وی چندین بار در مناظره نخست و دوم ضمن تاکید بر اینکه اقتصاد می‌داند، تحصیلات رقبای انتخاباتی خود را زیر سوال برد و مدرک تحصیلی را پیش کشید.

در پی جنجالی شدن خبر تحصیل مهرعلیزاده در دانشگاه تیلبرگ هلند و ابراز تعجب برخی دانشجویان این دانشگاه هلندی، علی تاجرنیا سخنگوی ستاد محسن مهرعلیزاده در این‌باره به خبرگزاری فارس گفت که «آقای مهرعلیزاده مدرک دکتری دارد. مثل این است که بنده دکتری تخصصی پروتز علوم پزشکی از دانشگاه مشهد داشته باشم و برای اخذ مدرک دکتری دیگر از دانشگاه آلمان برای دفاع از پایان نامه‌ام حضور نیافته‌باشم و نیمه تمام بماند.» (جزئیات بیشتر)




انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/5404
نظرات شما