10 جاذبه ای که در تور آنتالیا نباید از دست داد

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،   کشوری که شهرهای ساحلی دارد، می‌تواند بخش بزرگی از توریست‌های جهان را به سمت خودش بکشد. تازه اگر کنار ساحل رگه‌هایی از جاذبه‌های تاریخی گردشگری یا طبیعی هم باشد که دیگر نورعلی‌نور می‌شود! آنتالیا یکی از شهرهای ساحلی کشور ترکیه است که به هر چشمی که به آن نگاه کنید، بهترین گزینه برای سفر نزدیک به ایران محسوب می‌شود. قیمت تورهای آنتالیا به‌دلیل نزدیکی شهر آنتالیا به کشور ما بسیار اندک است؛ همین دلیل خوبی برای سفر خواهد بود. پیشنهاد می‌کنم در ادامه با ما همراه باشید تا با شناخت 10 جاذبه گردشگری آنتالیا سفری جذاب و آگاهانه را تجربه کنید.

دهکده کالیچی

هر شهری در جهان مرکز شکل‌گیری و قسمتی قدیمی‌تر از دیگر مکان‌ها دارد. در آنتالیا ترکیه دهکده کالیچی منطقه‌ای تودرتو و قدیمی است که خانه‌ها و معماری عجیبی در آن به‌چشم می‌خورد. این قسمت از شهر از انواع مغازه‌ها و ساختمان‌های رنگارنگ ساخته شده است. مثل اینکه از همان اول اینجا را برای گشت‌وگذارها و پیاده‌روی ساخته بودند. مغازه‌های مختلف مثل بوتیک‌های جذاب یا کافه رستوران‌های قدیمی در این محله شهر قرار دارند که بازدید و مشاهده آن‌ها خالی از لطف نیست.

دروازه هاردریان

برای بسیاری از گردشگران طاق‌های بزرگ و هلالی بهترین ورودی ممکن است. حتی بسیاری از کودکان نیز اگر بخواهند نقاشی بکشند همین شکل دروازه را طراحی می‌کنند. هادریان یکی از زیباترین دروازه‌های قوسی شکل و طاقدار است که به‌وسیله ستون‌های بزرگ، استحکام آن زیاد شده است. پیشنهاد می‌کنم در طول سفر به این شهر حتما از زیر این دروازه رد شده و سپس وارد محله کالیچی شوید.

اسپندوس

اگر فیلم گلادیاتور را دیده باشید، با استادیوم‌های بزرگی که در گذشته رومیان برای سرگرمی‌های خود استفاده می‌کردند آشنایی دارید. در غیراین‌صورت بهتر است بدانید این استادیوم‌ها زمین‌هایی بودند که دورتادور آن‌ها را به‌صورت پله‌پله، سکوهایی برای تماشاچیان درست می‌کردند. از مرکز آن که زمینی مسطح بود، برای بازی‌های دسته‌جمعی یا جنگ‌های گلادیاتوری بهره می‌گرفتند. باید توجه داشته باشید که چنین ساختمان‌هایی زمان روم باستان ساخته شده بود که مردم هنوز پیاده مسافرت می‌رفتند.

آکواریوم آنتالیا

همیشه تماشای آب و موجودات دریایی لذت‌بخش است. شاید جزو نفراتی باشید که دوست ندارند یا نمی‌توانند با غواصی زیر آب شنا کنند؛ دراین‌صورت برای تماشای انواع ماهی‌ها می‌توانید به آکواریوم بروید. این مجموعه که با ساخت تونل‌های طولانی به ارتفاع سه متر و طول بسیار زیاد عنوان بزرگ‌ترین آکواریوم جهان را دارد، مجموعه‌ای از ماهی‌ها و حیوانات آبزی را در خود جای داده است. تماشای کوسه بدون ترس و دلهره کمی اضطراب آور، اما واقعا دوست داشتنی است؛ پس برای بازدید از این آکواریوم در تور ترکیه از شیراز یا هر شهر دیگر سه تا چهار ساعت وقت بگذارید و همه زیروبم آن را بشناسید.

موزه تاریخی آنتالیا

آنتالیا سابقه تاریخی بسیار زیادی دارد. در دوره‌های متخلف حکومت‌های مقتدری در آن بودند که همه، آثار گران‌بها و ارزشمندی به‌جا گذاشته‌اند. اگر قصد دارید همه تاریخ آنتالیا را زیرورو کنید، بهتر است سری به موزه تاریخی این شهر بزنید. در این موزه بخش‌های مختلفی از آثار به‌جا مانده از گذشته تشکیل شده که بازدید از آن‌ها می‌تواند برگ جدیدی از تفکرات تاریخی را در ذهن شما رقم بزند.

آبشار دودن

کنار همه جاذبه‌های گردشگری تاریخی و ساحلی آنتالیا یک منطقه متفاوت نیز در این شهر وجود دارد. آبشار دودن که یکی از جاذبه‌های طبیعی این شهر محسوب می‌شود، می‌تواند لحظات خوشی برای شما رقم بزند. صخره، آب، رودخانه، درختان، سربه‌فلک کشیده و... محیط و جاذبه گردشگری متفاوتی رقم زده‌اند که از تماشای آن سیر نمی‌شوید. محیط این آبشار با انواع امکانات تامین شده و راه رسیدن به دو آبشار دودن نیز راحت است.

موزه مینی‌سیتی آنتالیا

موزه مینی‌سیتی محیطی برای مشاهده همه جاهای دیدنی ترکیه در یک نگاه است. در این موزه ماکت بیشتر مکان‌های دیدنی کشور ترکیه در ابعاد کوچکی ساخته شده که قابل توجه است. شما می‌توانید مسجد سلطان احمد را از بالا تماشا کنید یا روی گنبد ایاصوفیه دست بکشید. در کل این موزه حالت فانتزی دارد و تماشای آن می‌تواند لذت‌بخش باشد.

سفر به آنتالیا

این موارد ذکر شده در بندهای بالا همه تعداد کمی از جاذبه‌های گردشگری شهر تاریخی ساحلی آنتالیا است. مطمئنا اگر با تور آنتالیا سفری به این شهر داشته باشید، با جاذبه‌های گردشگری بیشتری آشنا می‌شوید. اگر با قیمت تور ترکیه مشکلی دارید، می‌توانید به‌راحتی با خرید تورهای لحظه آخری و... از عهده قیمت تورها بربیایید. البته تور ترکیه آنتالیا همیشه به‌دلیل استقبال زیادی که از آن می‌شود قیمت بیشتری نسبت‌ به دیگر مکان‌ها دارد؛ اما شرایط مختلف تور آنتالیا نیز در قیمت آن تاثیر بسیار زیادی می‌گذارد.


انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/5433
کلیدواژه: جاذبه تور ترکیه
نظرات شما