پلیس «رشوه» می گیرد؟!+ عکس

در قصر شیرین میر کریمی در کنار محتوایی که برای باز شدن جرقه های انسانیت در شخصیت اصلی داستان قرار داده است به پلیس هم حمله می کند. حامد بهداد که شخصیت اصلی داستان را بازی کرده است در جاده ماشین پلیس را تعمیر می کند اماپلیس برای نداشتن بیمه خودرو رشوه می گیرد تا ماشین را به پارکینگ نبرد!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،روایت فیلم جدید میر کریمی شاید برای خیلی از منتقدین جذاب باشد و از نگاه باز شدن جرقه های انسانیت در شخصیت اصلی داستان اثر گذار و خوب تعریف شود اما داستان میر کریمی داستان تلخی است و این تخلی به خوبی در فیلم نمایش داده می شود وقتی نگاه های پر از اشک علی و خواهرش را در فیلم نشان می دهند.
 
قصر شیرین ماجرای مردی است که گویا بویی از انسانیت نبرده است و از همسر اولش جدا زندگی می کرده و حالا شیرین همسر اولش می میرد و دو فرزندش با پدر سوار بر ماشین شیرین راهی جاده می شوند.
 
 
شاید اگر بازی زیبای سارا فرزند شیرین و شیرین زبانی هایش نبود فیلم زیبایی خود را از دست می داد اما در کنار تمام شور و هیجان کودکی سارا فیلم تلخ است. تلخی مرگ مادر، تلخی وضع پدر، تلخی سنگ دلی و بی تعهدی یک مرد نسبت به خانواده ، تلخی کتک خوردن پدر توسط دایی ها که در اشک چشمان علی نمایان می شود و تلخی تردید به رابطه زن با مرد دیگر و ....
 
در قصر شیرین میر کریمی در کنار محتوایی که برای باز شدن جرقه های انسانیت در شخصیت اصلی داستان قرار داده است  به پلیس هم حمله می کند. حامد بهداد که شخصیت اصلی داستان را بازی کرده است در جاده ماشین پلیس را تعمیر می کند اماپلیس برای نداشتن بیمه خودرو رشوه می گیرد تا ماشین را به پارکینگ نبرد!
 
 
 
شاید اگر این قسمت از داستان نبود اتفاقی در روند آن نمی افتاد اما مشخص نیست هدف میر کریمی از نمایش رشوه گیر بودن پلیس در این داستان چیست؟!
 
میر کریمی همچون دیگر فیلمسازان این دوره تلاش کرده است تا برای تیتراژ فیلمش از صدای یک زن و خواننده زن استفاده کند! موضوعی که در جشنواره سی و هفتم به یک امر طبیعی بدل شده است.


انتهای پیام/
گالری عکس
http://enghelab-news.ir/623
نظرات شما