معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم:

طرح «مسطورا» از ابتدای ماه رمضان در قم اجرا می‌شود

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: طرح «مسطورا» که همان آشنایی مردم با ۱۵۰ آیه گفتمانی قرآن کریم است از ابتدای ماه رمضان با تفسیر و تبیین ۳۰ آیه در قم اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسمی در نشست خبری اجرای طرح «مسطورا» زندگی با آیه‌ها، به‌عنوان طرح محوری ماه مبارک رمضان در استان قم که پیش از ظهر امروز در سالن شهید زین‌الدین سازمان تبلیغات اسلامی استان برگزار شد اظهار داشت: طرح «مسطورا» از ماه مبارک رمضان شروع و تا سه سال ادامه خواهد داشت و بعدازآن طرح‌های جدید اجرا خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم بیان داشت: کلام قرآن باید به متن جامعه منتقل شود ممکن است یک آیه نجات‌بخش یک انسان باشد با توجه به بیانات مقام معظم رهبری از ۶ ماه گذشته اندیشمندان مختلف و کارشناسان گرد هم آمدند و به این نتیجه رسیدند که در طول سه سال ۱۵۰ آیه محوری و گفتمانی قرآن با استفاده از ابزارهای مختلف در جامعه اجرا شود.

وی اضافه کرد: سال اول با شروع ماه رمضان خواهد بود که با ۳۰ آیه شروع شود عنوان این حرکت «زندگی با آیه‌ها» نام‌گذاری شد سال اول با عنوان «مسطورا» اجرا خواهد شد که به معنی «سطر» است تا زندگی ما با سطر قرآن شکل بگیرد.

ابوالقاسمی عنوان داشت: پشتیبان محتوایی در ابتدای این طرح  در نظر گرفته‌شده است که کتاب «طرح کلی اندیشه‌ اسلامی مقام معظم رهبری» است، در ۳۰ روز ماه مبارک رمضان از هر جز یک آیه در نظر گرفته‌شده و کتابچه «مسطورا» تهیه و در اختیار کنشگران قرارگرفته‌شده است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم تصریح کرد: آیه‌های مرتبط باایمان، توحید، نبوت، ولایت و معاد در نظر گرفته‌شده که در ایام ماه مبارک رمضان در جز خوانی قرآن حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها نیز گفته خواهد شد.

وی ادامه داد: در این طرح فضای رسانه موردتوجه قرارگرفته است و برای سنین و مخاطبان محتوا آماده‌شده است که در سایت زندگی با آیه‌ها بارگذاری شده و مردم می‌توانند با مراجعه به این سایت از مطالب آن استفاده کنند.

ابوالقاسمی خاطرنشان کرد: مردم پای حرف خدا خواهند نشست زیرا قرآن سخن مستقیم خدا با بشر است مردم بدانند که در بدترین شرایط با هر سلیقه و قشر می‌توانند به آیه‌های قرآن مراجعه کنند در غزه می‌توانیم مشاهده کنیم که قرآن در سخت‌ترین شرایط پناه مردم غزه بوده است و دنیا متوجه شد محوری‌ترین بخش مقاومت در غزه همین قرآن است و باعث توجه دنیا به قرآن شده است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: مجموعه‌های مختلف قم پای‌کار اجرای این طرح آمدند و این طرح به هیچ مجموعه خاصی تعلق ندارد و این طرح برای همه است و هرکسی که بخواهد می‌تواند با لوگوی خود این طرح را گسترش دهد هدف‌گذاری ما این است در این سه سال نیمی از مردم قم این آیات را بشناسند و بفهمند.

وی اضافه کرد: در این طرح که یک طرح هم‌افزایی است از کنشگران مختلف استفاده خواهد شد تا ۷ هزار مربی در طول ماه مبارک رمضان توجیه شوند و در این سه سال پشتیبان و مروج طرح باشند.

 امینی مسئول رسانه این طرح هم گفت: محتوای این طرح در ایتا و روبیکا از فردا به‌صورت لایو بارگذاری خواهد شد و در ۴۰ کانال پرمخاطب اجرا خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از این لایو استفاده خواهد کرد انتشار محتوا کشوری است اما سرشماری قم ۳۰۰۰۱۵۸۸ است که مردم قم باید عدد ۵ را به این سر شماره بفرستند و جواب مسابقات نیز به این سر شماره باید ارسال شود.

وی اضافه کرد: همچنین بنرهایی در سطح شهر اکران خواهد شد و کل برنامه «محفل» این طرح اجرا خواهد شد، مسابقاتی نیز طراحی‌شده که جوایز روزانه در نظر گرفته‌شده است با کمک صداوسیمای استان اجرا خواهد شد.


انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/8616
اخبار مرتبط

نظرات شما