نقش مهم نهادهای مردمی در زمینه خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی

معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور گفت: مؤسسات غیردولتی و نهادهای مردمی می‌توانند در زمینه خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش مهمی ایفا کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، زهرا عابدینی  در مراسم جشن دومین سالگرد تأسیس مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم، اظهار داشت: برای بررسی و ورود به موضوعات خانواده باید تخصصی عمل کرد و نباید در این زمینه بدون مطالعه وارد شد.

وی ادامه داد: برای حل مشکلات خانواده باید آسیب‌شناسی درستی صورت بگیرد تا با شناخت مشکلات به دنبال راه‌حل بود، در مقطع کنونی بالارفتن سن ازدواج یکی از مشکلاتی است که وجود دارد علاوه بر این آسیب‌هایی وجود دارد که اساس و بنیان خانواده را تهدید می کند.

عابدینی افزود: مسئولان باید به دنبال راهکار باشند که این راهکارها باید در حوزه قانون‌گذاری و اجرا تدوین و به کار گرفته شود.

وی با بیان این که یکی از دغدغه‌های اصلی مسئله خانواده و تشکیل آن است، تصریح کرد: خیلی از خانواده‌هایی که شکل می‌گیرند تا سال‌ها تمایل به فرزندآوری ندارند که باید علت این موضوع ریشه‌یابی و حل شود.

معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور، تأکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص خانواده را موردتوجه قرارداد و بیان داشت: رهبر معظم انقلاب در بیانات خودشان بارها بر روی قانون‌گذاری در حوزه خانواده تاکید داشته و خواستار بازنگری در قوانین خانواده شده‌اند تا این بازنگری‌ها موجب رشد و تعالی خانواده شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر بنیان خانواده تهدید می‌شود آثار این تهدیدها به افزایش جرائم اجتماعی منجر می‌شود حال این که جامعه اگر می‌خواهد به سمت رشد و تعالی حرکت کند نیازمند وجود خانواده‌های موفق و امیدآفرین است.

عابدینی تصریح کرد: مؤسسات غیردولتی و نهادهای مردمی می‌توانند پیشران و عامل محرک در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی و اجرای سیاست‌ها باشند. نهادهای مردمی می‌توانند با ایجاد گروه‌های روان‌شناسی و مشاوره در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه خانواده گام بردارند.

معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور خاطرنشان کرد: سیاست ما در سازمان استقبال از نهادهای مردمی که در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند، البته با این شرط که به‌صورت حرفه‌ای و تخصصی عمل کنند.



انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/5526
نظرات شما