برپایی نمایشگاه تابلو فرش و معرق طهورا در نگارستان اشراق

مدیر واحد خواهران مجتمع فرهنگی آموزشی امیرالمؤمنین(ع) از برپایی نمایشگاه تابلو فرش و معرق طهورا طی روزهای 18 تا 22 اسفندماه در نگارستان اشراق خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، وحیده گرجی در نشست خبری با خبرنگاران از برپایی این نمایشگاه از 18 تا 22 اسفندماه خبر داد و گفت: در این نمایشگاه 30 تابلو معرق و 10 تابلوفرش از آثار دانش‌آموزان هنرمند مجتمع فرهنگی آموزشی امیرالمؤمنین(ع) به نمایش درآمده است.

وی به پیشینه تشکیل مجتمع فرهنگی آموزشی امیرالمؤمنین(ع) اشاره کرد و گفت: این مجتمع از سال 1389 فعالیت رسمی خود را به عنوان یکی از مجموعه‌های مؤسسه آل‌البیت تحت اشراف دفتر آیت‌الله العظمی سیستانی آغاز کرد.
وی با اشاره به اینکه خدمات مجتمع امیرالمؤمنین(ع) به دانش‌آموزان یتیم از سن 7 تا 18 سال اختصاص دارد، گفت: این مجتمع در خردادماه برای ترم تابستان و در مهرماه برای ترم پاییزه، اقدام به فراخوان می‌کند و در هر ترم بیش از 100 دانش‌آموز یتیم را به طور رایگان تحت پوشش خدمات آموزشی و مهارت‌آفرینی قرار می‌دهد.
مدیر واحد خواهران مجتمع امیرالمؤمنین(ع) افزود: فعالیت‌های این مجتمع در سال‌های اولیه متمرکز بر خدمات آموزشی و کمک آموزشی بود اما از سال 1392 با حمایت‌های بی‌دریغ حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید جواد شهرستانی، بخش کارگاهی نیز با هدف مهارت‌آفرینی ایتام راه‌اندازی شد.
گرجی به دوره‌های آموزشی این مجتمع اشاره کرد و گفت: دانش‌آموزان بر اساس علاقه خود در رشته‌هایی نظیر قرآن، نهج‌البلاغه، زبان انگلیسی، کامپیوتر، والیبال، آمادگی جسمانی، تنیس، خیاطی، چرم‌دوزی، سنگ‌دوزی، معرق چوب و خوشنویسی شرکت می‌کنند.
وی تصریح کرد: دانش‌آموزان این مجتمع بیشتر به فعالیت‌های هنری علاقه‌مند هستند و تاکنون 11 نمایشگاه از آثار هنری آنان در داخل و خارج از کشور همچون آلماتی قزاستان و لبنان برپا شده است.
مدیر واحد خواهران مجتمع امیرالمؤمنین(ع) افزود: دانش‌آموزان این مجتمع بعد از کسب مهارت‌ در رشته‌های مختلف، پیشنهاد کار دریافت کرده و بر مبنای آن دستمزد می‌گیرند.
گرجی با قدردانی از حمایت‌های حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهرستانی و علاءالدین نجف مدیر موسسه آل البیت از مجتمع آموزشی فرهنگی امیرالمؤمنین، گفت: بزودی با حمایت‌های ایشان مرکز عرضه و فروش صنایع دستی به محوریت آثار دانش‌آموزان مجتمع راه‌اندازی می‌شود.

مدیر موسسه امیرالمومنین(ع) با اشاره به اینکه این موسسه تحت اشراف دفتر آیت العظمی سیستانی است گفت: هرساله در نمایشگاه های داخلی میزبان حضرت حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی نیز هستیم و همواره از عنایات و حمایت های ایشان بهرمند می شویم.
گرجی با اشاره به اینکه بانوان فقط روزهای زوج در موسسه حضور دارند، گفت: برای ثبت نام در ترم تابستان باید خرداد ماه و ترم پاییز در مهر ماه با موسسه تماس گرفته شود و یا به آدرسی که در فراخوان ها اعلام می گردد مراجعه نمایند.
وی عنوان کرد: سود فروش محصولات بطور کل برای ایتام مصرف می شود. درصدی از سود فروش مستقیما برای خود هنرجو می باشد و در صدی هم برای مسائل رفاهی مانند وام های قرض الحسنه برای این عزیزان در نظر گرفته می شود.
انتهای پیام/

گالری عکس
http://enghelab-news.ir/5616
نظرات شما