مدیر درمان تامین اجتماعی قم:

۲۰۰ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف قرارداد بیمه تامین اجتماعی پرداخت شد

مدیر درمان بیمه تامین اجتماعی قم گفت: در سه ماه نخست امسال، ۲۰۰ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف قرارداد بیمه تامین اجتماعی پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، سید مهدی محصل روز سه‌شنبه درگفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به رشد ۲۰ درصدی مراجعه به مراکز ملکی در سه ماه نخست امسال، مباحث اقتصادی و رشد تعرفه درمانی موثری را از جمله دلایل این افزایش دانست.

وی اضافه کرد: چهار مجموعه ملکی مدیریت تامین اجتماعی با ۵۰ متخصص و ۱۱۰ پزشک عمومی در استان قم فعال است.

وی بیان کرد: سال گذشته ۸ میلیون بار مراجعه در سیستم درمان تامین اجتماعی قم ثبت شد که ۵ میلیون و ۸۶۰ هزار بار در مراکز درمان غیرمستقیم و ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بار در درمان مستقیم اتفاق افتاده‌است.

محصل افزود: در این راستا ۶۸۴ میلیارد تومان برای درمان هزینه شده که ۵۰۳ میلیارد تومان در درمان غیرمستقیم و ۱۸۴ میلیارد نیز در درمان مستقیم انجام بوده‌است.

وی با بیان اینکه مدیریت درمان تامین اجتماعی قم با ۸۰۰ مرکز درمانی طرف قرارداد است، افزود: ۷۵ درصد بودجه درمان در درمان غیرمستقیم و ۲۵ درصد نیز در چهار مرکز ملکی هزینه می‌شود.

وی با اشاره به آغاز نسخه‌نویسی الکترونیک درسال گذشته، گفت: اکنون بالغ بر ۹۸ درصد نسخه‌های پزشکی که در قم تولید می‌شود به‌صورت الکترونیک است.

محصل با بیان اینکه حمایت از فرزندآوری از سیاست‌های دولت سیزدهم است، افزود: سال گذشته ۷۷۷ پرونده نازایی تشکیل و بالغ بر یک میلیارد و ۳۱۴ میلیون تومان در این راستا هزینه شد.

وی با بیان این‌که ۱۲۰ پرونده نازایی نیز در دست بررسی است، اضافه کرد: سال گذشته یک هزار و ۸۰۰ زایمان در این بیمارستان انجام شد.

وی ادامه داد: رایگان شدن تمام خدمات بیماران کرونایی و خدمات درمانی بیمه‌شدگان بالای ۶۵ سال در بخش بستری در بیمارستان‌های دولتی از جمله اقدامات سال گذشته مدیریت درمان برای کاهش مشکلات بیماران تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی بود.

به گفته مدیر درمان تامین اجتماعی قم، سال گذشته حدود ۲ هزار بیمار کرونایی در بیمارستان پذیرش شد و مرگ‌ومیر زیر ۱۰ درصد بود.

وی گفت: بیمارستان امام رضا(ع) در فرآیند ارزشیابی بیمارستان‌های تامین اجتماعی سراسر کشور که سال گذشته انجام شد، رتبه نخست را کسب کرد.

وی افزود: افزایش ۶ تخت ان آی سی یو و همچنین چهار اتاق ال دی آر ویژه مادران باردار از برنامه‌های سالجاری مدیریت درمان در بیمارستان امام رضا(ع) است که در افزایش شاخص بهداشتی استان موثر خواهد بود.

محصل اضافه کرد: در راستای اصلاح مسیر دسترسی به بیمارستان امام رضا(ع) بارها با دستگاه‌های مسوول مکاتبه شده، ولی تاکنون به نتیجه نرسیده‌ایم.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد: در آزمون جذب که در ماه‌های آینده برگزار خواهد شد، حدود ۲۳ پرستار به بیمارستان امام رضا(ع) اضافه و مشکل کمبود پرستار مرتفع می‌شود.




انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/5758
نظرات شما