« افزایش قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی» گام مهم دولت برای خودکفایی

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اصلاح ارز ترجیحی و افزایش قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی را گام های مهم دولت برای خودکفایی در تولید کالاهای اساسی خواند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،علیرضا عباسی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در خصوص عملکرد دولت در بخش کشاورزی گفت: یکی از مشکلات ایران در بخش کشاورزی خلا در این بخش است، متوسط تولید گندم در کشور ما سه و نیم تن در هکتار است اما کشاورزان خِبره ۱۴ تُن در هکتار هم برداشت می‌کنند.برای افزایش تولید گندم به آب و زمین بیشتر نیاز نداریم بلکه باید دانشی که در کشور وجود دارد را در مزارع به کار بگیریم. 

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برنامه پنج ساله پنجم و  ششم تاکید دارد  که باید الگوی کشت به کشاورزان ابلاغ شود، در بودجه ۱۴۰۱ نیز اعلام شد که باید بعد از ابلاغ بودجه، الگوی کشت در مناطق مختلف کشور تعیین شود.

وی با اشاره به ورود شجاعانه دولت برای حذف ارز ترجیحی از واردات کالاهای اساسی، گفت: قانون اصلاح شورای سیاست گذاری محصولات کشاورزی در مجلس تصویب شد و دولت آن را اجرا کرد، که اقدام مهمی برای تعیین قیمت واقعی خرید تضمینی گندم بود. 

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:  اصلاح ارز ترجیحی موجب خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی در بلند مدت خواهد شد. پیش از این اصلاح مهم اقتصادی عملا دولت  به کشاورزان خارجی کمک می‌کرد و یارانه ارزی به کشاورزان خارجی می داند. اصلاح ارز ترجیحی در راستای حمایت از کشاورزان از اقدام بسیار مهمی بود. 

وی با انتقاد از عملکرد برخی از زیر مجموعه های وزارت کشاورزی شامل پشتیبانی امور دام و سازمان تعاون روستایی گفت: سازمان پشتیبانی امور دام به جای حمایت از تولید داخلی اقدام به واردات دام برای تنظیم قیمت می‌کند.

عباسی گفت: دولت باید به قیمت واقعی دام را از دامداران داخلی خریداری کند تا انگیزه دامداران برای تولید افزایش یابد. 

وی با تاکید بر لزوم فعالیت جهادی و انقلابی در دولت سیزدهم گفت: وزارت کشاورزی  باید سازمان‌های زیرمجموعه را در راستای انجام مأموریت‌های خود فعال کند.




انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/5954
نظرات شما