دوگانه‌سازی بین مشکلات داخلی و تدارکات اربعین نقشه دشمنان مکتب عاشوراست

رئیس کارگروه فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین گفت: موکب‌های اربعین از محل کمک‌های مردمی اداره می‌شوند نه بودجه دولتی؛ ضمن اینکه دوگانه‌سازی در مورد مشکلات داخلی و پذیرای از زائران اربعین، کار دشمنان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید احمدی پیش از ظهر امروز در همایش قدم‌های آسمانی ویژه گردهمایی بزرگ مبلغان اعزامی سازمان اوقاف به مواکب اربعین حسینی که در مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی(ع) برگزار شد اظهار کرد: قدرت‌های جهانی در سال‌های اخیر تلاش فراوانی کردند تا با دامن زدن به مسائل قومیتی و مذهبی، بین مسلمانان منطقه اختلاف ایجاد کنند ولی به یاری خداوند و با عنایات امام حسین(ع)، پدیده عظیم اربعین حسینی با حضور پیروان ادیان و مذاهب مختلف، این نقشه‌ها را نقش برآب کرد.
وی افزود: شاخصه مشترک میان همه شرکت‌کنندگان در پیاده‌روی اربعین، دلدادگی آنها به امام حسین(ع) است و شعار «الحسین یجمعنا» هم با وجود مخالفت‌هایی که از سوی برخی افراد و گروه‌ها وجود داشت، ناظر به گستردگی این حماسه بزرگ است زیرا هر کس و هر گروهی، بنا به آنچه از حسین(ع) دیده و شنیده خود را در این دریای بزرگ وارد کرده و تنها بحث محبت نیست، ممکن است یک مسیحی آزادگی حسین(ع) را ملاک قرار دهد و گروهی دیگر، ویژگی متفاوتی را دوست داشته باشد.
رئیس کارگروه فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین با بیان اینکه امسال اربعین باشکوه‌تری نسبت به سال‌های قبل خواهیم داشت گفت: خدماتی که سازمان اوقاف و مبلغان ارائه می‌دهند مربوط به ایرانیان یا پیروان مذهب خاصی نیست زیرا در عراق هم ارائه خدمات به صورت اختصاصی مرسوم و مورد پسند نیست.
وی ادامه داد: میزبان اصلی در همه مواکب و در مجموعه پیاده‌روی اربعین، شخص امام حسین(ع) هستند و غیر مسلمانان هم مهمان آن حضرت هستند ضمن اینکه اهل سنت و اقلیت‌های شیعه هم در این گردهمایی بزرگ حضور پیدا می‌کنند.
احمدی تصریح کرد: نباید رفتاری داشته باشیم که موجب رنجش پیروان سایر ادیان و مذاهب شود زیرا امام حسین(ع) و فرهنگ اربعین متعلق به همه انسان‌ها فارغ از دین و مذهبشان است.
رئیس کارگروه فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین بیان کرد: علما و روحانیون و مبلغان دینی به این مهم توجه دارند و اگر هم در جایی رفتاری از موکب‌داران سرزد، تذکر لازم را با زبان خوب خواهند داد.
وی با اشاره به احتمال حضور گروه‌های انحرافی در پیاده‌روی اربعین گفت: این مسئله نگران‌کننده نیست زیرا تعداد آنها بسیار کم است و مردم به این امور توجه نمی‌کنند البته مبلغان باید آمادگی پاسخ به شبهات و سوالات را داشته باشند.
احمدی تاکید کرد: به شایعاتی هم که در برخی شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود نباید توجه و آنها را بازنشر کرد.
رئیس کارگروه فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین با اشاره به اتفاقات سیاسی اخیر در عراق عنوان کرد: اینها مسائل داخلی خود عراقی‌هاست که به واسطه سال‌ها دیکتاتوری بعثی و دخالت‌های خارجی‌ها رخ داده و مردم این کشور در دوره گذار به سر می‌برند، نکته حائز اهمیت اینکه مبلغان، موکب‌داران و زائران ایرانی نباید به این مسائل ورود و موضع‌گیری کنند.
وی ادامه داد: زائران و موکب‌داران ایرانی نباید مسائل جناحی و سیاسی را در پیاده‌روی بزرگ اربعین دخالت دهند و رهبر معظم انقلاب و مراجع بزرگی همچون آیت‌الله سیستانی هم بارها تاکید کرده‌اند که نباید از تصویر در مواکب استفاده شود.
احمدی در ادامه به عطش زیارتی ایجاد شده در بین زائران به واسطه دو سال محدودیت به خاطر شیوع کرونا عنوان کرد: انتظار این است که امسال جمعیتی چند میلیونی از ایران به عراق وارد شوند ولی حقیقت این است که زیرساخت‌های لازم برای پذیرایی کامل از همه آنها وجود ندارد بنابراین از همه می‌خواهیم زیارت کوتاهی در کربلا و نجف داشته باشند و حداقل حضور را رعایت کنند.
رئیس کارگروه فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین به مشکلات زیرساختی در عراق هم اشاره و ابراز کرد: نوع برنامه‌ریزی مبلغان باید متناسب با حرکت شبانه یا روزانه زائران و امکانات اسکان در مواکب باشد.
وی گفت: دوگانه‌سازی در مورد کمک به موکب‌های اربعین، یکی از اقداماتی است که از سوی دشمنان تبلیغ و ترویج می‌شود در حالیکه هر کاری جای خودش اهمیت دارد و علاوه بر این موکب‌ها هم از محل کمک‌های مردمی برپا می‌شوند نه کمک‌های دولتی؛ نکته حائز اهمیت دیگر اینکه مجموع پذیرایی زائران در عراق شامل 8 درصد از سوی ایران و 92 درصد از سوی خود عراقی‌هاست.
احمدی با تاکید بر محوریت برگزاری نماز جماعت در مواکب خاطرنشان کرد: خواهش ما از مبلغان روحانی اعزامی از ایران این است که اگر در یک موکب، روحانی عراقی حضور دارد، او را برای امامت جماعت در اولویت قرار دهند.


انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/5963
نظرات شما