«باشماق» مهیای خروج زائران اربعین/14 اردیبهشت خروج از مرز مریوان آزاد می‌شود

فرماندار شهرستان مریوان با اشاره به مجوز خروج زائران اربعین از مرز باشماق برای اولین بار در سال جاری، گفت: این مرز مهیای تردد زائران اربعین حسینی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،اسماعیل احمدی فرماندار شهرستان مریوان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: آمادگی لازم برای خروج زائران از مرز باشماق وجود دارد.

وی گفت: دستگاه‌های خدمات‌رسان و سایر ادارات مرتبط با خروج زائران اربعین در مرز باشماق مستقر شده‌اند.

به گفته فرماندارشهرستان مریوان، در این مرز مجموعه‌ای متنوع از خدمات از جمله بهداشت و درمان، فرهنگی و اسکان به زائران اربعین ارائه خواهد شد.

احمدی تصریح کرد: جدای از موکب‌هایی که در مرز باشماق مستقر شده‌اند، زمینه برای اسکان شبانه 3 هزار نفر در شهر مریوان فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: زائران می‌توانند از 14 اردیبهشت از ساعت 6 صبح تا 12 ظهر از مرز باشماق مریوان خارج شوند.

فرماندار مریوان اعلام کرد: 15 گیت در مرز باشماق فعال است و 15 مورد دیگر نیز مهیاست که با ازدحام زائران، این تعداد گیت نیز فعال خواهد شد.

احمدی عنوان کرد: پیش‌بینی شده حدود 20 هزار زائر اربعین از مرز باشماق مریوان خارج شوند اما ما آمادگی تا بیش از 30 هزار نفر نیز داریم.

به گزارش فارس، امسال برای اولین بار با تصمیم هیأت دولت، مرز باشماق برای تردد زائران اربعین مدنظر قرار گرفته که از 14 ماه جاری زائران می‌توانند از این مرز خارج شوند.




انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/5976
نظرات شما