معاون فناوری وزارت علوم:

هدف جشنواره ملی فیلم کوتاه فناوری و نوآوری معرفی واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان است

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به برگزاری جشنواره ملی فیلم کوتاه فناوری و نوآوری گفت: هدف جشنواره معرفی واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان و معرفی محصولات آن‌ها است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، علی خیرالدین امروز در نشست خبری نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه فناوری و نوآوری که در سالن جلسات پارک علم و فناوری استان قم برگزار شد، اظهار داشت: هم اکنون ۵۱ پارک علم و فناوری در کشور فعال است که زیر نظر وزارت علوم فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: در همین راستا ایجاد پردیس‌های علم و فناوری یکی دیگر از اقدامات مثبتی است که انجام شده به‌طوری‌که، عنوان کرد: دو پردیس علم و فناوری را رسماً مجوز داده‌ایم و حدود ۲۰ پردیس موافقت اولیه را کسب کرده‌اند که یکی از آن‌ها پردیس پارک علم و فناوری استان قم است.

وی به شعار سال اشاره کرد و گفت: در حوزه اشتغال دانش‌بنیان این شرکت‌ها ۴۰۰ شغل ایجاد کردند و علاوه بر این در پارک‌ها و مراکز رشد شاهد رشد ۵۰ درصدی در اشتغال دانش‌بنیان بوده‌ایم.

خیرالدین افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان فروش داشته‌اند از همین رو این جشنواره را به‌منظور عرضه فعالیت این شرکت‌ها برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: هدف جشنواره معرفی واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان و معرفی محصولات آن‌ها است.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه خوشبختانه پارک علم و فناوری قم در سال ۱۳۹۸ گزارشی از برگزاری جشنواره استانی ارائه دادند، بیان کرد: تصمیم ما برگزاری ملی و سالانه این جشنواره است و باتوجه‌به تجربه پارک قم نخستین دوره را در قم برگزار می‌کنیم.




انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/6133
نظرات شما