آخرین فرصت نسل طلایی شیاطین سرخ برای ورود به جمع قهرمانان

بلژیک این فرصت را دارد تا در آخرین جام جهانی ستاره‌های بزرگش به اولین قهرمانی در جام جهانی برسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،چیزی تا آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ باقی نمانده است. بیست‌ و دومین دوره‌ بزرگترین رویداد فوتبالیِ جهان برای دومین بار قرار است در قاره‌ کهن و به میزبانی قطر برگزار شود.

شیاطین سرخ اروپا در آخرین حضور نسل طلایی‌شان به دنبال این هستند تا اولین فینال و نخستین قهرمانی خود را جشن بگیرند. آنها تیم سوم دوره‌ی قبل به شمار می‌روند و می‌خواهند با هدایت سرمربی اسپانیایی خود پیشرفتی بزرگ را تجربه کنند.

آخرین فرصت نسل طلایی شیاطین سرخ برای ورود به جمع قهرمانان

طریقه‌ی صعود:

بلژیک موفق شد در گروه خود با ۲۰ امتیاز در صدر جدول جای بگیرد. آنها با پنج امتیاز برتری نسبت به ولز رتبه‌ی نخست را به خود اختصاص دادند. جمهوری چک، استونی و بلاروس دیگر تیم‌های این گروه بودند که نتوانستند چالش جدی برای شاگردان مارتینز به وجود بیاورند.

سابقه در جام جهانی:

شاهد چهاردهمین حضور بلژیک در جام جهانی خواهیم بود. آنها در هر سه دوره‌ی نخست مسابقات یکی از شرکت‌کنندگان بودند ولی توفیقی نداشتند. تا سال ۱۹۸۲ حضورهای جسته و گریخته شیاطین سرخ با حذف‌های زودهنگام همراه می‌شد. آنها در خاک اسپانیا موفق شدند یک مرحله پیشروی کنند و سپس در سال ۱۹۸۶ چهارمی جهان را به ارمغان بیاورند. از آن دوره به بعد هر زمان این تیم اروپایی به جام جهانی رسید موفق شد حداقل از گروهش بالا برود و تنها یک بار در سال ۱۹۹۸ موفق به صعود نشدند. آنها امسال برای سومین دوره‌ی متوالی مجوز حضور گرفته‌اند و البته با نسل فوق‌العاده‌ای که دارند صعود به جام جهانی اصلا اتفاق مهمی برای‌شان نیست.

آخرین فرصت نسل طلایی شیاطین سرخ برای ورود به جمع قهرمانان

بهترین عملکرد:

بلژیک در سال ۲۰۱۸ موفق شد رتبه‌ی سوم جام جهانی را به دست بیاورد. آنها با هدایت روبرتو مارتینز وارد مسابقات شدند و همانند سال ۲۰۱۴ هر ۹ امتیاز گروه را مالِ خود کردند. پیروزی سه بر صفر مقابل پاناما و پنج بر ۲ برابر تونس با برد یک بر صفر در بازی تشریفاتی مقابل انگلیس همراه شد.

شیاطین سرخ با سرگروهی به یک‌هشتم نهایی راه یافتند. نقطه‌ی تاریک کاری این تیم مربوط به بازی با ژاپن می‌شود. جایی که آنها بازی را با ۲ گل عقب افتادند و به صورت دراماتیک، سه بر ۲ بردند و به یک‌چهارم نهایی راه یافتند. پیروزی ۲-۱ مقبال برزیل اوج هنرنمایی مردان تحت هدایت روبرتو مارتینز بود.

آنها برای دومین بار به نیمه‌نهایی راه یافتند ولی بازهم با شکست روبرو شدند. باخت یک بر صفر مقابل فرانسه آنها را راهی بازی رده‌بندی کرد اما این بار شکست دوباره‌ای در کار نبود. شیاطین سرخ با ۲ گل از سد انگلیس گذشتند و سومی جهان را از آن خود کردند.

آخرین فرصت نسل طلایی شیاطین سرخ برای ورود به جمع قهرمانان

سرمربی:

روبرتو مارتینز ۴۹ ساله و اسپانیایی در دوران بازیگری در پست هافبک دفاعی بازی می‌کرد. او خیلی زود روانه‌ی بریتانیا شد و دوران باشکوهی را در تیم‌های ناشناخته‌ای چون ویگان و سوانزی پشت سر گذاشت. مارتینز در تیم‌های سوانزی، ویگان، اورتون و تیم ملی بلژیک مربیگری کرده است. دورانی که همراه با عناوین جالب توجهی هم شده است. او با ویگان ۲ قهرمانی در سطوح پایین به دست آورد و در سوانزی نیز شاهد کسب یک جام توسط او بودیم. مارتینز موفق شد تیمی که به چمپیونشیپ سقوط کرد را در سال ۲۰۱۳ قهرمان جام اتحادیه کند.  او حالا با شیاطین سرخ به دنبال این است تا قهرمانی جهان را به دست بیاورد.

سابقه‌ی تقابل با هم‌گروهی‌ها:

کرواسی: هشت بازی: سه باخت، ۲ مساوی و سه برد

مراکش: سه بازی: ۲ برد، یک باخت

کانادا: یک بازی: یک برد

آخرین فرصت نسل طلایی شیاطین سرخ برای ورود به جمع قهرمانان

ستاره:

با احترام به بازیکنانی چون تیبو کورتوآ، روملو لوکاکو و ... باید از کوین دی‌بروینه به عنوان ستاره‌ی اصلی بلژیک نام ببریم. مغز متفکر منچسترسیتی در پی این است تا پس از درخشش در روسیه، این بار در قطر هم تیمش را به مراحل پایانی برساند و قهرمانی جهانی را به ارمغان بیاورد.

برنامه‌ی بازی‌ها:

چهارشنبه ۲ آذر: بلژیک- کانادا ساعت ۲۲:۳۰

یکشنبه ۶ آذر: بلژیک- مراکش ساعت ۱۶:۳۰

پنجشنبه ۱۰ آذر: کرواسی- بلژیک ساعت ۱۸:۳۰




انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/6321
کلیدواژه: جام جهانی بلژیک قطر
نظرات شما