اصلاح قوانین واحدهای تولیدی در شعاع ۱۲۰ کیلومتری پایتخت گام ماندگار دولت مردمی

اصلاح قوانین واحدهای تولیدی در شعاع ۱۲۰ کیلومتری پایتخت، دریافت مجوز پروانه بهره‌برداری برای ۳۸ محدوده صنعتی، افزایش ظرفیت یکهزار و ۵۰۰ تولیدی نیمه فعال، فراهم کردن امکانات برای توسعه شهرک‌های صنعتی و ایجاد ۱۲۸ هزار و ۶۵۶ فرصت شغلی گام مهم دولت سیزدهم در استان تهران طی یکسال اخیر است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،در کنار این اقدامات دولت سیزدهم در یکسال گذشته توانست با تلاش و اقدام‌های جهادی در استان تهران به خوبی بدرخشد و با افتتاح و بهره‌برداری بیش از ۷۰۰ طرح برای بیش از ۱۰ هزار نفر به طور مستقیم شغل ایجاد کند و به لحاظ تعداد رشد ۷۰ درصدی و از نظر اعتباری رشد ۲۶۰ درصدی را نسبت به سال گذشته رقم بزند و بارقه امید را روشن کند و جانی دوباره به بخش تولید و اشتتغال ببخشد.

دولت در یک سال گذشته برای گره گشایی از صنعت استان تهران که در پنج دهه گذشته قفلی بر واحدهای تولیدی و صنعتی شده بود در مصوبه ای زمینه اصلاح ضوابط استقرار واحدهای تولیدی را حل و فصل کرد و با تخصیص و پرداخت هشت هزار میلیارد تومان تسهیلات به صورت مستقیم، زمینه ۱۲۸ هزار و ۶۵۶ فرصت شغلی را در این استان فراهم کرد که حکایت از تحقق ۱۲۰ درصدی سهمیه اشتغال استان دارد.

 

در تشریح و اهمیت این مصوبه دولت که در زمینه اصلاح ضوابط استقرار واحدهای تولیدی تهران گره ۵۰ ساله صنعت استان تهران را باز کرد باید گفت که بخش تولید و صنعت استان تهران از سال ۱۳۵۴ درگیر قانون منع استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری پایتخت بود، قانونی که با وجود الزام دولت، در اجرا چندان مورد توجه قرار نگرفته و رفته رفته به مشکلی برای توسعه اقتصادی این استان تبدیل شده بود و براساس آمارها و داده های ثبت شده ، هشت هزار و ۸۸۸ واحد صنعتی مستقر در استان تهران با مشکل رو برو شد.

محسن منصوری استاندار سابق و معاون اجرایی رئیس جمهوری در خصوصی این مصوبه دولت و گره گشایی افزود: پس از پیگیری ها و مصوبه دولت اکنون شاهدیم که با رفع و اصلاح قانون محدودیت توسعه شهرک‌های صنعتی در حد فاصل ۱۲۰ کیلومتری پایتخت، از این پس شهرک های صنعتی این استان می توانند تا ۳۰۰ هکتار توسعه یابند.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین دستاورد ما طی ۱۰ ماه گذشته در حوزه تولید و صنعت؛ حل و اصلاح ضوابط استقرار در حد فاصل تهران است، مشکلی که طی ۵۰ سال گذشته حل نشده بود.

منصوری در ادامه گفته که از دیگر مشکلات برطرف شده رفع محدودیت دانه بندی معادن شن و ماسه، آغاز عملیات اجرایی شهرک صنعتی پوشاک و ساماندهی ۳۸ لکه صنعتی در قالب شهرک های صنعتی خصوصی است.

استان تهران ۲۰ درصد از صنایع را با ۱۸ درصد از جمعیت کشور در خود جای داده است، صنایعی که بسیاری از آنها در اقتصاد کشور تاثیرگذار هستند و به نوعی الگویی برای دیگر واحدهای تولیدی به شمار می آیند.

پرداخت ۲۵۰ هزار میلیارد تومان به شرکت های دانش بنیان و فعالیت مجدد ۲۷۵ واحد راکد تولیدی و اتمام بیش از یکهزار طرح نیمه تمام که در مراحل مختلف پیشرفت فیزیکی قرار داشت با سرمایه گذاری ۲۵ هزار میلیارد تومان را می توان از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم در استان تهران برشمرد که در شهرهای مختلف استان خودنمایی می کند.

نگاهی به دستاورهای دولت مردمی در شهرهای استان تهران همچنین نشان می دهد که برگزاری مستمر جلسات ستاد تسهیل طی یکسال اخیر باعث شد تا شهرک ۷۰۰ هکتاری صنعتی ملارد بعد از ۱۳ سال پیگیری و اجرایی شود؛ همچنین بر اساس مصوبات این ستاد مقرر شد که ۳۳۰ هکتار به شهرک سالاریه و ۱۳۲ هکتار به شهرک صنعتی پرند اضافه شود؛ طبق مصوبه دیگر به شورای برنامه ریزی استان اختیار داده شد تا ۳۰۰ هکتار به شهرک های صنعتی مشروط به ملاحظات زیست محیطی، خدماتی و آمایش سرزمین اضافه کند.

 

اعتبارات قابل توجه از محل سفرهای استانی

در این رهگذر و نگاهی به اعتبارات استانی سفرهای دولت به شهرهای استان تهران نیز موید آن است که رویکرد دولت مردمی سیزدهم بر پایه اقدامات و تصمیم های بلند مدت شکل گرفته است تا جایی که علاالدین ازوجی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در زمینه تصمیمات و برنامه ریزی ها برای پیشرفت و توسعه این استان طی یک سال گذشته، گفت: با وجود آنکه اعتبارات عمرانی این استان به ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان می رسد، بودجه های قابل توجهی در قالب مصوبات سفر برای بهبود سرانه ها درمانی، آموزشی و آب و فاضلاب اختصاص می یابد.
وی افزود: اعتبارات سفرهای استانی رئیس جمهوری به شهرستان های استان تهران به ترتیب سه مرحله اوراق اسلامی ، تخصیص دوم برای ۱۳ طرح به میزان ۹۷۴ میلیارد تومان و تخصیص سوم به مبلغ ۹۰۰ میلیارد تومان ابلاغ شده است.
ازوجی اظهار داشت: بر اساس سیاست های دولت، بناست که هیچ طرح عمرانی جدیدی تصویب و آغاز نشود و طرح های نیمه تمام تکمیل یا تجهیز شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: در این زمینه اولویت اول طرح های مورد نیاز مردم شامل پروژه های بیمارستانی است که تا انتهای امسال و سال بعد عمده این بیمارستان های نیمه کاره استان تهران افتتاح و تجهیز می شوند.
وی اولویت دوم را طرح های مربوط به آبرسانی برشمرد و خاطرنشان کرد: در اولویت سوم تکمیل و راه اندازی مدارس به خصوص در شهرستان ها مورد تاکید دارد و پس از آن اعتبارات و اقدامات به سمت دیگر پروژه ها خواهد رفت.
ازوجی اظهار داشت: تهران به تنهایی و به ترتیب با مشکلات کلانی مانند آلودگی هوا، آب، بافت فرسوده، فرونشست زمین و بحث های آلودگی هوا مواجه است در حالی که در هیچ استانی تمامی این چالش ها یکجا مشاهده نمی شود.
به گفته این مسئول با نگاه به شرایط پیش روی استان تهران ۲ رویکرد در نظر گرفته شد که یکی تکمیل و اتمام اقدامات محوری و نیمه کاره و دیگری تقویت نظارت بر کارها است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران اضافه کرد: در بحث برنامه هفتم توسعه تغییر نگرش نسبت به این استان مورد تاکید قرار گرفته و دولت سیزدهم نیز رسیدگی به مشکلات آن را با اولویت دهی به پروژه های نیمه کاره ای که تکمیل آنها می تواند بیشترین میزان خدمات را برای مردم به همراه داشته باشد در دستور کار قرار داده است.
ازوجی خاطرنشان کرد: ۴۷ درصد صنایع دانش بنیان و شرکت های فناوری کشور در استان تهران مستقر و فعال هستند از همین رو بناست رویکرد توسعه این استان در آینده به سمت صنایع دانش بنیان و جدید برود.
ازوجی علت این میزان توسعه صنایع دانش بنیان در استان تهران را استقرار دانشگاه های بزرگ و شرکت های صنعتی کلان در این استان اعلام کرد.

تداوم تعیین تکلیف زمین های صنعتی راکد در شهرک های صنعتی استان تهران
تعیین تکلیف زمین های صنعتی راکد در استان تهران نیز از جمله اقداماتی است که دولت سیزدهم برای چرخ تولید در این استان مورد توجه جدی قرار داده است و در این راستا سعید صادقی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران گفت: از ابتدای امسال تاکنون پنج جلسه کمیته پایش اراضی راکد تشکیل شده که ۶۱ قرارداد در مرحله نصب سوله به بالا مورد بررسی و تعیین تکلیف گرفته است.
صادقی افزود: از این ۶۱ قرارداد ۲۱ مورد منجر به تعیین مهلت شده و مابقی یا به واحد حقوقی برای تعیین تکلیف نهایی ارجاع شده یا برای بازدید میدانی و دعوت مجدد برای تکمیل پرونده، ادامه مسیر داده شده است.
وی ادامه داد: این ۶۱ قرارداد مربوط به تمامی شهرک‌ها و نواحی صنعتی مستقر در استان تهران است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران اعلام کرد: بر اساس برنامه زمان بندی، بازدیدهای میدانی کمیته پایش طرح های صنعتی راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان برای نظارت هر چه بیشتر بر مصوبات انجام خواهد شد.

پیگیری بهبود سرانه درمانی در استان تهران
بهبود سرانه درمانی در استان تهران نیز از موضوعاتی است که رییس دولت سیزدهم به آن توجه خاص دارد موضوعی که حشمت الله سلیمانی معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران نیز به آن اشاره کرد و گفت: دولت با جدیت افزایش سرانه تخت بیمارستانی این استان را در قالب احداث، تکمیل و تجهیز مراکز درمانی دنبال می‌کند.
سلیمانی افزود: در قالب سفرهای رئیس جمهور به شهرستان های استان تهران، ۲۶ مصوبه برای احداث، تکمیل و تجهیز بیمارستان داریم که سه مورد از آنها حداکثر تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.
وی یادآور شد: تا پایان سال جاری، بیمارستان ۹۰۰ تختخوابی شهدای تجریش، مهدی کلینیک هزار تختخوابی بیمارستان امام خمینی (ره) و بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی بومهن پردیس به بهره برداری می رسد.
سلیمانی با بیان اینکه بیمارستان خیرساز ۲۳۰ تختخوابی حکیم نیز امسال آماده بهره برداری می شود، اظهار داشت: تا پایان شهریور سال آتی نیز بیمارستان ۴۰۳ تختخوابی اسلامشهر، ۳۱۳ تختخوابی شهریار و بیمارستان ۲۶۰ تختخوابی سوختگی تهران افتتاح می شوند.
معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران تعهد تکمیل، تجهیز و بهره برداری از تمامی ۲۶ بیمارستان را تا پایان ۱۴۰۲ اعلام کرد و گفت: در صورت بهره برداری از این مراکز درمانی، چهار هزار و ۵۰۰ تخت به ظرفیت ۱۱ هزار و ۷۰۰ تخت کنونی بیمارستان های دولتی این استان اضافه می شود.
وی خاطرنشان کرد: اکنون سرانه تخت بیمارستانی استان تهران به ۸۵ مورد برای هر هزار نفر می رسد که با این میزان افزایش ظرفیت در مراکز درمانی، به ۱۲۰ تخت برای هر هزار نفر خواهد رسید.
نگاهی به طرح های بهره برداری شده در یک سال گذشته در شهرهای استان تهران
در تشریح اقدامات حوزه عمرانی در استان تهران می توان به تکمیل هفت هزار واحد باقیمانده مسکن مهر اشاره کرد که طی آن چهار هزار و ۴۰۰ هکتار زمین آماده واگذاری در طرح نهضت ملی مسکن در استان تهران اختصاص یافت.
توسعه حمل و نقل ریلی از اسلامشهر با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی گرفته تا پردیس و خطوط مرکز شهر نیز از جمله محورهای مورد توجه دولت سیزدهم در استان تهران است که در یک سال گذشته با جدیت مورد توجه قرار گرفته است .
توسعه عمرانی شهرهای استان تهران در یک سال گذشته که برخی با سفرهای ایت الله دکتر رییسی مورد توجه و دستور تخصیص بودجه برای آن صادر شده موضوعی که در یک سال گذشته از رشد خاصی برخوردار بوده است .
شهرستان فیروزکوه
بهره برداری از زیرسازی، آسفالت و جدول گذاری معابر مسکن مهر، احداث، تکمیل و تجهیز و آماده سازی پارک آزادگان و ملت دشت ناصر، کانال هدایت آب های سطحی محله کوهسار و دانشگاه، جمشیدآباد و کوچه شهید چمنی، لکه گیری آسفالت معبر ۴۵ متری و معابر اصلی و فرعی سطح شهر از مهمترین پروژه‌های شهرداری فیروزکوه بود.
طرح آبرسانی به روستای جلیل آباد فیروزکوه با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید که ۵۰ مشترک این روستای از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند. همچنین پروژه آبرسانی به روستای مهاباد فیروزکوه با اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید که در نتیجه آن ۳۵۰ مشترک این روستای از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند.


شهرستان اسلامشهر
طی سال گذشته ساماندهی لکه های صنعتی استان در قالب ۳۸ لکه صنعتی که ۶ مورد از آنها در شهرستان اسلامشهر قرار دارد که با ساماندهی این لکه های صنعتی بخش زیادی از مشکلات واحدهای مستقر مرتفع خواهد شد.
در شهرستان اسلامشهر تعداد ۳۳ طرح با اعتبار بالغ بر ۵۲۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی بیش از یکهزار نفر کلنگ زنی و به بهره برداری رسید.
شهرستان قدس
با بهره‌برداری از این طرح ۲۱۰ لیتر در ثانیه به میزان تولید آب آشامیدنی در شهر قدس افزوده می‌شود و افت فشار شبکه آبرسانی در این شهرستان برطرف خواهد شد. این خط انتقال به طول چهار هزار متر و با لوله‌هایی از جنس چدن داکتیل ۵۰۰ میلی‌متری اجرا شده است.
هم‌زمان با این طرح، پروژه آبرسانی به شهر باغستان شهریار از طریق اجرای خط انتقال ۴۰۰ میلی‌متری‌ از خط آبرسانی الغدیر نیز افتتاح شد که با اتصال و بهره‌برداری از این طرح ۱۰۰ لیتر در ثانیه آب شرب به شهر باغستان انتقال خواهد یافت. این طرح‌ها با اعتباری افزون بر ۸۴۰ میلیارد ریال و از محل اعتبارات داخلی اجرا شده است.
شهرستان ملارد
افتتاح خط تولید مکانیزه کاتالیست خودرو در شهرستان ملارد ،‌ این طرح با ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار و اشتغالزایی برای ۱۷۰ نفر مستقیم به بهره برداری رسید.
ورامین :
اولین کارخانه تولید چسب کاشی و سرامیک که به‌عنوان بزرگترین کارخانه شهرک صنعتی در ورامین در زمینی به مساحت ۶۵۰۰ متر مربع از شعاع ۱۲۰ و با سرمایه گذاری ۵۲ میلیارد تومان، با ایجاد اشتغال زایی برای ۲۰ نفر و با ظرفیت تولید ۱۵ هزار و ۸۴۰ تن در سال است، افتتاح شد.
شرکت تولیدی فروسیلیس باسیلیکون پایین و فرومنگز کربن دار که در راستای مواد اولیه فولادسازی فعالیت می‌کند در زمینی به مساحت ۱۶ هزار متر مربع و با اعتبار هزار میلیارد ریال با ظرفیت سه هزار و ۷۵۰ تن در سال و با ایجاد اشتغال برای ۷۰ نفر در شهرک صنعتی سالاریه افتتاح شد.
افتتاح پروژه گلخانه‌ای انواع صیفی جات در محمدآباد عرب‌ها در مساحت ۶۰ هزار متر مربع با تولیدی بالغ بر سه هزار تن در سال که شامل تولید توت فرنگی با ظرفیت تولید ۳۶ تن و کشت گوجه فرنگی با پیش بینی تولید ۲۲۰ تن است که ۱۵ نفر در این مجموعه مشغول بکار می‌شوند، از دیگر اقدامات بود.
شهرستان قرچک
پردیس سینمایی شهر قرچک از جمله این پروژه ها بود که در زمینی به متراژ ۱۰ هزار مترمربع با زیربنای یکهزار و یکصد مترمربع با سه سالن نمایش با اعتباری بالغ‌ بر ۳۸۰ میلیارد ریال آماده بهره‌برداری شد.
نمایشگاه دائمی شهر قرچک نیز توسط استاندار وقت تهران افتتاح شد؛ این نمایشگاه با معماری اصیل سنتی در زمینی به متراژ یکهزار و ۲۰۰ هزار مترمربع با زیربنای یکهزار و ۲۰۰ مترمربع با ۴۰ غرفه با اعتباری بالغ‌ بر ۱۶۰ میلیارد ریال با اشتغال‌زایی ۶۰ نفر، افتتاح شد.
پارک پرواز و سوله چندمنظوره بحران - ورزشی پوئینک نیز مورد بهره برداری قرار گرفت. سوله چندمنظوره مدیریت بحران و ورزشی شماره پنج در منطقه پوئینک به متراژ ۴۵۰ مترمربع بااعتباری بالغ‌بر ۳۰ میلیارد ریال با اشتغالزایی ۵ نفر و پارک پرواز به متراژ ۴ هزار مترمربع با اعتباری بالغ‌بر ۱۵ میلیارد ریال با اشتغال‌زایی پنج نفر در منطقه پویینک افتتاح شد.
از دیگر اقدامات افتتاح پایانه اتوبوس‌رانی درون شهری ۹دی بود که این پایانه در بلوار ۹ دی در زمینی به متراژ سه هزار مترمربع با زیربنای ۱۵۰ مترمربع بااعتباری بالغ‌بر ۳۱ میلیارد ریال، به بهره‌برداری رسید.
پارک فردوس و سوله چندمنظوره بحران - ورزشی فردیس نیز افتتاح شد. سوله چندمنظوره مدیریت بحران و ورزشی شماره ۶ در زمینی به متراژ ۱۵۰۰ مترمربع با زیربنای ۶۰۰ مترمربع بااعتباری بالغ‌بر ۵۰ میلیارد ریال با اشتغالزایی ۵ نفر و پارک فردوس در منطقه فردیس به متراژ ۴ هزار مترمربع بااعتباری بالغ‌بر ۱۲ میلیارد ریال با اشتغال‌زایی ۵نفر، آماده بهره‌برداری شد.
عملیات عمرانی پروژه پست ۶۳/۲۰ کیلوولت در شهرک صنعتی قرچک انجام شد که با بهره‌برداری از این پست ۶۳/۲۰برق در شهرک صنعتی قرچک که با اعتبار ۱۳۵ میلیارد تومانی همراه خواهد بود برق‌رسانی به واحدهای تولیدی صنعتی در شهرک صنعتی قوت خواهد گرفت. در ادامه اقدامات یکسال اخیر کارخانه تولید محصولات چرمی در شهرستان قرچک نیز افتتاح شد.
شهرستان پاکدشت
در شهرستان پاکدشت نیز واحدهای صنعتی مهرساز گستر، ‌فیدارآروین ویونا، واحد صنعتی رضا پلاستیک،‌ وسوسال وطن، در شهرک صنعتی عباس آباد شهرستان پاکدشت مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفت.
‌واحد صنعتی مهرساز گستر تولید کننده سپر انواع خودرو با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد تومان وظرفیت اسمی ۷۱۵/۰۰۰ عدد و اشتغالزایی برای ۱۸۰ نفر را فراهم کرده است.
‌شرکت فیدارآروین ویونا تولید کننده انواع توستر و جارو برقی با سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد تومان و ظرفیت اسمی ۳۶۰/۰۰۰ عدد و ‌اشتغالزایی برای ۱۷۲ نفر برخوردار است.
‌ واحد صنعتی رضا پلاستیک تولید کننده ظروف pp و pt با سرمایه گذاری ۲۳۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای ۲۵۰ نفر است.
‌شرکت سوسال وطن تولیدکننده انواع شیرآلات ساختمانی است که در زمینی به مساحت ٥٣٠٠ متر با سرمایه‌گذاری ٤٠میلیارد تومانی برای ٣٥ نفر اشتغال به وجود آورده است.
شمیرانات :
پایگاه هواشناسی سپیدکمرچال فشم از جمله این طرح ها بود که به پارامترهای پیش بینی آب و هوا، رطوبت، سمت و سرعت باد مجهز است. همچنین از نقاط قوت این پایگاه می‌توان به اتصال به سامانه هشدار سیلاب در راستای پیشگیری از خسارات اشاره کرد.
آغاز بهره‌برداری از خانه هلال روستای لالان رودبارقصران نیز به عنوان هشتمین خانه هلال شمیرانات، دارای یک انبار با تجهیز ۵۰ میلیون تومانی و فضای آموزشی است که از بین اهالی روستا داوطلب یادگیری امدادرسانی و فعالیت جذب می‌کند. همچنین ۵۰۰ متر روکش آسفالت روستای ایگل با اعتبار یک میلیارد تومانی به منظور تسهیل تردد اهالی و مسافران، به بهره‌برداری رسید.
همچنین در روستای آهار رودبارقصران نیز خانه تشکل‌های مردمی با حضور چهار تشکل فعال، مجموعه سرپوشیده ورزشی و کانکس هلال با ۱۲۵ میلیون تومان از بودجه دهیاری، مشارکت تشکل‌ها و اداره ورزش و جوانان، شمیرانات افتتاح شدند.
آئین کلنگ‌زنی و آغاز عملیات احداث خط انتقال ۴ هزار و ۴۰۰ متری و مدول اول تصفیه‌خانه فاضلاب روستاهای لواسان بزرگ و رسنان نیز در مساحت یک هکتار، با اعتبار ۴۴ میلیارد تومان اجرا شد. افق این طرح لواسانات برای سال ۱۴۲۵ و جمعیت ۴ هزار و ۵۰۰ نفری‌ست که پیش‌بینی می‌شود؛ ظرفیت مدول اول ۳۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز و فرآیند تصفیه آن، لجن فعال به روش هوادهی گسترده با حذف ازت و فسفر است.
افتتاح بازسازی بخش کودکان در شیرخارگاه آمنه ، اعتبار بازسازی و تجهیز این بخش به مبلغ ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تماماً از طریق مشارکت‌های خیران تامین شده است. شیرخوارگاه آمنه هم‌اکنون از ۹۳ کودک یک روزه تا ۶ ساله نگهداری می‌کند.
شهرستان پردیس
در پردیس ۶۸۰ میلیارد تومان هزینه شده و افتتاح آسفالت جاده قدیم جاجرود به مبلغ ۵۵ میلیارد تومان، افتتاح کارخانه تولید دکمه با ۵۵ میلیارد تومان با ۱۲۰ میلیون تولید دکمه در سال و سرانه اشتغال تا ۵۰ نفر و فعلاً ۱۵ نفر اشتغال را داشته ایم.
شرکت در رزمایش کمک مومنانه، فاز ۳ پردیسان مدرسه فردوسی و توزیع ۲۰۰۰ بسته ارزاق به ارزش ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و کلنگ زنی مرکز بازپروری و مهارت افزایی شهید نوشین، فاز سه و پنج میلیارد تومان و افتتاح ایستگاه هواشناسی پردیس از دیگر پروژه های افتتاح شده طی یک سال گذشته در پردیس بود.

تلاش و برنامه ریزی دولت مردمی آیت الله دکتر رئیسی برای گره کشایی و رفاه مردم همچنان ادامه دارد.

برآیند:

اصلاح قوانین واحدهای تولیدی در شعاع ۱۲۰ کیلومتری استان، دریافت مجوز صدور پروانه بهره برداری برای ۳۸ محدوده صنعتی، افزایش ظرفیت یکهزار و ۵۰۰ تولیدی نیمه فعال، فراهم کردن امکانات لازم برای توسعه شهرکهای صنعتی تا شعاع ۳۰۰ هکتار و ایجاد ۱۲۸ هزار و ۶۵۶ فرصت شغلی از اقدامات پنج گانه مهم اقتصادی دولت سیزدهم در استان تهران محسوب می شود که امکان ساماندهی و توسعه واحدهای تولیدی را به همراه داشته و از طرفی نیز تعهدات استان در سامانه رصد را محقق کرده است.



انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/6552
نظرات شما