اهداف این معاونت نوآوری باز و مردمی سازی است/باید پارک های علم و فناوری تقویت شوند

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم با اشاره به اینکه باید پارک های علم و فناوری تقویت شوند، گفت: اهداف این معاونت نوآوری باز و مردمی سازی فناوری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، دکتر علی خیرالدین ظهر امروز در نشست خبری جشنواره ملی فیلم کوتاه فناوری و نوآوری (جهش) ضمن تسلیت ایام شهادت حاج قاسم با اشاره به اینکه حاج قاسم به نوعی زندگی کرد که امروز به یک برند تبدیل شده است، اظهار داشت: برند شدن شهرت نیست بلکه باید در دل مردم باشد.
وی ادامه داد: هدف اصلی این معاونت نوآوری باز است و این نوآوری باز با برون سپاری انجام خواهد گرفت.
معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم با اشاره به اینکه نوآوری باز در تمام دنیا جایگاه ویژه ای دارد، گفت: در همین راستا برنامه 50پارک و 50برنامه را مطرح کردیم که دستاوردهای خوبی را به همراه خواهد داشت.
وی اضافه کرد: معاونت فناوری نمی تواند به تنهایی تمام کارها را خودش انجام دهد؛ معاونت نمی تواند هم سیاست گذاری کند و هم اجرا کند. برخی از پارک های فناوری ظرفیت های بسیاری دارندکه می توانند فعالیت های خوبی را ارائه دهند.
خیرالدین با اشاره به اینکه در کشور 54پارک علم و فناوری در کشور فعال هستند، گفت: پارک های علم و فناوری در دانشگاه ها و استان ها باید تقویت شوند.
وی ابراز داشت: پارک های علم و فناوری در کشور به کمک معاونت فناوری و نوآوری آمده اند و هر کدام یک برنامه را اجرا خواهند کرد.
معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم با اشاره به طرح دستیار، گفت: در طرح دستیار 2200 دانشجو هستند که علاوه بر تحصیل در شرکت های دانش بنیان و فناور در حال فعالیت می باشند و اندکی هم دستمزد دریافت می کنند.
وی عنوان کرد:پارک علم و فناوری قم پشتوانه خوبی در حوزه فیلم و فیلم کوتاه دارد که یکسال هم به صورت استانی این جشنواره را برگزار کرده است. برگزاری این جشنواره که یک ماموریت بزرگ است را به پارک علم و فناوری قم سپرده ایم. این برنامه به خوبی درحال پیگیری است و برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره باید تمام مسئولین استان وارد اجرا شوند و کمک کنند.
خیرالدین ادامه داد: این جشنواره به بحث رویت پذیری بسیار کمک خواهد کرد. بحث رویت پذیری برای اولین بار در کشور در حال اجراست و در 22بهمن سال جاری از رویت پذیری رونمایی خواهد شد.
وی بیان کرد: هدف دیگر این معاون مسئله مردمی سازی فناوری است. یعنی باید فناوری در دسترس تمام مردم قرار بگیرد و همه در جریان فناوری و نوآوری باشند.
معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری قم دبیرخانه دائمی جشنواره جهش است، عنوان کرد:در تلاش هستیم یک فعالیت ویژه ای را طراحی کنیم آن هم ایجاد تقویم فناوری در وزات علوم است.
وی افزود: باید برای هر استان یک رویداد ملی که هر سال برگزار می شود تعریف کنیم که برای استان قم همین جشنواره جهش می باشد.



انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/6582
نظرات شما