تکمیل 1000 مسکن کارگری در سیستان‌‌‌وبلوچستان تا پایان سال/ تعاونی‌ها ‌25 هزار میلیارد تومان‌ وام می‌گیرند

معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با مصوبه شورای عالی اشتغال، 25 درصد از تسهیلات تبصره 18 به بخش تعاون اختصاص می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،مهدی مسکنی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: در هشتاد و سومین جلسه شورای عالی اشتغال مصوب شد که 25 درصد از تسهیلات تبصره 18 به بخش تعاون اختصاص یابد، اگر منابع این تبصره از سوی سازمان برنامه و بودجه اختصاص پیدا کند، تا پایان سال 25 هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت در اختیار تعاونی‌ها ‌خواهد بود.

* پنج‌هزار میلیارد تومان تسهیلات برای شرکت‌های تعاونی دانش‌بنیان

معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد تسهیلات ارزان‌قیمت برای شرکت‌های تعاونی دانش‌بنیان گفت: ‌ تاکنون 101 شرکت تعاونی دانش‌بنیان در کشور ثبت شده است، برنامه‌ریزی شده است تسهیلات ارزان‌قیمت اختصاص ‌یابد و تعداد این تعاونی‌ها تا آخر سال به 250 شرکت افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: منابع ارزان‌قیمت برای تعاونی‌های دانش‌بنیان در قالب 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات و همچنین 3 هزار میلیارد تومان دیگر از تسهیلات بانک توسعه تعاون اختصاص می‌یابد و در مجموع 5 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای دانش بنیان‌ها پرداخت خواهد شد.

* وجود یک‌هزار شرکت تعاونی تولیدی غیرفعال در کشور/ معرفی 45 شرکت تعاونی به بانک‌ها برای رفع مشکل‌

مسکنی با اشاره به اینکه یک‌هزار شرکت تعاونی تولیدی غیرفعال در کشور وجود داشت، گفت: بر اساس مصوبه دولت قرار شد با همکاری معاون اول رئیس‌جمهور‌ احیای شرکت‌های تعاونی غیرفعال در دستور کار قرار گیرد، در راستای نهضت احیای تعاونی‌های تولیدی، مشکلات این شرکت‌ها آسیب‌شناسی، احصا و به دستگاه‌ها اعلام شده است.

معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: بسیاری از این شرکت‌های تعاونی تولیدی‌ مشکلات بدهی بانکی داشتند، برای رفع این بدهی‌ها، تاکنون 45 شرکت تعاونی به بانک‌ها ارجاع شده‌اند و تا آخر سال مشکلات آنها برطرف می‌شود.

* 200 هزار واحد مسکونی برای کارگران در قالب شرکت‌های تعاونی احداث می‌شود

وی در مورد ساخت مسکن کارگری گفت: طبق تفاهم‌نامه‌هایی که بین وزارت تعاون و وزارت راه و شهرسازی امضا شده قرار است، 200 هزار واحد مسکونی برای کارگران در قالب شرکت‌های تعاونی احداث می‌شود، از این تعداد تاکنون تفاهم‌نامه احداث 5 هزار واحد مسکونی در قالب نوسازی در بافت‌های فرسوده با کمک شهرداری تهران عملیاتی شده است.

معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در تفاهم‌نامه‌ای همچنین با دانشگاه آزاد اسلامی 100 هزار واحد مسکونی برای استادان و کارمندان دانشگاه آزاد احداث می‌شود، همچنین در طرحی که اخیرا در شهر گلبهار مشهد افتتاح شد، احداث 2 هزار واحد مسکونی شروع شده است.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر ساخت 15 هزار واحد مسکونی در استان سیستان و بلوچستان شروع شده است که تا آخر سال جاری، یک‌هزار واحد مسکونی تکمیل و به متقاضیان واگذار می‌شود.




انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/6593
نظرات شما