صرفه‌جویی در تملکات پروژه تونل شهدای امنیت قم/ توسعه متعادل مناطق شهری از مهم‌ترین اهداف این پروژه است

سرپرست اداره کل فنی و طراحی شهرداری قم با بیان اهداف مدنظر شهرداری برای ساخت پروژه تونل شهدای امنیت گفت: روان‌سازی و متعادل‌سازی عبور و مرور شهری و بهره‌مندی از فضای شهری امن و کاهش خطرپذیری، از مهم‌ترین اهداف ما برای احداث این پروژه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،لیلی نیک‌خلق احمدی در بیان اهداف ساخت پروژه تونل شهدای امنیت قم اظهار داشت: این پروژه در واقع ادامه بلوار جمهوری اسلامی است که با هدف تکمیل رینگ شمال به جنوب شهر و باعث اتصال محور جمهوری اسلامی به آزادراه امام علی(ره) و کاهش بار ترافیک منطقه می‌شود.

وی با اشاره به دیگر اهداف کلان این پروژه گفت: روان‌سازی و متعادل‌سازی عبور و مرور شهری، بهره‌مندی از فضای شهری امن، کاهش خطرپذیری، ارتقا ایمنی شهر و همچنین توسعه متوازن و متعادل تجهیزات و خدمات شهری از دیگر اهداف ساخت این پروژه بزرگ شهری بوده است.

سرپرست کل فنی و طراحی شهرداری قم در توضیح مشخصات این سازه شهری ابراز داشت: شروع فاز یک و دو طراحی پروژه از سال ۹۷ تا ۹۹ انجام شد و ادامه طراحی تا سال جاری طول کشید.

وی در خصوص ابعاد این طرح افزود: طول مسیر زیرگذر ۱۱۰۰ متر و طول تونل ۴۲۰ متر و عرض آن ۲۱ متر است؛ همچنین عرض مسیر زیرگذر ۲۵ تا ۳۵ متر است و حدود ۶۰۰ شمع در مسیر تعبیه‌شده است.

سرپرست اداره کل فنی و طراحی شهرداری قم با اشاره به اینکه تلاش شده تا در ساخت این پروژه از بهترین مهندسین و مشاورین کشور استفاده شود، گفت: بر اساس طرح تفصیلی، این پروژه بخش بزرگی از تملک را داشت اما طبق طراحی که انجام و به مشاور پیشنهاد شد، در این تملکات صرفه‌جویی صورت گرفت و تقریباً نسبت به طرح تفصیلی ۵ هزار و ۶۰۰ مترمربع در تملکات صرفه‌جویی شد.

نیک خلق احمدی همچنین با اشاره به روند همکاری دستگاه‌های اجرایی و تأثیر آن در طولانی شدن زمان بهره‌برداری از پروژه اظهار داشت: در طراحی‌ها دو پُست برق وجود داشت که روشنایی رمپ و تونل را تأمین کند، اختلافاتی درزمینهٔ نحوه تأمین روشنایی با شرکت برق استان قم به‌وجود آمد که قدری کار را مشکل کرد.

وی با اشاره به طولانی شدن پروسه اداری اخذ انشعابات افزود: بااین‌همه تلاش شد تا در طراحی شرایطی را پیش‌بینی شود که کمترین مزاحمت برای اهالی ایجاد شود.




انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/6623
نظرات شما