بهترین ییلاق‌های گردشگری اطراف تهران؛ غیر از کردان کجا برویم؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، اسم تفریح و خوش‌گذرانی که می‌آید خیلی‌ها یاد کردان می‌افتند. طبیعت بی‌نظیر کردان، امکانات تفریحی، کوهنوردی همگی از دلایل انتخاب این‌جا هستند. اما از همه مهم‌تر ویلاهای شیک و لاکچری اینجاست که باعث معروفیتش شده. با اجاره روزانه ویلا در کردان که امکانات خوبی مثل استخر آب‌گرم و آب‌سرد، میز بیلیارد و بولینگ دارند می‌توانید حسابی خوش بگذرانید.



منبع: وب سایت تهران مبله  

 اما در نزدیکی‌های تهران به غیر از کردان ییلاق‌های گردشگری دیگری هم برای انتخاب‌ دارید. همراه ما باشید که برایتان در ادامه بیشتر از آن‌ها گفته‌ایم.

شمال شرق تهران؛ از لواسان، فشم، دماوند و‌ شهرهای اطرافش گرفته تا شمشک و میگون

لواسان چه خبر  است؟

سرسبزی‌های لواسان از بخش‌های شمالی شروع می‌شود و‌ تا جنوب آن یعنی نزدیکی‌های سد لتیان ادامه پیدا می‌کند. اینجا با اینکه فاصله خیلی کمی از تهران دارد اما خیلی سرسبز است و هوایی تمیزهم دارد. قله پرسون با ارتفاع نزدیک به ۳۱۵۰‌ متر، غار موزه وزیری، رودخانه جاجرود هم از معروف‌ترین دیدنی‌های لواسان هستند. البته پیشنهاد می‌کنیم دیدن روستاهای برگ‌ جهان، امامه، کند علیا و کند سلفی را هم از دست ندهید. برای رفتن به لواسان باید به اتوبان شهید بابایی و جاده لشگرک بروید.

روستای افجه یا جایی که به دشت هویج معروف شده هم برای فرار از شلوغی‌های تهران و‌هم برای سفر یک روزه انتخاب خیلی خوبی است. نعمت وجود چشمه‌های زیاد در افجه باعث شده تا میوه‌هایی مثل سیب و گیلاس و یا آلبالو هم اینجا دیده شوند. دشت هویج روستا افجه از معروف‌ترین جاذبه‌های دیدنی و‌طبیعی اینجا است. البته حالا دیگر خبری از هویج‌ها در این دشت نیست اما هنوز هم زیبا و دیدنی است و فقط رنگ نارنجی‌اش تبدیل شده به رنگ سبز. دیدن آبشار پسچویک با درختان افرا در اطرافش هم از دست ندهید. برای دیدن روستا افجه باید مسیرتان را از لواسان ادامه دهید تا تابلویی ببنید که روی آن نوشته شده، روستا افجه و از آن‌جا به این روستا می‌رسید.

امکانات تفریحی فشم

فشم منطقه‌ای ییلاقی است که جاذبه‌های طبیعی و امکانات تفریحی اطرافش باعث‌شده تا حسابی معروف و پرطرفدار شود. اینجا خوش آب‌و‌هوا بودن و حاصل‌خیزی خاکش باعث‌ شده تا سرسبز شود و باغ‌های میوه‌های مختلفی مثل آلبالو، گیلاس و یا زردآلو، هلو و… را ببینید. از آبشارهای اینجا می‌توانیم به آبشار‌های لالون، لارمحله و یا آبشار یخی آبنیک که منطقه‌ای منحصربه‌فرد و مورد علاقه برای بسیاری از کوهنوردان است اشاره کنیم.
پیست اسکی دربندسر در فشم هم برای اسکی‌بازها انتخاب خوبی است.
تقریبا از تهران یک ساعتی در مسیر هستید تا به فشم برسید. مسیر‌های مختلفی برای رسیدن به اینجا وجود دارد. یکی از آن‌ها مسیری زیبا ولی پر پیج‌وخم این است که از اتوبان بابایی و بعد هم جاده لشگرک سفرتان را شروع کنید.
 

دماوند؛‌ شهر چشمه‌ها و کوهنوردی

فقط با فاصله ۷۸ کیلومتر از تهران به دماوند می‌رسید. یعنی باید حدود یک ساعت و نیمی رانندگی کنید. اگر به اینجا برای دیدن طبیعتش می‌روید که باید بهتان بگوییم این شهر با آب‌و‌هوای فوق‌العاده پر شده از دشت‌ها، چشمه‌ها، کوچه باغ‌های سرسبز و درختانی از میوه‌های مختلف. مثلا می‌توانید به دشت لار دماوند با گل‌های شقایق وحشی بروید و یا به چشمه اعلا بروید و یک دل سیر از آب شیرین آن نوش جان کنید. اگر هم برای ورزش و کوهنوردی به این‌جا آمدید خیالتان راحت باشد که پر از کوه‌های بلند و کوتاه است. از قله دماوند که صعود سختی دارد را می‌توانید انتخاب کنید تا قله‌های دیگر. از امکانات تفریحی دیگر دماوند هم مثل ماهیگیری یا آفرود‌سواری استفاده کنید. البته نباید فراموش کنیم که دو پیست اسکی دماوند و آبعلی هم در اینجا خیلی طرفدار دارند و هرسال زمستان‌ها اسکی سواران از جاهای دور و نزدیک به دماوند سفر می‌کنند. در سمت چپ جاده تهران به دماوند هم جایی قرار گرفته که بومهن نام دارد. سفر به بومهن در هوای گرم و برای فرار از گرمای تابستان انتخاب خیلی‌ها است.

رودهن یکی از شهرهای سرسبز در دماوند است و فاصله‌ی کمی با کوه و رودخانه دارد. همین نزدیکی به کوه‌ها باعث شده تا هوایی بسیار خنک حتی در فصل‌های تابستان و بهار داشته باشد. قدم زدن در کنار رودخانه و یا نشستن کنار درختان را می‌توانید در اینجا تجربه کنید. در قسمت شمالی رودهن روستاهای دیدنی با طبیعتی بکر قرار دارند که می‌توانید به آن‌ها هم‌ بروید.

برای دسترسی به دماوند هم کافی است از بزرگراه‌ بابایی یا زین‌الدین وارد آزاد‌راه پردیس یا جاده دماوند شوید. با ادامه دادن مسیر هم به رودهن و بومهن می‌رسید.


منبع: وب سایت تهران مبله  
 

چه‌طور به میگون برویم؟

شهر میگون در میان رشته کوه‌های البرز قرار گرفته.  گشتن در طبیعت بی‌نظیر و‌آب تنی در رودخانه‌ میگون هم تفریحات خیلی خوبی برای روزهای گرم هستند. برای رفتن به اینجا هم چند انتخاب دارید. می‌توانید از بزرگراه شهید بابایی به سمت شرق حرکت کنید تا به خیابان استخر برسید. بعد از گذر از بلوار سربالایی، به سه راه گردنه قوچک که رسیدید به سمت پایین بروید تا به میدان لشکر برسید. به سمت چپ را که ادامه دهید به اوشان فشم می‌رسید. بعد هم باید از میدان اصلی فشم به چپ بروید تا به میگون برسید. این شهر کاملا به دو بخش تقسیم‌ شده، یکی بخش قدیمی که می‌توانید در کوچه باغ‌های سنتی‌اش قدم بزنید و یکی هم بخش نوساز که می‌توانید در ویلاهای لاکچری‌ استخردار‌اش اقامتی به یاد ماندنی را تجربه کنید.
 

شمشک و پیست اسکی

شمشک که با وجود پیست‌های اسکی شمشک و پیست اسکی دربندسر که هر دو از بهترین پیست اسکی‌های ایران هستند به بهشتی برای اسکی سواران معروف شده. البته این منطقه دیدنی‌های طبیعی زیادی هم مثل چشمه‌های قلقه و آفتاب ندیده یا آبشارهایی مثل دربندسر، ده تنگه و تل‌تنگه دارد. البته قله‌های سرکچال، کلون بستک، دوخواهر و… در شمشک مقصد مناسبی هم برای کوهنوردان است.
برای رسیدن به شمشک هم شش انتخاب دارید که ما یکی از آن‌ها را برای‌تان می‌گوییم. اول به سه‌راهی تهرانپارس بروید و‌بعد از گذر از لشگرک و رودک، اوشان، فشم، میگون به شمشک می‌رسید. فقط یادتان باشد اگر که قصد دارید از پیست اسکی اینجا لذت ببرید زمستان‌ها را انتخاب کنید و چون خیلی‌ها در این فصل شمشک را انتخاب می‌کنند پس حتما قبل از سفر با اجاره روزانه آپارتمان مبله خیال خودتان را از اقامت راحت کنید.

ییلاق‌های طالقان و‌کوهسار؛ بین تهران و‌ کرج

طالقان؛ بکر و تمیز

طالقان با آب‌وهوایی متفاوت در نزدیکی‌های تهران هم مقصد خیلی‌ها برای سفر‌های کوتاه است. از آنجایی که طالقان کوهستانی است حتی در فصل تابستان هوای خیلی خنکی دارد پس برای انتخاب زمان سفر، فصل‌های پاییز و زمستان اصلا مناسب نیست.


منبع: گوگل مپس عکاس: صدف امیدوار

با رفتن به اینجا انتخاب‌های زیادی برای دیدن طبیعت و گردش دارید چون طالقان حدود ۸۶ روستا دارد که بعضی از آن‌ها مثل روستا میر حسابی بکر مانده. در سفر به طالقان به دیدن آبشار شله‌بن با سه طبقه که خیلی هم پر‌آب بروید. برای دسترسی به این منطقه می‌توانید به سمت آزادراه کرج به قزوین حرکت کنید. از آنجا به آبیک بروید و بعد از گذشتن از آن، مسیر کوهستانی طالقان شروع می‌شود.
 

کوهسار برای حرفه‌ای‌ها

کوهسار کرج منطقه‌ای دیدنی با فاصله‌ی ۲۵ کیلومتری از کرج است. آبشار سیرود کوهسار که از دل کوهی بلند جاری شده از زیباترین دیدنی‌های اینجاست. مسیری دشوار را باید برای رسیدن به آن طی کنید اما ارزشش را دارد. تنگه اندرس و کوه‌ها، آبشارها، غارها و در کل طبیعت کوهسار باعث شده تا اینجا هم جایی مناسب برای سفری کوتاه در نزدیکی‌های تهران باشد. برای رفتن به آن باید به اتوبان تهران به کرج بروید. مسیرتان را ادامه دهید تا به بلوار چمران برسید. بعد از گذر از بلوار استقلال، وارد بلوار گلستان و بعد هم خیابان نیک‌نژاد شوید. خیابان گلستان ۱۲ شمارا به شهر زیبای کوهسار می‌رساند. برای اقامت در طالقان و کوهسارمی‌توانید آپارتمان روزانه مبله با قیمت خیلی مناسب و یا ویلاهای تمیز و استخردار کوهسار یکی را انتخاب کنید.

اگر می‌خواهید مدتی در تهران اقامت داشته باشید و به این ییلاق‌ها سفر کنید، می‌توانید از سایت تهران مبله بهترین واحدهای تهران را رزرو کنید. اگر هم وقت زیادی دارید و می‌خواهید در طول هفته به کارهایتان برسید و آخر هفته به این ییلاق‌ها بروید، پیشنهاد می‌کنیم به اجاره آپارتمان مبله بلند مدت تهران هم فکر کنید.

انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/6629
نظرات شما