اجرای کلان پروژه‌های شهری در مسیر تحقق عدالت اجتماعی

رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: افتتاح چند کلان پروژه شهری که مناطقی از قم را از بن‌بست و حاشیه خارج می‌کند، از مهم‌ترین اقدامات مدیریت شهری در حوزه ایجاد عدالت اجتماعی بر اساس دغدغه‌های مقام معظم رهبری در قم است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،دکتر حسین اسلامی با اشاره به افتتاح ۲۱۸ پروژه شهری در قم اظهار داشت: در وضعیت فعلی دولت که فشارهای خارجی ازیک‌طرف و سوء مدیریت‌های به ارث رسیده فراوان است، پیشرفتی که در پروژه‌های مدیریت شهری قم داریم، نشان‌دهنده عملکردی بسیار موفق است.

وی افزود: اگر مقایسه‌ای بین مدیریت شهری قم و دیگر کلان‌شهرها داشته باشیم، کاملاً ارتقای سطح کارکردی این مجموعه قابل‌لمس است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به افتتاح چندین پروژه مهم شهری در روزهای آتی گفت: برخی از این پروژه‌ها مانند تونل شهدای امنیت قم و ادامه بلوار جمهوری اسلامی مناطق کم برخوردار شهری را به دیگر مناطق متصل می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: افتتاح و بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح شهدای روحانیت هم پروژه‌ای است که مناطق مختلف شهری را به هم ارتباط داده و گامی در توزیع عادلانه امکانات در میان مناطق شهر قم است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: این پروژه بلوار یادگار امام(ره) را به بلوار امام رضا(ع) متصل کرده و علاوه بر کاهش ترافیک شهری، بخشی از شهر را از مناطق حاشیه شهر خارج کرده و به ارکان شهر قم ازنظر ساختاری تبدیل می‌کند.

وی با اشاره به قرار گرفتن برخی پروژه‌های زیست‌محیطی در میان فهرست پروژه‌های به اتمام رسیده شهری گفت: در بحث خدمات عمومی مردم نیز بهره‌برداری از خط دوم تفکیک و پردازش پسماند شهر قم را داریم که اتفاق بسیار خوبی است. به نظر می‌رسد از ماحصل اتفاقات این خط آورده‌ای خواهیم داشت که بتوانیم در حوزه محیط‌زیست شهری هزینه کنیم.

اسلامی به افتتاح پروژه‌های مرتبط بانشاط شهروندی ازجمله چند بوستان و ورزشگاه در روزهای آتی در قم اشاره کرد و افزود: افتتاح مجموعه فرهنگی ورزشی منطقه هشت شهر قم پروژه‌ای بسیار مؤثر در منطقه پردیسان است.

وی با اشاره به اینکه در حیطه حمل‌ونقل عمومی و انبوه، شاهد افتتاح خط اتوبوس پرسرعت در شهر قم خواهیم بود گفت: این خط تقاطع غیرهمسطح نماز تا شهرک پردیسان را پوشش می‌دهد که با ۲۰ دستگاه اتوبوس جدید موجب افزایش رضایت‌مندی اهالی محترم پردیسان خواهد بود.

اسلامی با اشاره به اینکه بهره‌برداری از ساختمان جدید شهرداری منطقه یک از دیگر اتفاقات پیش رو است اضافه کرد: این قبیل پروژه‌ها موجب افزایش بهره‌وری کارکنان و تکریم ارباب‌رجوع خواهد بود.

وی گفت: افتتاح پارکینگ‌های معلم و چارسو که از نیازهای جدی کلان‌شهر قم است، از دیگر پروژه‌هایی است که در روزهای آینده در اختیار شهروندان قم قرار خواهد گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر قم بابیان اینکه آغاز عملیات اجرایی کلان پروژه‌های شهری در روزهای آینده در دستور کار قرارگرفته است ادامه داد: آغاز این پروژه‌های بسیار بزرگ، نشان‌دهنده زحمات و توانمندی مدیریت شهری است.

وی اظهار کرد: ضلع شرقی حرم مطهر از مهم‌ترین این کلان‌پروژه‌هاست که تا امروز وضعیت نا به سامانی داشت.

اسلامی با اشاره به اینکه پروژه بزرگ بسط شرقی حرم مطهر حضرت معصومه(س) با مشارکت سرمایه‌گذار و ساخت پارکینگ‌های متعدد اجرایی خواهد شد گفت: این کار وضعیت ضلع شرقی را به سامان رسانده و موجب خدمت‌رسانی بهتر به زائران کریمه اهل‌بیت(س) خواهد شد.

به گفته وی بوستان مقداد، بوستان خضر نبی، بوستان کوثر، مسیرهای دسترسی تقاطع شهدای مدافع سلامت و … از دیگر پروژه‌هایی هستند که در روزهای آینده توسط مجموعه شهرداری قم افتتاح یا کلنگ‌زنی خواهند شد.




انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/6631
نظرات شما