فعالیت سامانه بارشی در ۲۳ استان/ ماندگاری هوای سرد تا ظهر دوشنبه

سازمان هواشناسی از وضعیت جوی نارنجی و شروع بارش برف و باران شدید در ۲۳ استان خبر داد و اعلام کرد: هوای سرد تا ظهر دوشنبه در کشور ماندگار است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،و بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، بارش برف و باران شدید هم‌اکنون در استان‌های کرمانشاه، کردستان، لرستان، زنجان، همدان، مرکزی، قم، قزوین، البرز، تهران، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، سمنان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب و غرب اصفهان، شمال شرق خوزستان، ارتفاعات مازندران و ارتفاعات و دامنه ایلام، غرب فارس شروع شده است.

بارش‌ها در ارتفاعات به شکل برف و در مناطق جنوبی به شکل باران شدید همراه با وزش باد است.

هواشناسی طی امروز برای خوزستان، بوشهر، ایلام، نیمه غربی فارس که نواحی گرمسیری محسوب می‌شوند، رعدوبرق و بارانِ همراه باد پیش‌بینی کرده است.

مخاطرات فعالیت این سامانه نیز اختلال در سفرهای بین‌شهری و داخل شهر، اختلال در فعالیت‌های عمرانی، اختلال در ناوگان حمل و نقل، رخداد بهمن، خسارت به صنعت کشاورزی و اختلال در انتقالِ منابع انرژی به‌ویژه برق و گاز اعلام شده است.

بر اساس گزارش هواشناسی وضعیت جوی کشور تا پایان امروز نارنجی است. تا پیش از ظهر فردا دوشنبه نیز سرما و بارش‌ها در اکثر نقاط کشور ادامه خواهد شد و مجدداً در روز سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی جدید بارش

ها تقویت می‌شود.

همچنین هواشناسی از تداوم استقرار توده هوای سرد و یخبندان تا پیش از ظهر دوشنبه خبر داد و درباره یخبندان و لغزندگی جاده‌ها هشدار نارنجی صادر کرد




انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/6655
نظرات شما