کدام پیام‌رسان ایرانی ویژگی و قابلیت‌های بهتری دارد؟

در دنیای امروز که با تولید روزافزون برنامه‌های پیام‌رسان، این نوع فناوری به سرعت به محبوب‌ترین راه برای ارسال پیام‌های متنی تبدیل شده است، بسیاری از پیام‌رسان‌های ایرانی، ما را به سمت تعامل با مشتریان و بالا بردن امتیاز رضایت مشتری سوق داده و راه را برای ارتباط با دنیای ارتباطات آسان کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، پیام‌رسان، برنامه‌ای است که عملکرد پیام خصوصی را بین دو یا چند نفر فعال می‌کند. با افزایش روزافزون برنامه‌های پیام‌رسان که هر روز تولید می‌شوند، این نوع فناوری به سرعت به محبوب‌ترین راه برای ارسال پیام‌های متنی تبدیل شده و جایگزین پیامک و MMS به‌عنوان اولویت اکثر مصرف‌کنندگان شده است.
مکالماتی که در برنامه‌های پیام‌رسان رخ می‌دهد پویا و دو طرفه هستند و امکان مکالمه متنی را در زمانی‌که کاربر با برنامه درگیر است، فراهم می‌کند.
آن‌ها روشی بسیار موثر و جذاب برای تعامل با مشتریان و بالا بردن امتیاز رضایت مشتری هستند. امروزه بسیاری از پیام‌رسان‌های ایرانی، ما را به سمت این تکنولوژی سوق داده و راه را برای ارتباط با دنیای ارتباطات آسان کرده‌اند.
 
 

آشنایی با پیام‌رسان‌های ایرانی

در حال حاضر اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی در ایران رایج هستند که بسیاری از افراد از این فناوری برای ارتباط و فعالیت‌های روزمره خود استفاده می‌کنند. در این بخش برخی از پیام‌رسان‌های ایرانی و قابلیت‌های آن‌ها را بررسی کرده‌ایم.
پیام‌رسان بله

 
 
خدمات تعاملی و پیام‌رسانی
دستیارهایی منحصر به‌فرد
ارتباط گسترده و تعاملی با خدمات‌دهندگان مختلف، در بستری باز و قدرتمند.
امکان به‌کارگیری دستیارهای هوشمند (Bot) و انواع واسط‌های برنامه‌نویسی (API) کارآمد و متنوع (برای زبان‌های گوناگون).
قابلیت استفاده از امکانات تعاملی در ارائه انواع خدمات اعم از پیام‌رسانی و مالی (مانند کانال‌های رسمی شرکت‌ها و سازمان‌ها، کانال‌های فروش کالا و خدمات و…).
دسترسی همیشگی، مطمئن و راحت به ترکیبی از خدمات بانکی، مانند دریافت و پرداخت وجه، قبض و… برای اشخاص حقیقی و حقوقی.
خدمات ویژه مالی در کانال‌های رسمی و دستیارهای هوشمند (Bot).
پرداخت به سرویس‌های آنلاین و شارژ اعتبار با استفاده از بستر پرداخت بله.
 
 
خدمات پیام‌رسانی گروهی
امکان گفتگوی فردی و گروهی در فضایی مطمئن
گفتگو (چت) با دوستان، در یک محیط زیبا، راحت و با امکانات فراوان.
تجربه‌ای یکپارچه در همه بسترهای همراه و ثابت (موبایل، وب و یا دسکتاپ).
ایجاد و ارسال استیکرهای مورد علاقه.
امکان استفاده از بازو (بات) در بستری تعاملی با دیگران.
 
 
نسخه وب و مولتی پلت‌فرم
بله، یک شبکه اجتماعی پیام‌رسان با قابلیت دسترسی از طریق دستگاه‌های مختلف (مولتی پلتفرم) است.
نسخه اندروید و iOS بله از طریق فروشگاه‌های مختلف اپلیکیشن قابل دانلود است.
نسخه وب بله به‌صورتی ریسپانسیو قابل دسترسی از طریق مرورگرهای مختلف بر روی دستگاه‌های مختلف است. نسخه دسکتاپ برای سیستم عامل‌های ویندوز، لینوکس و مک، به‌زودی بر روی وبسایت بله عرضه خواهد شد.
 
رسانه‌ای قدرتمند برای افراد و کسب‌و‌کارها
رسانه‌ای قدرتمند برای افراد و کسب‌و‌کارها. دریافت و انتشار اطلاعات، افکار و اخبار از طریق کانال‌های گوناگون.
خدمات ویژه برای کانال‌های رسمی اشخاص حقیقی و حقوقی.
کاهش هزینه و بهبود ارتباط سازمان‌ها و مراجعین، با ارائه API اطلاع‌رسانی متنی و چندرسانه‌ای بر روی بله.
 
خدمات مالی اجتماعی
انتقال پول
انتقال پول در چند ثانیه کارت به‌کارت به مخاطبین، حتی بدون داشتن شماره کارت آن‌ها.
واریز وجه آنی و لحظه‌ای، تنها با وارد کردن رمز دوم.
مدیریت چند کارت برای استفاده سریع و راحت(به‌زودی).
کیف پول شخصی با امکان شارژ از هر کارت بانکی(به‌زودی)
 
پرداخت اجتماعی
خرید، پرداخت و ارسال رسید در بستر گفتگو
خرید، پرداخت و ارسال رسید در بستر گفتگو(چت).
پرداخت وجوه خرد وکلان برای انواع خدمات و محصولات در گروه‌ها و کانال‌های فروشگاهی.
به اشتراک‌گذاری فاکتورهای پرداخت با امکان پرداخت سریع و راحت.
اهدا به کانال‌های خیریه معتبر.
جذب سرمایه جمعی (جمع‌سپاری تأمین مالی).
اتصال به انواع بسترهای خدمات اداری ـ سازمانی.
مدیریت آسان و دقیق پرداخت‌ها (گزارش‌دهی، امکان ارسال رسیدها به دیگران و…)
 
درخواست پول
ارسال درخواست پول در بستر گفتگو
درخواست پول در بستر گفتگو(چت).
ارسال درخواست پول در کانال، گفتگوی شخصی و گروهی به میزان دلخواه.
دریافت دانگ.
دریافت قسط در قرض‌الحسنه خانوادگی.
جمع‌آوری شارژ ساختمان.
فعالیت‌های نیکوکارانه و …
 
خدمات کاربردی
انواع خدمات کاربردی
خرید سریع شارژ و پرداخت راحت قبض.
پرداخت بسیار سریع و آسان همه قبوض.
دریافت ساده شارژ برای خود، خانواده و دوستان.
پرداخت وجه سرویس‌های آنلاین و…
پیام‌رسان سروش‌پلاس

 
دستیار صوتی هوشمند
با بهره‌گیری از هوش مصنوعی بستری فراهم شده تا کار با فیچرهای مختلف در پیام‌رسان و تنظیمات و گزینه‌های متعدد بسیار آسان‌تر و در دسترس‌تر از گذشته شود.
در واقع دستیار صوتی UX (تجربه‌ کاربری) را ساده‌تر می‌کند.
تماس صوتی و تصویری

با سروش‌پلاس، ارزان‌ترین و سریع‌ترین تماس صوتی را برقرار کنید. به راحتی با دوستان‌تان تماس بگیرید و کمترین هزینه‌ اینترنت را بپردازید.
کیفیت بسیار بالا، سرعت در برقرای ارتباط و رابط کاربری بسیار آسان، ویژگی‌های دیگر تماس صوتی سروش‌پلاس است.
 
ویترین متفاوت
از آنجا که تولید و ارائه محتواهای مفید، باکیفیت و فاخر توسط کاربران و دیده شدن آن‌ها یکی از دغدغه‌های تیم سروش‌پلاس بوده است، ویترینی را طراحی کردیم تا نوع پروموشن کانال‌ها و محتواهای آن‌ها را ارتقا دهیم.
در نسل ۴ ویترینی مینیمال، زیبا و کاربردی‌تر از قبل داریم. با توجه به افزایش و تنوع محتواهای تولیدی توسط کاربران، در دسترس بودن آن‌ها بر اساس انواع تقسیم‌بندی‌های متفاوت اهمیت فراوانی دارد؛ امری که در ویترین جدید لحاظ شده است.
پست‌چین

در سال‎‌های اخیر رشد و توسعه سریع تکنولوژی و حوزه‌های وابسته به آن ما را با بمباران اخبار و اطلاعات مواجه کرده است؛ این روند موجب سنگین شدن حجم اطلاعات ورودی به زندگی‌های ما شد و علاوه بر اضافه شدن بار روانی و استرس، باعث شد تا حفظ تمرکز برای انجام کارهای روزمره‎ ما کار خیلی سختی به نظر بیاید و به همین دلیل، به‌تدریج رعایت نظم و لزوم منظم بودن برای به دست گرفتن کنترل زندگی، تبدیل به مسئله‌ای مهم و حیاتی شد.
 
تماس صوتی
با سروش‌پلاس، ارزان‌ترین و سریع‌ترین تماس صوتی را برقرار کنید. به راحتی با دوستان‌تان تماس بگیرید و کمترین هزینه‌ اینترنت را بپردازید.
کیفیت بسیار بالا، سرعت در برقرای ارتباط و رابط کاربری بسیار آسان، ویژگی‌های دیگر تماس صوتی سروش‌پلاس است.
 
تماس تصویری
سروش‌پلاس را نصب کنید و با دوستان‌تان، تماس تصویری برقرار کنید. شک نکنید با تجربه کردن ویژگی‌های تماس تصویری سروش‌پلاس مثل سرعت و کیفیت بالای تماس، رابط کاربری ساده و مصرف کم اینترنت، شگفت‌زده خواهید شد!
ویترین

دنیایی متنوع و رنگارنگ از کانال‌ها و بات‌ها در سروش‌پلاس وجود دارد. اما چطور باید از بین این‌‌همه کانال و بات، آنهایی که مورد نظرمان هستند را پیدا کنیم؟
ویترین، راه‌حل این مساله‌ است و منتخبی از بهترین کانال‌ها و بات‌های کاربردی را به شما معرفی می‌کند.
معرفی پرمخاطب‌ترین کانال‌ها در موضوعات گوناگون، پیشنهادهای روز، صفحه‌ اختصاصی بات‌ها و امکانات متنوع‌ دیگر، همه در ویترین سروش‌پلاس، منتظر شماست.
 
 
اینترنت یک‌سوم
شکی نیست که سرعت اینترنت، مصرف حجم و قیمت آن دغدغه‌ بسیاری از کاربران فضای مجازی‌ است. بد نیست بدانید هزینه‌ دیتای مصرفی شما در پیام‌رسان سروش‌پلاس، یک‌سوم حجم عادی مصرفی در برنامه‌های دیگر محاسبه می‌شود. به‌این ترتیب شما با ورود به سروش‌پلاس، در دنیایی از امکانات متنوع، گشت و گذار خواهید کرد. آن‌هم با کمترین هزینه!
 
بات عمومی (مِستر بات)
بات‌ها در اپ‌های پیام‌رسان شبیه یک دستیار و یک همراه برای کاربران هستند. بسیاری از خدمات عمومی و روزمره، بازی، مسابقه و … از کارهایی است که انجام آن‌ها به کمک بات‌ها مسیر است. سروش‌پلاس، ساخت بات را برای توسعه‌دهندگان بسیار آسان کرده است.
مِستر بات، عنوان بات عمومی سروش‌پلاس است که شما را قدم به قدم در ساخت و مدیریت بات دلخواه‌تان همراهی می‌کند. دسترسی و استفاده‌ آسان، و قدرتمندی و کارآمدی از ویژگی‌های مِستر بات است.
 
پخش زنده
شاید شما هم از کسانی باشید که معتقدند با گسترش استفاده از پیام‌رسان‌ها، مردم از رادیو و تلویزیون کمتر استفاده می‌کنند. اما در سروش‌پلاس، داستان این‌طور نیست! کاربران سروش‌پلاس می‌توانند برنامه‌های رادیو و تلویزیون را روی گوشی‌شان بشوند و ببیند. تصور کنید یک پیام‌رسان دارید که امکان پخش زنده‌ تمامی شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی را داشته داشته باشد! این امکانی‌ست که سروش‌پلاس را برای شما تبدیل به یک پیام‌رسان تمام و کمال می‌کند.
 
بازی
یک پیام‌رسان، جدا از امکانات اصلی خود یعنی ارتباط و تعامل بین کاربران، می‌تواند سرگرم‌کننده هم باشد. در سروش‌پلاس، دنیایی از بازی و سرگرمی برایتان آماده شده است. تنوعی از بازی‌های مختلف و سبک‌های گوناگون برای تمامی سلیقه‌ها، ویژگی‌هایی‌ست که شما را ساعت‌ها با بازی‌های سروش‌پلاس سرگرم خواهد کرد.
 
سایر امکانات
فضای ابری، ارسال پیام گروهی، چند حسابی، پلیر داخلی (استریم)، ایجاد نظرسنجی مستقیم، پرداخت درون‌کانالی، ارسال تصویر، ویدئو، موزیک، پیام صوتی، طراحی بات‌های هوشمند، شخصی‌سازی تم اپلیکیشن و …
 
سرویس اعلام وضعیت
سروش‌پلاس، خدمت جدیدی از این پیام‌رسان است که به جهت بهبود خدمات ارتباطی به کاربران ارائه شده‌است. این سرویس با دارا بودن امکان استفاده آفلاین، بهترین گزینه برای ارسال پیام در مواقع اضطراری است..
 
تماس‌پلاس
تماس‌پلاس دیگر سرویس جدید پیام‌رسان سروش‌پلاس است که برای کاربران این امکان را فراهم می‌کند که با مخاطبین غیر سروش‌پلاسی خود تماس تلفنی برقرار کنند. پیش از این کاربران می‌توانستند به صورت درون‌برنامه‌ای با مخاطبین سروش‌پلاس خود تماس برقرار کنند؛ اما با استفاده از این سرویس کاربران سروش‌پلاس می‌توانند با تمامی خطوط تلفن ثابت و تمامی اپراتورهای تلفن‌همراه (همراه اول، ایرانسل، رایتل و…) تماس بگیرند.
همچنین فضای ابری، ارسال پیام گروهی، چند حسابی، پلیر داخلی (استریم)، ایجاد نظرسنجی مستقیم، پرداخت درون‌کانالی، ارسال تصویر، ویدئو، موزیک، پیام صوتی، طراحی بات‌های هوشمند، شخصی‌سازی تم اپلیکیشن و
پیام‌رسان روبیکا

 
بخش پیام‌رسان
پیام‌رسان روبیکا، دارای امکانات مفیدی مثل، تماس صوتی و تصویری، ارسال فایل و پخش زنده است؛ که بسیاری از امکانات این بخش با اینترنت رایگان همراه اول و ایرانسل ارائه می‌شوند.
تماس صوتی و تصویری
پخش زنده
آمار کانال‌ها
کنفرانس گروهی با دوستان
چت با مخاطبان
تماس صوتی و تصویری
 
روبینو
در شبکه اجتماعی روبیکا که مخصوص تصویر و ویدیو است، روبینو با فضای صمیمی و راحتش، به شما امکان می‌دهد زیبا‌ترین لحظه‌هایتان را به اشتراک بگذارید.
 
استوری
سفارش آسان کالا از صفحات تجاری
پخش زنده: ارتباط و تعامل با مخاطبین
پسندیدن و ثبت دیدگاه برای دوستان
اشتراک‌گذاری تصاویر و ویدیو
 
سرویس کسب درآمد
 
فقط با داشتن یک کانال، گروه یا صفحه روبینو، کسب درآمد را در روبیکا شروع کنید.
در سرویس جدید کسب درآمد روبیکا، درآمد شما بر اساس تعداد کاربران فعال و حجم ترافیک مصرفی کاربران در کانال یا گروه شما محاسبه می‌شود.
امکان مشاهده نمودار درآمد کسب شده
امکان برداشت درآمد کسب شده
محاسبه درآمد صفحات روبینو
محاسبه درآمد کانال و گروه
 
تماشای آنلاین فیلم و سریال
 
در روبیکا می‌توانید جدیدترین و محبوب‌ترین فیلم‌ها، انیمیشن‌ها و سریال‌ها را با دوبله اختصاصی تماشا کنید. از بین بیش از ۴۰،۰۰۰ برنامه، بهترین را انتخاب کنید و بر روی همه دستگاه‌های دیجیتال موبایل، وب و تلویزیون‌های هوشمند تماشا کنید.
امکان تماشا در موبایل
قابلیت تماشا در تلویزیون‌های هوشمند
امکان تماشا در وب
با دوبله اختصاصی
جدیدترین و محبوب‌ترین انیمیشن‌ها و سریال‌ها
وجود ربات پشتیبانی در پیام‌رسان روبیکا با نام SupportBot@
پیام‌رسان ایتا

 
امکانات کلی
به‌طور همزمان بر روی تمامی دستگاه‌ها و وسایل خود از آن استفاده کنید. پیام‌های شما در تلفن همراه، تبلت یا رایانه‌تان به‌صورت یکپارچه همگام‌سازی می‌گردند.
برخلاف واتس‌آپ، ایتا بر مبنای فضای ابری بنا نهاده شده و همگام‌سازی در آن یکپارچه است.
برنامه‌نویسان و کاربران جذاب باشد API ربات است که در آینده در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.
 
بسته حمایتی ایتا برای کسب وکارهای مجازی
پیام‌رسان ایتا در راستای حمایت از کسب وکارهای مجازی، به‌ویژه کانال‌های فروشگاهی که در هفته‌های اخیر از سکوهای خارجی به پیام‌رسان ایتا مهاجرت نموده‌اند، بسته حمایتی ویژه‌ای را در نظر گرفته است.
در همین راستا تبلیغ کانال‌های فروشگاهی در سامانه تبلیغات رسمی ایتا بر حسب تعداد اعضای کانال با ۲۰ تا ۸۰ درصد تخفیف انجام می‌شود.
در این طرح که تا پایان سال اجرا خواهد شد، کانال‌های فروشگاهی فعال در ایتا تا زمان رسیدن به حد نصاب معینی از اعضا و خودکفایی نسبی، از حمایت ایتا برخوردار خواهند بود.
شما می‌توانید برای آگاهی از جزئیات و استفاده از این طرح حمایتی، پیام‌رسان ایتا (برای دستگاه‌های مختلف) را از آدرس https://eitaa.com/ نصب نمایید و به کانال «راهنمای تبلیغات ایتا» مراجعه فرمایید.
بسته حمایتی ویژه کانال‌های فروشگاهی و کسب و کارهای نوپا
۸۰% برای کانال‌های کمتر از K1
۵۰% برای کانال‌های کمتر از K5
۴۰%  برای کانال‌های K10
۲۰%  برای کانال‌های K20
همچنین ایتا امکان ارسال پیامک تبلیغاتی را برای تعداد خاصی از شماره‌های تلفن فراهم می‌کند.
 
سامانه هوشمند بارگذاری محتوا در پیام‌رسان ایتا
پیام‌رسان ایتا برای سهولت در بارگذاری مطالب به مدیران گروه‌ها و کانال‌ها؛ قابلیت استفاده از سامانه هوشمند بارگذاری محتوا با نام «ایتایار» را ارائه داده است.
مدیران کانال‌ها و گروه‌ها با استفاده از این قابلیت می‌توانند با برنامه‌ریزی صحیح و اصولی در انتشار محتوا، کارآیی و اثربخشی رسانه خودشان را افزایش دهند.
برخی از امکانات این سامانه به شرح ذیل است:
ارسال مطالب به‌صورت زمان‌بندی‌شده
هر نوع محتوایی را تا ۳۰ روز آینده بارگذاری کنید تا در موعد تعیین‌شده به‌صورت خودکار به کانال یا ابرگروه ارسال شود.
 
حذف خودکار مطالب
در هنگام ارسال پست می‌توانید زمان حذف آن را تعیین کنید تا مطلب شما در زمان تعیین‌شده به‌صورت خودکار از کانال یا ابرگروه حذف شود.
 
 حذف خودکار پس از تعداد بازدید مشخص
این قابلیت برای تبلیغات بازدیدی مناسب است و مطالب را پس از تعداد معینی مشاهده که شما آن را تعیین می‌کنید حذف می‌کند.
 
تعریف زیرنویس و امضای ثابت
متن، ایموجی، لینک عضویت یا هر آیتم دیگری را به‌عنوان زیرنویس تعریف کنید تا هنگام ارسال به سهولت به مطلب شما افزوده شود.
مدیریت متمرکز
در ایتایار مطالب ارسال‌شده، در نوبت ارسال، پیش‌نویس‌ها و مطالب حذف شده به‌صورت تفکیک‌شده قابل مشاهده‌اند و در صورت نیاز می‌توانید پس از ارسال، مطالب را ویرایش یا حذف کنید.
لازم به ذکر است این سامانه در دسترس عموم کاربران ایتا می‌باشد و در حال حاضر استفاده از خدمات آن رایگان است.
همچنین شما برای استفاده از این سامانه هوشمند، می‌توانید پیام‌رسان ایتا (برای دستگاه‌های مختلف) را از آدرس https://eitaa.com/ نصب و راه‌اندازی کنید، سپس به آدرس https://eitaayar.ir مراجعه نمایید.
 
مقایسه امکانات پیام‌رسان‌های داخلی




انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/6660
نظرات شما