رئیس مجلس: با ارتش‌های اتحادیه اروپا در منطقه به عنوان گروه تروریستی برخورد خواهیم کرد

به گفته رئیس مجلس شورای اسلامی در صورت تصویب طرح پیشنهادی پارلمان اروپا در تروریست اعلان کردن سپاه، مجلس شورای اسلامی مقابله به مثل خواهد کرد و دولت های اروپایی را حامی تروریست و ارتش های آن ها را نیز در گروه تروریستی قرار داده و در منطقه به عنوان یک گروه تروریستی با آنان برخورد خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،از بندرانزلی، محمد باقر قالیباف امشب(پنجشنبه) در مراسم یادواره ۴۳۷ شهید دوران دفاع مقدس شهرستان بندرانزلی در مصلی این شهر جنگ امروز در کشور را جنگی ترکیبی برشمرد و اظهار کرد: تمام دشمنی استکبار با ما این است که با تغییر نسل‌ها فرهنگ شهادت را نابود و تشکیل تمدن اسلامی را به خطر بیندازند به این منظور امروز که کشور در یک جنگ تنگاتنگ ترکیبی، رسانه‌ای و شناختی است می‌توانیم با تکیه به فرهنگ شهدا حماسه‌ای دیگر رقم بزنیم و از بهانه‌جویی دوری کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح پیشنهادی پارلمان اروپا در تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نهاد نظامی رسمی در جمهوری اسلامی و منحصر به فرد ترین سازمان مبارزه با تروریسم در جهان است لذا اگر اتحادیه اروپا از اشتباه محاسباتی خود دوری نکند نشان می‌دهد که حمایت از تروریسم را بخشی از سیاست رسمی خود قرار داده است.

به گفته رئیس مجلس شورای اسلامی در صورت تصویب طرح پیشنهادی پارلمان اروپا در تروریست اعلان کردن سپاه، مجلس شورای اسلامی مقابله به مثل خواهد کرد و دولت های اروپایی را حامی تروریست و ارتش های آن ها را نیز در گروه تروریستی قرار داده  و در منطقه به عنوان یک گروه تروریستی با آنان برخورد خواهیم کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم توجه به حل مشکلات کشور و توجه به وضعیت معیشتی مردم افزود: امروزه افرادی پای انقلاب هستتد که مشکلات این کشور را حس کردند و ما مسؤولان نیز هم باید تلاش کنیم تا مشکلات اقشار مختلف جامعه را برطرف کنیم.

قالیباف با بیان اینکه عده‌ای در تلاشند تا فرهنگ و درس‌های دوران دفاع مقدس در کشور کمرنگ شود،گفت:باید تلاش کنیم آرمان، باورهای شهدا و الگوهای دوران دفاع مقدس در جامعه فراموش نشود  لذا خطاب به عده‌ای که می‌گویند دوران توجه به آموزه‌های دفاع مقدس برای حل مشکلات کشور به پایان رسیده، می‌گویم تنها راه نجات کشور توجه به دانشگاه دفاع مقدس است.

وی با اشاره به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی در عرصه موشکی و فضایی بیان کرد: همه آرزوی ما در دوران دفاع مقدس این بود یک تصویر هوایی از خط دشمن داشته باشیم و شرایط به گونه‌ای بود که برای کسب اطلاعات از شیوه آرایش دشمن شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب کردیم ولی امروز به جایی رسیدیم که ماهواره به فضا فرستادیم روزانه تصاویر دقیقی را مخابره می‌کنیم.

به گفته رئیس مجلس شورای اسلامی در سال ۶۳ هیچ اسلحه پرحجمی نداشتیم که ۱۵ کیلومتر آتش به دشمن بر سر بریزیم ولی امروز همرزمان و شاگردان شهید طهرانی مقدم و دانشمندان ایرانی کاری کردند که امروز جمهوری اسلامی جز پنج قدرت برتر موشکی جهان است.

لزوم استفاده از فرهنگ شهدا در صنعت خودروسازی

قالیباف با انتقاد از وضعیت صنعت خودرو در کشور افزود: در صنعت خودرو سازی اگر از الگو و فرهنگ شهدا استفاده کنیم دیگر با معضلاتی در این خصوص مواجه نخواهیم بود.

وی فرزندان این مرز و بوم را یادگاران شهدا و امام شهدا دانست و بیان کرد: فرزندان این مرز و بوم امانت امام هستند ولی متأسفانه در تربیت جوانان با فرهنگ شهدا غفلت کردیم لذا خانواده، مدرسه و آموزش و پرورش به عنوان سه رکن اصلی آموزش در کشور باید در جنگ ترکیبی دانش آموزان را به درستی تربیت کرده و فرهنگ شهدا را در این قشر از جامعه نهادینه کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در آموزش و پرورش هر اقدامی انجام شود نوعی سرمایه گذاری است، گفت:مردم ما ثابت کردند اگر مسوولان خوب و جهادی عمل کردند آنان هم گره‌گشایی کردند زیرا شهدا با ایمان قوی و توکل به پروردگار ایستادگی، پایداری، مقاومت و تدبیر کردند تا درخت تنومند انقلاب اسلامی پربار شود.

قالیباف با تأکید بر اینکه نماد الگوی مدیریتی ما باید فرهنگ شهدا باشد، تصریح کرد: در حل مشکلات کشور باید شایسته سالاری در اولویت بوده و از  فامیل‌بازی، سیاست بازی و حزب‌بازی دوری جوییم.

 در حل مشکلات کشور باید شایسته سالاری در اولویت بوده و از  فامیل‌بازی، سیاست بازی و حزب‌بازی دوری جوییم

 

وی با بیان اینکه اطاعت از ولایت فقیه و جهاد برای حل مشکلات وصیت شهدا به مردم و مسؤولان بوده است، گفت: شهدا به ما درس ایثار و اخلاص دادند، شهدا به ما یاد دارند بصیرت داشته‌باشیم و برای حل مشکلات دریغ نکرده و ایراد نگیریم.

وی با تأکید بر لزوم توجه به برپایی مجلس شهدا و امام شهدا گفت:آن چیزی که ما امروز در جامعه و و آن کاری که به آن نیاز داریم‌ برپایی مجلس شهدا است زیرا به ما مسؤولان یادآوری می‌کند که ما مکلف هستیم به گونه‌ای عمل کنیم که میراث، یاد، مسیر و ارزش‌های شهدا را دنبال کنیم زیرا مسیر موفقیت مسیر شهدا است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش یادداشت، سیره زندگی و وصیت نامه شهدا در حل مشکلات کشور و توسعه انقلاب اسلامی بیان کرد: مردم یکپارچه در دوران دفاع مقدس و در آن شرایط سخت بدون هیچ بهانه و خواسته‌ای و داوطلبانه به میدان نبرد آمده و یک سازمان‌دهی مردمی را از خانه تا پشت خاکریز دشمن ایجاد کردند که توانستند یک الگوی بی‌نظیر در جهان را شکل دهند.

قالیباف یکی از دلایل موفقیت کشور در  دوران دفاع مقدس را پیروی از باورهای انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: باورهای انقلاب اسلامی و کلام امام راحل (ره) جوانان و خانواده‌ها را متحول کرد و در دوران دفاع مقدس همه پای میدان آمدند و جان خود را فدای انقلاب  کردند لذا امروز اگر سعی داریم از مشکلات عبور کرده و کارآمد باشیم راهی جز پیمودن راه شهدا و امام شهدا نداریم. لذا طی نمودن هر راهی دیگر جز این را در سیاست داخلی، خارجه، اقتصاد و محیط زیست اشتباه است.

وی با بیان اینکه حضور در بین مردم شهید پرور استان گیلان و شهرستان بندرانزلی برای بنده یک افتخار است، اظهار کرد: بنده با شنیدن نام گیلان یاد شهیدانی همچون، نامجو، جواد دوربین، شهید سردار مهدی خوش‌سیرت، سردار حق‌بین و سردار سرافراز اسلام شهید حسین املاکی می‌افتم که این مهم نشان می‌دهد این استان چه استان دلار  شجاع و دلاورمردی است.




انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/6691
نظرات شما