بولتون: ائتلاف ناتو شکست خورده است

مشاور سابق امنیت ملی آمریکا با انتقاد از عملکرد آلمان در حمایت از اوکراین، گفت که ائتلاف ناتو شکست خورده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،مشاور سابق امنیت ملی آمریکا روز دوشنبه از آلمان به دلیل آنچه که عملکرد «فوق العاده ناامیدکننده» این کشور در طول جنگ روسیه با اوکراین خواند، انتقاد کرد و افزود که ائتلاف ناتو شکست خورده است.

به گزارش وبگاه «هیل»، «جان بولتون» مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در گفت‌وگو با شبکه خبری «سی‌ان‌ان» اظهار داشت:«عملکرد آلمان در طول این جنگ فوق‌العاده ناامیدکننده بوده است.»

بر اساس این گزارش، در حالی که روسیه به حملات خود به اوکراین ادامه می‌دهد، لهستان برای تامین تانک‌های «لئوپارد-۲» ساخت آلمان به کی‌یف در تلاش  است. بولتون گفت، تردید در مجوز ارسال تانک‌ها نشان می‌دهد که باید در سیاست دفاعی آلمان «تغییر گسترده» رخ دهد.

بولتون افزود: «ائتلاف ناتو بسیار بیشتر از آن که برخی سران سیاسی آن در جریان هستند شکست خورده است و "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه نیز احتمالا آلمان را «نقطه ضعیف این ائتلاف » می‌داند.

مشاور امنیت ملی دولت سابق آمریکا گفت، برای اوکراین و غرب بد است که کی‌یف توانایی پاسخگویی به حملات طولانی مدت و قریب الوقوع روسیه را نداشته باشد.

این در حالی است که نخست وزیر لهستان اعلام کرده که ورشو احتمالا تصمیم خود را در ارسال تانک به اوکراین بدون توجه به تصمیم آلمان اتخاذ خواهد کرد.

روسیه بارها نسبت به پیامدهای منفی سلاح به اوکراین از سوی غرب هشدار داده است. «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه روز دوشنبه گفت، ارسال تانک توسط کشورهای اروپایی به اوکراین، فقط باعث افزایش رنج مردم این کشور می‌شود.

پسکوف در نشست خبری در کرملین با بیان اینکه هم‌اکنون هیچ شرط عملی یا قانونی برای مذاکره با اوکراین وجود ندارد، توضیح داد: «تصمیم واشنگتن برای اعلام گروه واگنر به عنوان یک سازمان جنایتکار، برای مسکو هیچ معنایی ندارد»(جزئیات بیشتر).




انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/6722
نظرات شما