مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان قم: پیام‌های ناب قرآن به جوانان اروپا منتقل شود/بخش معارفی مسابقات قرآن بین المللی برگزار شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: باید پیام‌های ناب قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در اختیار جوانان اروپا قرار گیرد و سزاوار نیست که در ارتباط با نشر مبانی قرآنی کوتاهی کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، حجت الاسلام والمسلمین اسکندی صبح امروز در مراسم افتتاحیه چهل و پنجمین دوره مسابقات معارف قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه با تبریک فرارسیدن ولادت امام علی(ع) اظهار کرد: مارکسیست‌ها قبل از انقلاب ادعاهایی برای تحول در جامعه جهانی داشتند و مقابله با نظام سرمایه داری را مطرح می‌کردند در حالی که همین مارکسیست‌ها دین را افیون جامعه می‌دانستند. انقلاب اسلامی این شعار پوشالی را از ذهن همه کسانی که چنین نگاهی به دین داشتند پاک کرد. وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران اثبات کرد که دین می‌تواند جامعه جهانی را اداره کرده و در همه زمینه‌ها حرف برای گفتن دارد و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بر تفکرات مارکسیستی خط بطلان کشیده شد. مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه شهدای ما توانستند برگ زرینی بر اوراق دین و دیانت بیافزایند، گفت: دین در جامعه تحرک و پیشرفت ایجاد می‌کند و در چنین شرایطی بود که استکبار جهانی که تحول در ایران اسلامی را مشاهده کرد دست به کار شد تا جلوی نفوذ انقلاب اسلامی را بگیرد. وی با بیان اینکه سران استکبار روش‌های مختلفی را در پیش گرفتند تا بتوانند اثرگذاری دین را کمرنگ کنند، خاطرنشان کرد: آخرین تلاش آنها اهانت به همه مظاهر دینی بوده است؛ آتش زدن قرآن نهایت ضعف و زبونی در برابر این کتاب آسمانی است و مشخص است که آنها نمی‌توانند با حرکت اسلام مقابله کنند. حجت الاسلام والمسلمین اسکندری با اشاره به اینکه غربی‌ها به تمسخر پیامبر گرامی اسلامی پرداختند ولی شاهد هستیم که هر روز گستره دین مبین اسلام بیشتر می‌شود، افزود: رهبر معظم انقلاب دو پیام به جوانان اروپا داشتند و فرمودند که اسلام را از سرچشمه دریافت کنند و این وظیفه ما بود که این سرچشمه را در اختیار جوانان اروپا قرار دهیم تا سراغ اسلام سعودی و آمریکایی و تشیع انگلیسی نروند و اسلام ناب محمدی را دریافت کنند. وی با بیان اینکه باید جوانان ایرانی پیام‌های ناب اسلامی و قرآنی را به جوانان اروپا مخابره کنند، ادامه داد: باید پیام‌های ناب قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در اختیار جوانان اروپا قرار گیرد و سزاوار نیست که در ارتباط با نشر مبانی قرآنی کوتاهی کنیم. مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به نگاه جدی صورت گرفته به بخش معارفی مسابقات بین المللی قرآن کریم سازمان اوقاف گفت: امیدواریم که دبیرخانه این بخش مسابقات در قم فعال شده و نباید در برگزاری مسابقات معارفی به سطح ملی بسنده کرده و باید دیدگاه بین المللی به این بخش از مسابقات داشته باشیم. وی یادآور شد: باید معارف قرآنی را به گوش جهانیان برسانیم و باید این پیام‌ها به جامعه اسلام و جامعه بشریت منتقل شده تا زمینه برای ظهور مهدی موعود(عج) فراهم شود.


انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/6750
نظرات شما