گلبانگ انقلاب در مدارس سراسر کشور طنین‌انداز شد

همزمان با سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی به میهن، زنگ انقلاب در مدارس سراسر کشور طنین‌انداز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،زنگ انقلاب در ۱۱۰ هزار مدرسه سراسر کشور به صدا در آمد؛ زنگ نمادین انقلاب نیز توسط فرزند شهید شیبانی، خرسندی دانش‌‌آموز نخبه مدرسه رفاه و وزیر آموزش و پرورش در مدرسه رفاه تهران به صدا درآمد.

امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی 12 بهمن سال 57، پس از 14 سال تبعید به میهن اسلامی بازگشت؛ ساعت 9 و 20 دقیقه گروهی از منتخبین کمیته استقبال از امام خمینی (ره) وارد هواپیمای حامل ایشان شدند و رأس ساعت 9 و 33 دقیقه و 30 ثانیه، امام خمینی(ره) از پله‌های هواپیما فرود آمدند.

هر سال 12 بهمن‌، همزمان با سالروز ورود تاریخی ایشان به میهن اسلامی، ساعت 9 و 33 دقیقه صبح، زنگ مدارس، سوت قطارها، کشتی‌ها به صدا درمی‌آید و زنگ انقلاب در سراسر کشور طنین‌انداز می‌شود.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در این مراسم، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران، فرهنگی بود و بستر فرهنگ، تربیت است؛ عهده‌دار تعلیم و تربیت خانواده است و در آموزش و پرورش زمینه رشد و شکوفایی و  تربیت متربیان فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه شهید باهنر می‌گفتند در رابطه با تعلیم و تربیت مسأله شما فرهنگ است؛، افزود: فرهنگ انقلاب بار تازه‌ای به نسل ما عرضه می‌کند که عمدتا در عرصه تربیت است. 

نوری اضافه کرد: حضرت امام(ره) حضور در مدرسه را به عنوان یکی از مولفه‌های فعالیت خود انتخاب می‌کند که این سیره را به نسل بعدی انتقال دهد؛ ایشان در مدرسه حضور پیدا می‌کنند به لحاظ همان تربیت است و کسانی را برای حکومت انتخاب می‌کنند که در مدارس کار می‌کردند و تعلیم و تربیتی هستند. 

وی با بیان اینکه باورمندی را حضرت امام(ره) برای ما به جا می‌گذارند،گفت: فرهنگ انقلاب صادر شد و در این مرز باقی نماند. در حال حاضر در فناوری‌ها که زمینه نبود به رشد خوبی رسیدیم. 

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ما در ۵ المپیاد جهانی معروف ۲۰۲۲، رتبه چهارم جهان را داریم. در نانو هم رتبه برتر را داریم؛ در استفاده صلح آمیز از انرژی و علم و فناوری هم همین طور است که این برترین‌ها به رغم تحریم شدید است؛ همچنین در زمینه دارو رشد کردیم و جزو معدود کشورهایی هستیم که از ۶ روش تولید واکسن استفاده کردیم.

وی تصریح کرد: امید داریم سایر قله‌های جهانی را با حضور معلمان و دانش‌آموزان فتح خواهیم کرد و در آینده نزدیک شاهد ایجاد تمدن نوین اسلامی خواهیم بود. 

علیرضا کریمیان مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در این مراسم با اشاره به سختی های شکل‌گیری انقلاب و اهداف آن، اظهار کرد: باید پای انقلاب بمانیم و از این گنج مراقبت کنیم همچنین در مسیر اسلام حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه در تمام عرصه های مهم کشور و و به‌هنگام‌های مهم، مردم پای انقلاب هستند، افزود: در روز ۲۲ بهمن، همه جامعه فرهنگیان حماسه جدیدی را خلق خواهیم کرد.‌




انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/6768
نظرات شما