سامانه ارم مشاور رونمایی شد

نخستین سامانه جامع مشاوره قرآن‌بنیان با حضور اساتید حوزه و دانشگاه در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در تهران رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،سامانه ارم مشاور که در آخرین روز برگزاری نمایشگاه قرآن کریم به همت مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم رونمایی شده، نخستین سامانه مشاوره است که در زمینه مشاوره‌های قرآن‌بنیان و عمومی به ارائه خدمات خواهد پرداخت.

حجت‌الاسلام‌ «هادی حسین‌خانی» مدیر مرکز تخصصی امام خمینی (ره) در حاشیه رونمایی از این سامانه اظهار داشت: امتیازهایی که این نوع مشاوره دارد این است که بتوانیم نظام مسائل را از طریق این سامانه به دست آورده و بر اساس مناطق مختلفی که این آمار به دست می‌آید شناسایی کنیم. اصل بسیار مهم در مشاوره، حفظ اسرار است و باید در مشاوره‌هایی که به‌صورت مجازی صورت می‌گیرد نیز این مهم مورد توجه قرار بگیرد.

«محمدحسین چاوشیان» مدیر مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم نیز در حاشیه این رونمایی گفت: این سامانه در راستای ارتقای فرهنگ مشاوره اصولی، نظام‌مند و با بهره‌گیری از برترین اساتید حوزوی و دانشگاهی و ارائه خدمات تخصصی در حیطه‌های مختلف مشاوره‌ای راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: در این سامانه ارائه خدمات تخصصی مشاوره توسط برترین اساتید حوزه‌های روان‌شناسی مشاوره و علوم تربیتی در ساحت‌های مشاوره فردی و گروهی، مشاوره تربیتی، مشاوره نوجوان، مشاوره تحصیلی، مشاوره استعدادیابی، مشاوره شغلی، مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره زوجین، مشاوره فرزندآوری، مشاوره حقوقی خانواده، همسان‌گزینی و روان‌سنجی صورت می‌گیرد.

چاوشیان تصریح کرد: این سامانه قابلیت ارائه خدمات مشاوره‌ای در سه حالت تصویری، صوتی و نوشتاری را با حفظ رعایت حریم شخصی و خصوصی افراد دارد.

«فاطمه سادات رازقی» معاون بخش مشاوره قرآن‌بنیان نمایشگاه هم در این مراسم گفت: سامانه ارم با بهره‌گیری از دانش مهندسان داخلی طراحی شده و تمامی استاندارهای لازم برای یک مشاوره برخط و استاندارد را دارد و پیش‌بینی می‌شود این سامانه مشاور بتواند خلأ و کمبود مشاوره‌های دینی و قرآن‌بنیان را در کشور پر کند.

رازقی در پایان خاطر نشان کرد: سامانه ارم مشاور به عنوان نخستین نرم‌افزار جامعی است که از سوی مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی منتشر می‌شود.

رونمایی از کتاب خانواده و تربیت معنوی کتاب «خانواده و تربیت معنوی» که به تازگی از سوی انتشارات مجلس شورای اسلامی روانه بازار نشر شده، با حضور اساتید حوزه و دانشگاه در نمایشگاه قرآن رونمایی شد.

حجت‌الاسلام‌ «محمدعلی رضایی اصفهانی» مدیر قرآن و حدیث جامعة‌المصطفی در حاشیه رونمایی از این کتاب که توسط «سید محمدحسین چاوشیان» و «فاطمه سادات رازقی» تألیف شده است، گفت: بحث تربیت ابعاد مختلفی مانند تربیت جسمانی، علمی، اقتصادی و اجتماعی دارد اما تربیت معنوی در رأس همه این تربیت‌ها قرار می گیرد.

وی با بیان این‌که قرآن و احادیث به این مهم اهتمام ویژه‌ای دارند، بیان داشت: در زمینه تربیت معنوی کمبودهای فراوانی داریم و چاپ کتاب در این زمینه می‌تواند فضا را باز و خلاءهای موجود در این حوزه را جبران کند.

رضایی اصفهانی تصریح کرد: این موضوع باید در حد گرایش در رشته‌های دانشگاهی و حوزوی مورد توجه قرار گرفته و کتاب‌ها و پایان‌نامه‌های متعددی در این زمینه به نگارش درآید.



انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/7131
اخبار مرتبط

نظرات شما