اختتامیه جشنواره بین‌المللی پژوهشی شیخ طوسی برگزار می‌شود

رئیس دبیرخانه جشنواره بین‌المللی پژوهشی شیخ طوسی از برگزاری مراسم اختتامیه این جشنواره در مدرسه آموزش عالی امام خمینی(ره) خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، حجت‌الاسلام علی کاظمی، رئیس دبیرخانه جشنواره بین‌المللی پژوهشی شیخ طوسی پیش از ظهر امروز در نشست خبری بین‌المللی پژوهشی شیخ طوسی که با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی در مجتمع امین برگزار شد، برخی اهداف این جشنواره را تشریح کرد و اظهار داشت: این جشنواره هر سال و با هدف ایجاد انگیزه و ترویج فرهنگ پژوهشگری در طلاب، اساتید و کارکنان جامعه‌المصطفی برگزار می‌شود.

وی افزود: جشنواره بین المللی پژوهشی شیخ طوسی در دو بخش اصلی و ویژه برگزار می شود که در بخش اصلی ۲۵۰۰ اثر شناسایی شد و تعداد ۱۶۸۴ اثر از ۵۸ ملیت و به ۱۶ زبان دنیا به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که بعد از بررسی و ارزیابی کمیته های علمی، ۷۸ اثر حائز رتبه و مقام تقدیر شد.

رئیس دبیرخانه جشنواره بین‌المللی پژوهشی شیخ طوسی ادامه داد: مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان بخش اصلی جشنواره ساعت ۹ تا ۱۲ روز پنجشنبه ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۲ در سالن قدس مدرسه عالی امام خمینی(ره) واقع در میدان جهاد برگزار می شود که آیت‌الله اراکی، عضو مجلس خبرگان رهبری سخنران این مراسم خواهد بود و فرزند مرحوم علامه باقر شریف قرشی از عراق مهمان ویژه این مراسم است و از مقام علمی پدر ایشان تقدیر می‌شود.

«گفتمان تمدنی انقلاب اسلامی در عرصه بین الملل» موضوع بخش ویژه جشنواره شیخ طوسی

وی در ادامه به بخش ویژه جشنواره اشاره کرد و گفت: بخش ویژه این جشنواره هر سال همچون همایش علمی برگزار می شود و کمیته علمی ویژه خود را دارد که موضوع آن با توجه به رویدادهای بین المللی و مسائل جهان اسلام و در راستای منویات مقام معظم رهبری است که موضوع امسال بخش ویژه جشنواره «گفتمان تمدنی انقلاب اسلامی در عرصه بین الملل» انتخاب شده است.

حجت الاسلام کاظمی خاطرنشان کرد: در بخش ویژه جشنواره حدود ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که از این تعداد ۲ مقاله مقام دوم، ۱ مقاله مقام سوم و ۳ مقاله شایسته تقدیر شناخته شدند که مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

وی بیان داشت: ۱۴ پیش نشست برای بخش ویژه جشنواره بین المللی شیخ طوسی برگزار شد که ۶ نشست در قم، ۶ نشست در اصفهان و ۲ نشست در مشهد بود و پنل تخصصی این همایش فردا چهارشنبه ۲۵ بهمن ماه با ارائه ۶ مقاله از ساعت ۸ تا ۱۲ در مدرسه عالی امام خمینی(ره) برگزار می شود و نتیجه پنل ها به صورت کتاب منتشر خواهد شد.

رئیس دبیرخانه جشنواره بین‌المللی پژوهشی شیخ طوسی

وی افزود: هر سال بخش اصلی و ویژه جشنواره بین‌المللی پژوهشی شیخ طوسی برگزار می شود که امسال میزبان ۱۰ فارغ التحصیل فعال پژوهشی که دارای اثر و کتاب از کشورهای آذربایجان، ازبکستان، افغانستان، اندونزی، بنگلادش، پاکستان، عراق، لبنان و میانمار خواهیم بود.



انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/8508
اخبار مرتبط

نظرات شما