رسانه هایی که تبلیغات چی «فیلم های مبتذل» هستند!

یک کارگردان و تهیه‌کننده سینما و تلویزیون با انتقاد از ترویج ابتذال در سینمای کشور گفت: متأسفانه برخی از مدیران با این دیدگاه که سینما تنها جنبه سرگرمی دارد، حال و روز هنرهفتم را به شدت خراب کرده‌اند و این در حالی است که سینما چشمان تیزبین جامعه است و نقش مهمی در فرهنگ‌سازی و هدایت جامعه دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،حسن نجفی کارگردان فیلم سینمایی «آسمان هشتم» افزود: افرادی در سینما با عنوان اینکه بخش خصوصی هستند و نیازمند بازگشت سرمایه، هر بلایی که خواستند به سر سینما آوردند. این در حالی است که بخش خصوصی هم باید قاعده و قانون داشته باشد و نباید به حال خود رها شود. این وظیفه مسئولان فرهنگی و سینمایی دولت است که مواظب و مراقب فرهنگ باشد و اجازه ندهد برخی افراد خودآگاه یا ناخودآگاه موجبات تخریب فرهنگ را فراهم آورند.
 
وی در ادامه یادآور شد: کار به جایی رسید که بسیاری افرادی که کارهای خوب ارائه می‌کردند کم‌کم در سینما بایکوت شدند و سینما به‌دست کسانی افتاد که داعیه‌دار رونق اقتصاد بودند؛ این افراد فیلم‌های نازل و پست خود را در سینما رواج دادند موجبات مرگ سینمای ایران را رقم زدند و متأسفانه طی سال‌های اخیر وضعیت بسیار بحرانی شده به‌نحوی که دیگر کمتر نشانی از تولیدات اندک فاخر و ارزشمند در سینمای کشور هست.
 
این سینماگر سپس با انتقاد شدید از عملکرد رسانه‌ها اظهار داشت: برخی رسانه‌ها و مطبوعات با حمایت‌شان از عوامل تولید آثار مبتذل نگاه سخیف و نازل را در جامعه و سینما حکم‌فرما می‌کنند؛ آن‌ها آدم‌های بی‌ارزش را مهم کردند و مرتب در پی آن بودند که این نگاه نازل و سخیف در سینما را بسط و گسترش دهند. وضعیت به‌گونه‌ای شده که امروزه اغلب جلد مطبوعات و تیتر خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها سرشار از عکس‌ها و مطالبی از همین سخیف‌سازان و نازل‌سازان است اما کمتر نشانی از هنرمندان متعهد و ارزشی در رسانه‌ها شاهد هستیم. مقصر این اتفاق نیز مسئولان و سیاست‌گذاران حوزه فرهنگی هستند. 


انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/508
نظرات شما