جام ملت‌های آسیا؛

ایران و قطر به روایت آمار؛ عنابی‌ها برای انتقام و طلسم‌شکنی می‌آیند

تیم ملی فوتبال ایران در مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا باید مقابل قطر قرار بگیرد که انگیزه‌های بالایی برای گرفتن انتقام و طلسم‌شکنی مقابل یوزها دارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، تیم ملی فوتبال ایران در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های فوتبال جام ملت‌های آسیا، چهارشنبه (۱۸بهمن) از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه در ورزشگاه الثمامه مقابل تیم ملی فوتبال قطر قرار می‌گیرد.

در این گزارش قصد داریم تا آمار و ارقام تقابل‌های اخیر تیم‌های ملی فوتبال ایران و قطر را مورد بررسی قرار دهیم.

این بیست‌و پنجمین تقابل دو تیم مقابل یکدیگر خواهد بود که در ۲۴ دیدار قبلی سهم ایران ۱۶ برد و سهم قطر تنها ۳ برد بوده است. ۵ دیدار نیز با تساوی یه پایان رسید. در این تقابل‌ها ۵۷ گل از خط دروازه‌ها عبور کرد که در این بین تیم ملی فوتبال ایران ۴۱ بار موفق به باز کردن دروازه حریف شد و عنابی‌ها تنها ۱۶ با موفق به گلزنی مقابل یوزهای ایرانی شده‌اند.

تیم ملی فوتبال ایران هرگز در قالب جام ملت‌های آسیا برابر قطر شکستی نداشته و ۲ بار در مراحل گروهی موفق شده قطر را مغلوب کند. اولین‌بار در سال ۱۹۸۸ که با برتری ۲ بر صفر یوزها به پایان رسید و دومین‌بار نیز با برتری یک بر صفر در سال ۲۰۱۵.

نکته قابل توجه تقابل ایران و قطر این است که آخرین برد عنابی‌ها مقابل ایران به ۱۴ سال پیش یعنی به سال ۱۳۸۸ در مسابقات چهارجانبه قطر برمی‌گردد جایی که این تیم موفق شد با نتیجه ۳ بر ۲ به برتری دست پیدا کنند. از آن بازی تاکنون قطری‌ها موفق به برتری مقابل ایران نشدند و حالا این تیم به دنبال شکستن این طلسم طولانی است. ۲ برد دیگر آن‌ها مربوط به سال‌های ۱۳۷۶ و ۱۳۸۰ می‌شود.

 

قطری‌ها در این دیدار یک انگیزه دیگر نیز خواهند داشت. آخرین تقابل دو تیم قبل از شروع جام‌ملت‌ها به فینال تورنومنت چهارجانبه اردن برمی‌گردد، جایی که شاگردان امیر قلعه‌نویی موفق شدند با نتیجه ۴ بر صفر، قطر تحت هدایت کارلوس کی‌روش را مغلوب کنند و باعث اخراج این سرمربی پرتغالی شوند. حالا قطری‌ها با هدایت ماکز لوپز اسپانیایی انگیزه گرفتن انتقام این شکست تلخ را نیز در سر دارند.

در ترکیب تیم ملی فوتبال ایران در این رقابت‌ها سردار آزمون ۳ گل و مهدی طارمی، احسان حاج صفی، حسین کنعانی‌زادگان و علیرضا جهانبخش دوبار موفق به گلزنی مقابل تیم ملی قطر شده‌اند و در صورت بازی این شانس را خواهند داشت تا به رکورد بهترین گلزن ایران مقابل قطر که با چهار گل در اختیار علی دایی است دست پیدا کنند. محمد سالم العنزی، ولید حمزه و مجید حسن هر کدام با دو گل زده بهترین گلزنان قطر در رویارویی با تیم‌ملی هستند.




انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/8459
اخبار مرتبط

نظرات شما