ایران میزبان مسابقات کوراش قهرمانی آسیا شد

کنفدراسیون کوراش آسیا و اقیانوسیه (KCAO) به طور رسمی اعلام کرد که رقابت‌های قهرمانی ۲۰۲۴ آسیا به میزبانی ایران و در مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، این رویداد معتبر ابتدا قرار بود که در شهر بخارا و به میزبانی ازبکستان برگزار شود، اما با پیگیری‌ فدراسیون ووشو و رایزنی‌های لازم و بهره‌گیری از دیپلماسی موثر بین‌المللی مقرر شد که به عنوان رویداد رنکینگ جهانی IKA Ranking برای مسابقات سری حرفه‌ای جهانی WSP طی روزهای ۲۲ تا ۲۷ خرداد به میزبانی کشورمان برگزار شود.

همچنین قرار است در کنار مسابقات قهرمانی آسیا، کنگره مجمع عمومی و جلسه هیات رییسه KCA / DC Meeting، آزمون بین‌المللی داوری ستاره ۱ و ۲ IKA و سمینار مربیگری IKI / آزمون مجوز B نیز در ایران برگزار شود.

طبق پیش‌بینی کنفدراسیون کوراش آسیا و اقیانوسیه، انتظار می‌رود ورزشکارانی از ۲۰ کشور در دو بخش مردان و بانوان در این مسابقات حضور داشته باشند.

امیر صدیقی رئیس فدراسیون ووشو در این باره گفت: با درایت و حمایت وزیر ورزش همه مجوزهای لازم گرفته شده و ما موافقت وزارت ورزش و جوانان را برای برگزاری این رویداد داریم.

وی افزود: برگزاری این مسابقات مطابق با قوانین و مقررات دولت جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.




انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/8641
اخبار مرتبط

نظرات شما