مداح: هدف ما ارتقا رنکینگ کیانی است؛ نعمت‌زاده شایستگی المپیکی شدن را دارد

سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان، گفت: هدف اول ما از سه رویداد بین‌المللی تهران، ارتقای رنکینگ ناهید کیانی بود تا شرایط او در سیدبندی المپیک ایده‌ال باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، مینو مداح روز چهارشنبه در خصوص قهرمانی بانوان تکواندو ایران در رقابت‌های بین‌المللی جام فجر، اظهار داشت: ما هدفی داریم که شاید کمی زود باشد در خصوص آن اظهار نظر کنیم، چرا که ۲ رویداد جام ریاست فدراسیون جهانی و جام باشگاه‌های آسیا نیز طی روزهای آتی در ایران برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف اصلی ما این است تا ناهید کیانی که به سهمیه المپیک رسیده، در مجموع این سه رویداد بین‌المللی در تهران به ۴۰ امتیاز کامل دست یافته تا بتواند رنکینگ خود را از چهارم ارتقا دهد. این هدف برای سیدبندی المپیک پاریس است. او اکنون در رنکینگ چهارم است و تلاش می‌کنیم تا به رده دوم یا نهایتا سوم برسد تا در المپیک شرایط بهتری داشته باشد. البته مساله فوق مستلزم آن است تا حریفان بالاتر ناهید در رنکینگ، نتوانند ۴۰ امتیاز خود را بگیرند.

سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان، ادامه داد: کیانی با طلای جام فجر، ۱۰ امتیاز گرفت. جام ریاست فدراسیون جهانی ۲۰ امتیاز و جام باشگاه‌های آسیا نیز ۱۰ امتیاز دارند که امیدوارم ناهید با درخشش همیشگی خود در این ۲ مسابقه نیز به طلا رسیده و امتیازاتش را کامل کند.

مداح در خصوص برداشت کُلی خود از جام فجر، تصریح کرد: بازی‌های سبک و راحتی نبود و باید بگویم تکواندو بانوان ما رشد خوبی داشته و بچه‌ها نسبت به سال گذشته، حرکت روبه جلو داشتند، به خصوص نفراتی که از رده سنی نوجوانان آماده‌اند، عملکرد خوبی داشتند.

وی در خصوص اینکه گفته می‌شود این رویداد با استقبال خوبی از سوی خارجی‌ها مواجه نشد و بیشتر به لیگ برتر شباهت داشته است، تصریح کرد: ابتدا باید بگویم نحوه برگزاری و ساماندهی بسیار خوب بود. برخی ورزشکاران خارجی که ثبت نام کرده بودند، در وزن‌کشی حاضر نشدند. تعارفی ندارم که بی‌دلیل تمجید کنم اما واقعا مسابقات خوب بود و اینکه برخی خارجی‌ها وزن‌کشی نکردند، دیگر تقصیر ما نیست.

سرمربی تیم ملی در خصوص شرایط مبینا نعمت‌زاده که برای حضور در مسابقات قاره‌ای (کسب سهمیه المپیک) انتخاب شده است، گفت: مبینا تنها در جام ریاست جمهوری شرکت می‌کند، چرا که نمی‌خواستیم آسیب ببیند یا فشاری روی او باشد. حضور در همین جام ریاست فدراسیون جهانی، آماده‌سازی خوبی برای مبینا است.

 

وی گفت: معتقدم نعمت‌زاده هم می‌توانست از طریق رنکینگ به سهمیه برسد اما برخی اتفاق‌ها او را از این مهم دور کرد. او شرایط خوبی دارد و امید بسیار زیادی به کسب سهمیه‌اش در مسابقات قاره‌ای داریم.

مداح در خصوص حریفان اصلی نعمت‌زاده در انتخابی المپیک، توضیح داد: هنوز مشخص نیست حریفان مطرح در کدام وزن به میدان می‌آیند، چراکه احتمال تغییر وزن وجود دارد، اما نمایندگان چین‌تایپه و عربستان، رقیبان اصلی مبینا هستند. مسابقات قاره‌ای، خانه آخر رسیدن به المپیک است و همه با انگیزه متفاوت می‌آیند. تمام هدفمان این است تا نعمت‌زاده هم المپیکی شود.




انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/8496
اخبار مرتبط

نظرات شما