شهردار قم مطرح کرد:

آمادگی کامل شهر قم برای بارش نزولات آسمانی/ تقدیر از تلاش عوامل اجرایی برای جریان عادی خدمت‌رسانی شهرداری قم

شهردار قم خدمات‌رسانی به شهروندان در هر شرایطی را خط قرمز شهرداری قم دانست و تصریح کرد: علی‌رغم فعالیت گسترده بخش‌های مختلف شهرداری قم در نیمه شعبان، با آغاز بارش نزولات آسمانی عملیات ویژه مدیریت بحران در سطح مناطق هشتگانه شهر قم آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد در بازدید میدانی از فعالیت بخش‌های مختلف شهرداری قم در پی بارش برف و برودت هوا در گفتگویی با اشاره به ورود سامانه بارشی به شهر قم و کاهش شدید دمای هوا در روزهای اخیر گفت: با پیش‌بینی‌های انجام‌شده در این خصوص، آمادگی کامل در تمامی بخش‌های شهرداری قم به‌منظور ارائه خدمات لازم به شهروندان در سطح مناطق هشتگانه شهر قم انجام‌شده و در حال اجراست.

وی تحت‌الشعاع قرار نگرفتن خدمت‌رسانی به شهروندان با توجه به هم‌زمانی فعالیت گسترده بخش‌های مختلف شهرداری قم در پذیرایی و استقبال از زائران و نمازگزاران نیمه شعبان با ورود این سامانه جوی را از موارد مورد تأکید در جلسات برنامه‌ریزی و هماهنگی شهرداری قم دانست و تصریح کرد: خدمات‌رسانی به شهروندان در هر شرایطی خط قرمز شهرداری قم است و در این راستا هیچ کوتاهی پذیرفته نخواهد شد.

شهردار قم با تقدیر از تلاش‌ها و زحمات کارکنان بخش‌های مختلف شهرداری در روزهای پرکار اخیر و پیشگیری از هرگونه خلل در جریان عادی خدمت‌رسانی به شهروندان گفت: با محوریت مجموعه‌های خدمات شهری و حمل‌ونقل و ترافیک و همچنین عاملیت مناطق هشتگانه تدابیر و تمهیدات لازم برای شرایط شهر اتخاذ و بر اساس دستورالعمل‌های مواقع خاص در دستور کار قرارگرفته و در حال اجراست.

دکتر سقائیان‌نژاد همچنین تداوم عملیات ویژه مدیریت بحران در جبهه‌های مختلف خدمات‌رسانی در سطح شهر تا پایان وضعیت جوی را یادآور شد و تأکید کرد: با توجه به پیش‌بینی ادامه فعالیت این سامانه جوی تا پایان هفته خدمات‌رسانی شهرداری قم نیز بنا بر اقتضائات و شرایط موجود و اولویت نیاز شهروندان ادامه خواهد داشت.

وی اقدامات پس از اتمام بارش برف را نیز از دیگر برنامه‌های مهم شهرداری قم در این عملیات ویژه و باهدف ایمنی شهروندان اعلام کرد و افزود: با توجه به پیش‌بینی یخ‌زدگی معابر و برودت قابل‌توجه هوا در روزهای آینده، تمهیدات لازم به‌منظور شارژ مجدد مخازن شن و نمک، جمع‌آوری برف‌روبه‌ها از سطح معابر، برف‌تکانی مبلمان شهری و فضای سبز، پاک‌سازی انهار، تخلیه مخازن جمع‌آوری و انتقال آب‌های سطحی و ... به انجام خواهد رسید.

شهردار قم بابیان اینکه هیچ اختلالی در مسیرهای شهری ایجاد نشده و تردد در تمامی شوارع در جریان است، ادامه داد: علاوه بر آماده‌باش و نظارت بر عملکرد ناوگان تاکسی‌رانی شهر قم، ناوگان اتوبوس‌رانی نیز با افزایش ظرفیت و فعالیت به‌صورت فوق‌العاده انتقال شهروندان در سفرهای شهری را به انجام می‌رساند.

سقائیان‌نژاد با اشاره به امکان آب‌گرفتگی برخی معابر شهری با توجه به حجم بارش‌ها گفت: گروه‌های امدادی و ماشین‌آلات در سطح مناطق هشتگانه در آماده‌باش کامل هستند تا به‌محض گزارش آب‌گرفتگی نسبت به رفع آن اقدام کنند و مانع از انسداد مسیرهای عبور و مرور شهروندان شوند.




انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/8547
اخبار مرتبط

نظرات شما