شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری سند الکترونیک دریافت می‌کنند/فعالیت ۳۵۰۰ نمایندگی خارجی

مدیرکل اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از صدور اسناد الکترونیک خبر داد و گفت: برای نخستین بار شرکت‌ها اسنادی دریافت می‌کنند که دارای هولوگرام است و با اسکن رمزینه صریح (QRCode) روی سند، بخشی از اطلاعات ثبت شده آن مجموعه قابل رویت خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، ابوالفضل نصیری در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی ایرنا، افزود: اسناد الکترونیک شرکت‌ها مانند پروانه کسب واحدهای صنفی قابل نصب در محل فعالیت شرکت است و این طرح که برای صنعت و تجارت مزایای بسیاری دارد تاکنون تنها در چند کشور اجرا شده است.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه اطلاعات مربوط به همه شرکت‌های فعال در زمینه فولاد با صدور اسناد الکترونیکی برای شرکت‌ها در دسترس قرار می‌گیرد و این اقدام برای افرادی که می‌خواهند در این صنعت سرمایه‌گذاری داشته باشند، اطلاعات مفید و قابل اتکایی است همچنین این اقدام برای فعالان بورس نیز ارزشمند است.

نصیری، ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری را نقطه آغاز تولید و اشتغال دانست و افزود: فعالان اقتصادی برای آغاز فعالیت‌های خود باید یک شرکت در این اداره کل به ثبت برساند تا بتوانند مراودات اقتصادی داشته باشند.

مدیرکل اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری با اشاره به ماده ۲۰ قانون تجارت و انواع شرکت‌ها افزود: از سال ۱۳۱۱ تاکنون شرکت‌های زیادی در کشور تاسیس شده‌ و در کنار آن شرکت‌هایی نیز منحل شده‌اند و اکنون حدود ۲ میلیون و ۱۲۰ هزار شرکت و موسسه غیرتجاری ثبت شده در کشور داریم.

وی اظهار داشت: اکنون شرکت‌های سهامی خاص، سهامی عام، مسئولیت محدود، تضامنی و تعاونی بیشترین فراوانی شرکت‌های ثبت شده در کشور هستند.

 

مدیرکل اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری ادامه داد: در حال حاضر ۷۹۵ هزار و ۳۶۷ شرکت سهامی خاص، هزار و ۷۴۴ شرکت سهامی عام، ۷۶۳ هزار و ۲۵۴ شرکت مسئولیت محدود، ۲۶۵ هزار و ۹۴۰ شرکت تعاونی و حدود ۱۰۰ هزار شرکت نیز با عناوین دیگری ثبت شده است.

نصیری افزود: سال ۱۴۰۲ تعداد ۳۰۶ هزار و ۲۵۷ نام شرکت در اداره کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری تایید و ۷۶ هزار و ۶۲۷ شرکت ثبت شده است.

فعالیت ۳۵۰۰ شعبه نمایندگی شرکت‌های خارجی در کشور

مدیرکل اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری درباره تعداد شعب نمایندگی شرکت‌های خارجی در ایران گفت: کل موسسات غیرتجاری ثبت شده در کشور ۱۷۵ هزار و ۹۲۴ موسسه است و اکنون حدود ۳۵۰۰ شرکت و موسسه خارجی در ایران نمایندگی دارد.

وی یادآور شد: مطابق قانون این اداره کل وظیفه تاسیس و ارائه شماره ثبت و شناسه ملی این شرکت ها را برعهده دارد سپس اطلاعات این شرکت‌ها باید در روزنامه رسمی منتشر شود همچنین تغییرات شرکت ها در زمینه افزایش و کاهش سرمایه، تغییرات مربوط به نشانی، اساسنامه و یا هر تغییر دیگر نیز باید در اداره ثبت شرکت‌ها ثبت شود.




انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/8780
اخبار مرتبط

نظرات شما