مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم خبر داد:

بودجه ۸۷۰ میلیاردتومانی منظر و فضای سبز شهر قم

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری گفت: کل بودجه سیما و منظر و فضای سبز شهری در سال جاری بالغ بر ۸۷۰ میلیارد تومان بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،پیام جوادیان در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد اظهار داشت: در سال جاری بیش از ۵۷۰ پروژه شهری در زمینه سیما، منظر و فضای سبز انجام شده که ۳۲۰ پروژه مربوط به فضای سبز و ۲۵۷ پروژه مربوط به سیما و منظر شهری است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم ادامه داد: کل بودجه سیما و منظر و فضای سبز شهری در سال جاری بالغ بر ۸۷۰ میلیارد تومان بود  اگر این بودجه را نسبت به بودجه شهرداری و سایر کلان‌شهرها مقایسه کنیم رقم قابل‌توجهی است که بالای ۱۰ درصد بودجه شهرداری قم را شامل می‌شود.

وی تصریح کرد: سرانه فضای سبز شهری در قم ۲۰ و نیم مترمربع به‌ازای هر شهروند است که با اتمام خط عظیم انتقال پساب و ورود ۴/۵ نیم‌میلیون مترمکعب پساب به قم، فضای سبز نیز توسعه خواهد یافت.

جوادیان خاطرنشان کرد: هیچ توسعه‌ای بدون آبیاری هوشمند و مباحث مربوط به توسعه پایدار انجام نشده است و هیچ درختی در این چهار سال آسیب‌ندیده است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم با اشاره به اینکه ۲ هزار نفر در حوزه فضای سبز و ۲۰۰ نفر در حوزه سیما و منظر شهری قم فعال هستند، افزود: ‌ عملیات احداث عمرانی باغ گیاه‌شناسی در عرصه ۱۲۰ هزارمتری آغاز شده که تا پایان سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید که یک مرکز علمی و‌ تفریحی خواهد بود.

وی گفت: پروژه‌های شاخص فضای سبز شهر قم از جمله پروژه انتقال پساب‌ برای آبیاری جنگلی و کمربند سبز شهری با بودجه‌ ۱۰ میلیاردتومانی از تصفیه‌خانه جامع، توسعه کمربند سبز شهری، تولید گل‌وگیاه موردنیاز شهر قم است.

جوادیان اضافه کرد: تمام گل و گیاهی که در سطح شهر قم کاشته می‌شود از مرکز تولیدات سازمان است که سالانه یک میلیون و  ۶۰۰ هزار گلدان با یک‌چهارم قیمت بازار تولید می‌شود، بودجه خرید اقلام گیاهی در قم ۱۴ میلیارد تومان است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم تصریح کرد: قم ۶ ورودی اصلی دارد که طراحی‌هایی برای ورودی از سمت جاده قدیم اصفهان انجام شده و برای ورودی عوارضی تهران یک سر درب زیبا به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد همچنین ۶۰ اِلمان پلاک مزین به تصاویر شهدا در ورودی شهرهای قم نصب شده است.

وی با بیان اینکه ۳۹۷ بوستان در سطح شهر وجود دارد که همگی ایمن‌سازی شده است، عنوان داشت: تکمیل بوستان زائر، افتتاح ابر بوستان کوثر، افتتاح بوستان خضر، نصب ۲۰۰ اِلمان‌های نوری در سطح شهر، فاز اول نورپردازی کوه خضر از دیگر برنامه‌ها در سال جاری بوده است.

جوادیان افزود: بلوار پیامبر اعظم تبدیل به بزرگ‌ترین تونل نوری شده است و به‌عنوان یک بلوار فرهنگی و اجتماعی شاخص‌سازی خواهد شد که از ۱۲۰ برنامه ملی مذهبی ۴۰ برنامه در این بلوار برگزار می‌شود.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم با گلایه از برخی از کسبه قم در نصب تابلوهای غیرمجاز و خطرناک، گفت: تابلو به‌صورت رایگان به کسبه داده می‌شود؛ اما نصب تابلوهای غیرقانونی توسط کسبه در قم بسیار زیاد است که نیمه‌شب به‌صورت غیرقانونی نصب می‌شود و بعضاً این تابلو ها به مردم و اموال مردم آسیب می‌زند و فضای شهری را نازیبا می‌کند که جمع‌آوری این تابلوها باعث دردسر است.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ تابلوی غیرمجاز جمع‌آوری‌شده است، تصریح کرد: تابلو پزشکان یکسان‌سازی شده اما برخی از پزشکان برای تغییر تابلوهای قدیمی اقدام نکردند.

جوادیان ادامه داد: رویداد شهر نگار فراخوان شده است که ۸۰۰ طرح به این رویداد ارسال شده و فردا ۶۰ المان از ۱۵ تا ۲۱ اسفند به‌صورت زنده در ورزشگاه طاهریان اجرا می‌شود همچنین ۵۰ هزار اصله نهال رایگان به مناسبت هفته درختکاری بین مردم توزیع می‌شود شهروندان برای دریافت نهال رایگان کلمه نهال را به شماره  ۳۰۰۰۱۳۹۷ پیامک کنند،
همچنین در طرح کاشانه شهروندان برای کاشت نهال در مجتمع‌های مسکونی عبارت کاشانه را به شماره ۳۰۰۰۱۳۹۷ ارسال کنند.


انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/8583
اخبار مرتبط

نظرات شما