سرپرست معاونت اجتماعی سازمان انتقال خون:

ذخایر خون روبه کاهش و مصرف روبه افزایش/اهدای خون را در اولویت قرار دهید

سرپرست معاونت اجتماعی سازمان انتقال خون خبر از کاهش ذخایر خون و افزایش مصرف آن در مراکز درمانی در ایام پایانی سال خبر داد و از شهروندان دعوت کرد در میان تمام مشغله‌های کاری این روزها، اهدای خون را در اولویت قرار دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،از روابط عمومی سازمان انتقال خون، شهرام میرزایی با اشاره به تقارن مناسبت های تقویمی و وضعیت ناپایدار جوی گفت: همه ساله با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و افزایش مشغله مردم شاهد کاهش حضور اهداکنندگان در مراکز اهدای خون هستیم.

سرپرست معاونت اجتماعی سازمان انتقال خون، سرمای هوا و نزولات آسمانی و شیوع بیماری های فصلی را دلیل دیگری بر کاهش مراجعات مردم دانست و افزود: هرچه به روزهای پایانی سال نزدیک تر می شویم، میزان مصرف خون در مراکز درمانی بالا می رود زیرا خیلی از مردم ترجیح می دهند ایام نوروز را به گذراندن دوران نقاهت خود تخصیص دهند یا اعمال جراحی را قبل از این روزها انجام دهند.

 

میرزایی با اشاره به نزدیک شدن ایام ماه مبارک رمضان و همزمان ورود به تعطیلات عید نوروز ضمن ابراز نگرانی از وضعیت ذخایر به شرط ادامه کاهش مراجعات گفت: این دو مناسبت عزیز و فرخنده نیز خود دلایل دیگری برای کاهش مراجعات اهدای خون است و شهروندان باید در نظر بگیرند که خانواده هایی، این روزهای خوب را ممکن است به خاطر نبود خون کافی برای درمان عزیزانشان در مراکز درمانی سپری کنند یا وضعیت دشوارتری را تجربه کنند.

وی از تمامی مردم کشورمان درخواست کرد که این روزها اهدای خون را در اولویت برنامه های کاری خود قرار دهند زیرا یک نوبت اهدای خون آنها می تواند عیدی سلامت را به سه خانواده ارزانی دارد.




انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/8590
اخبار مرتبط

نظرات شما