«بی بی سی» سخنان امام جمعه تهران را تحریف کرد!

محمدجواد حاج‌علی‌اکبری امام جمعه موقت تهران در اولین خطبه‌های نمازجمعه‌اش خاورمیانه را گورستان نیروهای نظامی آمریکا خواند و گفت: "نیروهای آمریکایی هرجا رفتند، بیچارگی و بدبختی برده‌اند."

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،این شبکه در وبسایت و کانال خود بخشی از خطبه‌های نماز جمعه تهران به امامت حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری را اینگونه نقل کرد:

امام جمعه تهران: خاورمیانه گورستان آمریکاست

محمدجواد حاج‌علی‌اکبری امام جمعه موقت تهران در اولین خطبه‌های نمازجمعه‌اش خاورمیانه را گورستان نیروهای نظامی آمریکا خواند و گفت: "نیروهای آمریکایی هرجا رفتند، بیچارگی و بدبختی برده‌اند."


این روایت و نقل تحریف شده از سخنان امام جمعه تهران که به تازگی از سوی رهبر انقلاب منصوب شده است - گرچه در هر رسانه‌ای می‌تواند حاصل یک بی‌دقتی و سهل‌انگاری باشد، اما از سوی بی‌بی‌سی که سابقه اینگونه تحریف و دروغ‌ها در کارنامه‌اش کم نیست، حساسیت‌ها را بیشتر می‌کند؛ چه اینکه به تازگی ترامپ اعلام کرده است که نیروهای نظامی این کشور را از سوریه خارج می‌کند و این تصمیم البته مخالفان بسیاری هم داشته است.

اما اصل گفته خطیب جمعه تهران چه بود؟
 
حجت الاسلام حاج علی اکبری در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، گفتند: غرب آسیا به خاطر مقاومت ملّت ایران به گورستان آرزوهای آمریکایی تبدیل شد و به لطف خدا، رژیم صهیونیستی در برابر ملت ما روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد و نصاب شکست آنها به دو روز رسیده است؛ این اتفاق کمی نیست.

همانطور که مشخص است، بی بی سی فارسی، در بازنشر این بخش از سخنان امام جمعه تهران، "آرزوهای" را با "نیروهای" جایگزین کرده است!

البته تحریف در بی‌بی‌سی تنها در مواجهه با مقامات ایرانی نیست. چندی قبل خبرنگار این شبکه در یکی از بخش‌های خبری، سخنان وزیر خارجه بریتانیا را نیز تحریف کرده که البته با واکنش مهمان برنامه - سفیر سابق انگلیس در تهران - مواجه شد.

مجری بی‌بی‌سی اینگونه سوال می‌کند که: " چرا وزیر خارجه بریتانیا، ایران را به «بشکه باروت» توصیف کرد؟ " و بلافاصله ریچارد دالتون، سفیر سابق بریتانیا در تهران با تعجب واکنش نشان می‌دهد: مطمئنید! یمن را بشکه باروت توصیف کرد یا ایران را؟


انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/363
نظرات شما