بیش از 313 موکب اربعینی توسط سازمان اوقاف برپا می‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف گفت: در سال جاری بیش از 313 موکب اربعین و تنها 217 موکب در مبادی ورودی و خروجی کشور توسط سازمان اوقاف برپا شده یا به زودی برپا خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا عادل پیش از ظهر امروز در همایش قدم‌های آسمانی ویژه گردهمایی بزرگ مبلغان اعزامی سازمان اوقاف به مواکب اربعین حسینی اظهار کرد: زیارت امام حسین(ع) از صدر اسلام تاکنون در احیای قیام عاشورا نقش مهمی داشته است.
وی افزود: با وجود همه توطئه‌ها و دشمنی‌ها علیه فرهنگ زیارت حسینی که آخرین آنها را همین روزها دیدیم، این فرهنگ ناب نه تنها از بین نرفته بلکه توسعه یافته است.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه فتنه اخیر به شکلی بود که گروهی گمان کردند شرایط برای حضور زوار ایرانی در پیاده‌روی اربعین دشوار خواهد شد گفت: خود امام حسین(ع) زائرانش را یاری می‌کند و به حول و قوه الهی امسال هم شاهد حضور گسترده زائران در این گردهمایی بزرگ انسانی و مذهبی خواهیم بود.
وی با اشاره به زیارات وارد شده درباره امام حسین(ع) که جزو اعمال مستحب موکد هستند عنوان کرد: حتی زیارت امام حسین(ع) از راه دور هم دارای ثواب فراوان است و امام صادق(ع) نیز در این مورد تاکید فراوانی داشته‌اند.
عادل زیارت عاشورا و زیارت اربعین را از جمله زیارات معتبر و ارزشمند مکتب تشیع دانست و تصریح کرد: امروز کاملا درک می‌کنیم که چرا ائمه معصوم(ع) زیارت اربعین را یکی از نشانه‌های اصلی شیعه بودن ذکر کرده‌اند؛ امروز که معرفت حسینی عالم‌گیر شده و یکی از شاخصه‌های آن، حضور میلیونی پیروان مذاهب و ادیان مختلف در پیاده‌روی اربعین است.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به روایتی مبنی بر اینکه امام عصر(ع) در هنگامه ظهور خود را فرزند و نواده امام حسین(ع) معرفی می‌کنند گفت: این بدان معناست که در آن دوره و عصر، امام حسین(ع) در سطح جهانی شناخته شده هستند.
وی با بیان اینکه سازمان اوقاف با کمک هیئت امنای بقاع متبرکه، خیرین و مبلغان، در حرکت بزرگ اربعین هم نقش‌آفرینی می‌کند عنوان کرد: سال 1397 بیش از 197 موکب توسط سازمان اوقاف برپا می‌شد ولی با تاکیدات مدیریت جدید سازمان که خواستار برپایی 313 موکب شده، تعداد این مواکب بیش از این مقدار شده و فقط 217 موکب در مرزها و ورودی‌ها و خروجی‌های کشور وجود خواهند داشت که یکی از مهمترین آنها موکب اوقاف در مرز میرجاوه برای پذیرایی از زائران پاکستانی است.
عادل با تاکید بر اینکه مبلغان باید در مواکب اوقاف حضور داشته باشند خاطرنشان کرد: کار در حوزه اربعین سراسر فرهنگی و تبلیغی است بنابراین سعی کرده‌ایم جلوه‌های کار فرهنگی را با حضور مبلغان روحانی تقویت کنیم.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: ادارات کل اوقاف استان‌ها موظف شده‌اند علاوه بر پذیرایی از زائران، اقلام فرهنگی برای توزیع بین کودکان و نوجوانان و دیگر گروه‌های سنی را فراهم کنند.


انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/5962
نظرات شما